GeriEkonomi Alışverişte seçim molası bitti
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Alışverişte seçim molası bitti

Alışverişte seçim molası bitti
refid:29278332-spot ilişkili resim dosyası

Yılın ilk altı ayında seçimlerin de etkisi ile durgunluk yaşayan perakende sektöründe seçim sonuçlarının şoku kısa sürede atlatıldı. Seçimden sonra iki günde piyasada her şeyin durduğunu belirten sektör temsilcileri, Deniz Baykal- Recep Tayyip Erdoğan görüşmesi ve dolardaki gerileme ile tansiyonun düştüğünü belirtiyor.

BU yıl beşincisi yapılan ve 6-28 Haziran arasında gerçekleşen İstanbul Shopping Fest kapsamındaki etkinliklerden biri, birinci yılını dolduran alışveriş merkezi Mall of İstanbul’da gerçekleşti. Geleneksel gong vuruşu ile başlayan etkinliğin konukları perakende sektörünün önemli isimleriydi. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı ve İstanbul Shoping Fest İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, Colins Ceo’su Yavuz Eroğlu, Adil Işık Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Adil Işık, Atalar Yönetim Kurulu Başkanı Feyzi Atabek, LCW Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, Big Chef Ceo’su Saruhan Tan, Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit’in katıldığı etkinlikte, açılış öncesi seçim sonuçlarını ve perakende sektörünün ikinci altı ayında beklentilerini konuştuk.

GİRİŞLER ARTTI
2015’in ikinci çeyreğinin durgun geçtiğini belirten perakendecilerin ortak görüşü ise, beklenmedik seçim sonuçlarının ilk günlerde endişe yaratsa da piyasaların çabuk toparlandığı yönünde. Perakende sektörü için yılın ikinci yarısında umutlu bir hava olduğunu söyleyen perakendeciler, ancak yinede ülkeyi yönetecek hükümetin bir an önce kurulmasını bekliyor. Toryum ve Mall of İstanbul Alışveriş merkezlerinin sahibi olan Aziz Torun, perakende sektöründe yılın ilk yarısının ikinci çeyreğinin zayıf geçtiğini söylüyor. “Bunda kışın uzaması ve sezon satışlarının istendiği gibi olmaması da etkili oldu” diyen Torun, ancak son günlerde perakendecilerin seçim sonrası bir durgunluk yaşanmadığı yorumunu yaptıklarını anlatıyor. “Biz de bunu AVM’lerimizde görüyoruz. Herhangi bir düşüş yok. Gayrimenkulde de olağanüstü bir durgunluk olmadı. Demek ki Türkiye ekonomisinin dinamikleri oturmuş” diyen Torun, son günlerde ise hissedilen bir artış olduğunu ekliyor. Torun şunları söylüyor: “Okullar kapandı, Ramazan ve tatil öncesi alışverişi başladı. İndirim de büyük hareket getirdi. Bizim kapı girişlerinde yüzde 40’lık bir artış var. Toryum alışveriş merkezimizde de yüzde 20 artış var. Korupark’ta da artış yaşanıyor.”

BEKLENMEDİK SONUÇ
İTO Başkanı İbrahim Çağlar ise seçimden beklenmedik bir sonuç çıkınca pazartesi-salı her şeyin durduğunu ancak perşembeden sonra toparlanmanın başladığını anlatıyor. “Bu da çok doğal. Büyük bir seçimden çıkmışsınız” diyen Çağlar’ın yorumu şöyle: “Dövizdeki hareket de çok ağır olmadı. Pazartesi günü 3 binlerin üzerine çıkar deniyordu, olmadı. İnsanlar da öyle olmadığını görünce rahatladı. Cumhurbaşkanının Deniz Baykal ile görüşmesi de tansiyonu düşürdü. İş dünyası ılımlı davrandı. Beklenen bu değildi ama hepimizin koalisyon kurulmasına destek vermesi ve ülkenin yönetilmesi için çaba gösterilmesi gerekiyor. Seçmen bugün her partinin iktidar olma şansı var, vaatlerinizi yerine getirin yoksa herkes kaybeder, dedi. Sonuç olarak herkesin ortak noktada buluşması lazım. Eski koalisyonun üzerinden 15 sene geçmiş. Belki koalisyonu beceririz bu sefer.”
LCW Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük de perakende sektöründe hareketliliğin başladığını belirtiyor. Seçimlerin ardından alışverişte yüzde 30’lara varan artış oyduğunu söyleyen Küçük, yılın ikinci yarısı için umutlu konuşuyor.


Mall of İstanbul’da 16 milyon ziyaretçi
EV sahibi Aziz Torun, Mall of İstanbul ve gayrimenkul projelerindeki gelişmeleri de anlattı. Gayrimenkulde doğru projelerde seçimlerin olumsuz yansıması olmadığını de dile getirerek “Doğru lokasyon, doğru fiyat ve firma itibarı bir araya gelince satışlar devam ediyor. Son projemiz 5 Levent’te tahminimizin üzerinde satış yaptık. 1000 dairenin 700’den fazlasını 2 ayda sattık. Üstelik daha temelini atmadık” diyor. Bir yıl önce açılan Mall of İstanbul’un ise sadece fiziki olarak değil konsept olarak da Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezi oyduğunu dile getiren Torun, şunları söylüyor: “Artık AVM’ler kültürel ve sanatsal alanlarla dolu. 1 yılda 16 milyon ziyaretçi ağırladık. Komplekste bin 100 rezidans var. Bin 80 rezidansı sattık. 380’ini 36 farklı ülkeden insana satış yaptık. Yunanistan’dan da Kanada’dan da ABD’den de alan var. Ama Arap ülkelerinden alanların sayısı daha fazla. Kuveyt, Katar, Bahreyn ve Suudi Arabistan’dan çok alıcı var.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle