GeriEkonomi Alışveriş merkezlerinde ‘döviz borcu biter, kira TL olur’ barışı göründü
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Alışveriş merkezlerinde ‘döviz borcu biter, kira TL olur’ barışı göründü

Alışveriş merkezlerinde ‘döviz borcu biter, kira TL olur’ barışı göründü
refid:19042481 ilişkili resim dosyası

Alışveriş merkezlerinde döviz üzerinden uygulanan kiraların TL’ye dönmesi için adımlar atılmaya başlandı. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Bir alışveriş merkezinin TL ile kiralama yapacağı kesinleşti, bir alışveriş merkezi de bunun sinyallerini verdi” derken, Torunlar GYO da kredisi biten alışveriş merkezlerinde TL’ye geçmek için çalışmalara başladıklarını belirtti.

ALIŞVERİŞ merkezlerinde markaların artan kurlar nedeniyle döviz üzerinden kira ödenmesine tepkisi sürerken, Türk Lirası’na (TL) dönmek için ilk adımlar atılmaya başlandı. Perakende Günleri’ne de damgasını vuran döviz üzerinden kiralamalara, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane ‘dövizle kredisi biten AVM’lerin TL’ye geçmesini önermiş, bu kapsamda da 20 alışveriş merkezinin bulunduğunu söylemişti. Bunun üzerine kredisi biten bazı alışveriş merkezlerinin Türk Lirası’na döneceğinin sinyalleri geldi. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Bir alışveriş merkezinin Türk Lirası üzerinden kiralama yapacağı kesinleşti, bir alışveriş merkezi de TL’ye geçebileceğinin sinyallerini verdi” dedi.

TL’de kalmak doğru

BMD Başkanı Yılmaz, şu an için bu alışveriş merkezlerinin isimlerini açıklamasının doğru olmayacağını belirtirken, “Kurlar yükseldiğinde sorunumuzu dile getirdik, kurlar aşağı düşünce de aynı sorun ortaya çıkacak. Yapılan görüşmelerle bazı alışveriş merkezi yatırımcılarının TL’ye dönmesi konuşulmaya başlandı. Türk Lirası’nda kalmak doğru olur” diye konuştu.

Kredisi bitende döneriz

Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun ise, şu anda yapımına devam ettikleri ve yakın zaman içinde hizmete açtıkları alışveriş merkezlerinde döviz üzerinden kredileri olduğu için TL’ye dönmelerinin mümkün olmadığını belirtirken, şunları söyledi: “Özellikle kredisi biten alışveriş merkezlerimizde TL’ye dönmek için çalışmalarımızı başlattık. Antalya Deepo Outlet Alışveriş Merkezi’nde ya da Bursa’daki alışveriş merkezlerimizde TL’ye dönebiliriz. Önce kiracılarımızın görüşlerine başvuracağız, eğer onay verirlerse TL’ye döneriz.”

TEFE-TÜFE artışına endeks

Kiralar konusunda bir öneri de getiren Aziz Torun, TEFE-TÜFE artışlarının sübvanse edilebileceği bir modelin de uygulanabileceğini söyledi.

Perakende Güneşi’nde Zaim’e  yaşam boyu başarı ödülü verildi

PERAKENDE Günleri kapsamında verilen Perakende Güneşi Ödülleri sahiplerini buldu. Hürriyet ve CardFinans’ın sponsorluğunda gerçekleşen Perakende Güneşi Ödülleri bu yıl 11 kategoride dağıtıldı.  Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ne Derimod Başkanı Ümit Zaim layık görüldü. Ödül alanlar şöyle:

CardFinans Özel: Argande
Perakendeye Katkı: TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi
En Başarılı Profesyonel Yönetici-Mağazalar: Adidas Zone Middle Genel Müdürü Haluk Özmutlu
En Başarılı Profesyonel Yönetici-Marketler: Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan
En Başarılı Profesyonel Yönetici-Alışveriş Merkezleri: Bayraktar Gayrimenkul Geliştirme Genel Müdürü Osman İllez
Yılın Alışveriş Merkezi Müdürü: City’s Nişantaşı Genel Müdürü Kazım Çizmeci
En Beğenilen Perakende Kuruluşu: Kuyum, Mücevher Mağazaları: Atasay, Ayakkabı Mağazaları: FLO
Yılın Mağaza Müdürü: YKM Adana Müdürü Erdinç Yılmaz
Yılın Ulusal Zincir Market Müdürü: Migros Cemalpaşa Veysel Tanalltı
En Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması: DeFacto

Perakende Günleri'nden diğer haberler:

Aniden büyümedik ‘bambu’ gibi emek var

PERAKENDE Günleri’nin ‘Tüm Sektörler için Başarı Öyküsü’ başlıklı oturumunda Suat Soysal’ın sorularıyla LC Waikiki’nin öyküsünü anlatan Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, başarılarının arkasında 23 yıllık bir emeğin olduğunu söyledi. Bu emeği bambu ağacının büyümesine benzeten Küçük, 2001’de yaşadıkları değişim sürecini de 70 yaşına kadar yaşayan kartala benzetti. 2012 yılında 80 mağaza açmayı planlayan LC Waikiki, 2 bin 300 kişiyi işe almayı planlarken, mağaza büyüklüğünde 100 bin metrekarelik 6 alışveriş merkezi kadar olacak. Küçük, LC Waikiki’nin sırrını şöyle anlattı:

6 haftada 27 metre

“Bambu ağacının ilk yılı hep toprağa su vermekle geçermiş. İkinci yıl aynı işlem devam edermiş. Sonraki üç yıl yine aynı. Beşinci yılın sonuna gelindiğinde ağaç filiz vermeye başlar ve 6 hafta içinde tam 27 metre boyuna gelir. Bizim şirketimiz de bambu ağacı gibi, sabırla yetiştirdik. Birden büyümedik. 23 yıllık emek var. Risk aldık, değişime girdik ve bugünlere geldik.”

70 yıllık kartal

Vahap Küçük, 70 yıl yaşayan kartal verdiği örnekle de şirketin değişim sürecini anlattı. Küçük, “Kartal 40 yaşına geldiğinde pençeleri sertleşir, gagası uzar, tüyleri ağırlaşır ve bir karar vermesi gerekir. Zirveye çıkar ve önce sert bir kayaya vura vura gagasını düşürür. Gagası iyileşince pençelerini söker. Pençeleriyle tüylerini söker ve 30 yıl yaşamaya devam eder. 2001 krizinde 700 bayimizi 100’e indirdik. Ciro 15 milyon dolara indi. Bu pençelerimizi sökmekti” dedi.

Türkiye’de harika bir internet ortamı gördüm markalar ‘mobil’ olsun

SOYSAL Danışmanlık tarafından CardFinans ve Turkmall’ın sponsorluğunda düzenlenen Perakende Günleri’nin ikinci gününde konuşan Google UK Perakende Direktörü Peter Fitzgerald, Türk markalarına, cep telefonları üzerinden ulaşılabilecek mobil siteler açmalarını önerdi. Türkiye’de elektronik ticarette 16 milyar doların harcandığını belirten Fitzgerald, “Çok genç bir nüfusunuz var. Facebook kullanmında dünyada 4’ncü sıradasınız. Türkiye’de harika bir ortam var ve internet için yapılabilecek iki şey var. Öncelikle mobil olun ve mobil cihazlar söz konusu olduğunda tek bir dünya haline gelin” dedi.

Gelecekte bir adım

Mobil cihazların artık alışverişte çok fazla kullanıldığını ve çok hızlı ağların oluştuğunu belirten Peter Fitzgerald, şunları söyledi: “Gelecekte bir adımımız olsun diyoruz. Bunu yapmak için de elektronik ticaret önem kazanacak. Tüketiciler, internet üzerinden alıma yönelirken, perakendeciler de tüketicileri bu kanala çekmek için mobil sitelere yönelebilir. Yakın Alan İletişimi (NFC) Türkiye’de çok ilerlemiş. Nüfusun yüzde 60’dan çoğunda kredi kartı var. Bazı firmaların bu alanda çalışmaları da var.”

İngiltere’de internet ekonomisinin 100 milyar sterlin, Türkiye’de ise 16 milyar dolar olduğunu ifade eden Fitzgerald, 15 yıl önce perakende satışları içinde internet payının yüzde 5 olduğunu, çok kısa sürede mobil perakendenin yükselişe geçtiğini anlattı. Fitzgerald, “Mobil bir siteyi 10 bin dolara, normal bir siteyi 40 bin dolara açabilirsiniz. Şirket olarak mobil bir site açmanız ve yerel düşünmeniz gerekiyor” diye konuştu.

Dostlar birlikte marka yaratacak

PERAKENDE Güneşi Ödülleri’nde Türkiye’nin En Beğenilen Kuruluşu ödülünü Atasay ve FLO birlikte aldı. İş hayatı dışında da ‘kanka’ olduklarını söyleyen Atasay Başkanı Cihan Kamer, “En büyük hayalimiz Atasay ve Flo’dan bağımsız ortak üçüncü bir marka yaratmak” dedi. FLO’yu bünyesinde barındıran Ziylan Grubu Başkanı Mehmet Ziylan da iki dostun aynı ödülü almasının çok anlamlı olduğunu, birlikte yeni projelere imza atabileceklerini belirtti.

Farklı zeki ve tutarlı markalar başarılı olur

BRANDLAB’ın CEO’su Aubrey Ghose, “Marka bir logo, ürün veya hizmet ya da fiyat değildir. Marka bir fikirdir. Marka öncelikle bir vaat, sonrasında bir deneyim, son olarak ise bir duygudur. Biz markalara bir insanmış gibi davranıyoruz” dedi. Başarılı bir markanın iyi olması gereken üç konuya dikkat çeken Ghose, şunları söyledi: “Farklı, zekice ve tutarlı düşünen markalar başarılı olabilir. Yenilik yaparken, kalıpların dışına çıkarken de müşterilerinizin yaşam kalitesini yükseltmeye odaklanın. Müşterilerle temas edilen noktalarda aynı görünüm ve hissin yaratılması önemlidir.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle