Alacak şirket kolluyoruz yeni ürünlerle büyüyoruz

Güncelleme Tarihi:

Alacak şirket kolluyoruz yeni ürünlerle büyüyoruz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 18, 2005 00:00

Romanya'da derin dondurucu üretmeye başlayan Arçelik, 2006 büyüme planlarını yeni ürünler ve yeni satın almalar üzerine kurdu. Bu yıl için 3 milyar Euroluk ciro öngören Arçelik, 2006 büyüme planını sektörde yüzde 10, Arçelik’te yüzde 13-14 büyüme üzerine kurdu. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, ‘Yeni satın alacak şirket kolluyoruz’ dedi.

KOÇ Grubu’nun amiral gemisi Arçelik, Türkiye ortalamasının üzerinde bir büyüme hedefi ile yatırımlarını sürdürüyor. Romanya’daki Arctic fabrikasında 5 milyon Euro’luk yatırımla chest freezer (sandık tipi derin dondurucu) üretmeye başlayan Arçelik, bir yandan ürün gamını genişletmek için çalışırken, diğer yandan da satın alabileceği yeni fabrikalar araştırıyor.

YURTDIŞINDA 9 FABRİKA:

Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu, Arçelik’in topluluğun 2004 cirosunun yüzde 22’lik bölümünü tek başına sağladığını hatırlatırken, Arçelik’in yurtdışında 9 tane satış ve pazarlama şirketi bulunduğunu, Haziran 2006’da Rusya’da faaliyete geçmesi planlanan tesisle de fabrika sayısının da 9’a çıkacağını belirtti. 2002’den bu yana Almanya’da Blomberg, İngiltere’de Leisure ve Flavel, Avustralya’da Elektra Bregenz ve Triolia ile Romanya’da Arctic markasını bünyesine katan Arçelik için ‘dünyanın lider şirketlerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerliyor’ diyen Bulgurlu, şöyle konuştu: ‘Topluluk olarak geçen yıl olduğu gibi bu yıl da yüzde 6.5 beklenen Türkiye’den daha yüksek bir oranda büyüme hedefimiz bulunuyor. Dünyada 100 milyar dolarlık hacme ulaşan beyaz eşya pazarının önemli bir oyuncusu olan Arçelik’in en önemli hedefi 2010 yılına kadar sektörde dünyanın en çok tercih edilen 10 markasından biri haline gelmek. Küreselleşen dünyada hacim ekonomisi önemli, ne üretirseniz üretin, belli bir hacme ulaşmak zorundasınız ve lojistiği dikkate almalısınız. Dolayısıyla hem küresel hem de yerel olmak lazım. Biz de bu yönde hareket ediyoruz.’

3 MİLYAR EUROLUK CİRO:

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, 2004’te 2.7 milyar Euroluk cironun yüzde 44’ünün 100’ün üzerindeki ülkede gerçekleştirilen satışlardan elde edildiğini belirtirken, bu yıl sonu ciro hedeflerini 3 milyar Euro olarak açıkladı. Geçen yıl 4 ana ürün grubunda toplam 7.5 milyon adet üretim gerçekleştirildiğini, yakın bir zamanda üretim kapasitesini 11 milyon adete çıkarmayı hedeflediklerini belirten Özdemir, önümüzdeki yıla ilişkin büyüme planlarına ilişkin şunları söyledi: ‘2006 hızlı bir yıl olacak. Yurtiçinde yüzde 10, yurtdışında yüzde 20’ye yakın büyüme öngörüyoruz.’

ALACAK ŞİRKET KOLLUYORUZ:

Dünya genelinde 11 bin kişinin çalıştığı Arçelik’in ürün gamını genişletmek için çalışmalar sürdürdüğünü, yeni satın almalar konusunda ise fırsat kolladıklarını söyledi. Özdemir, şunları söyledi: ‘Rusya fabrikamız da büyümemize önemli bir katkı sağlayacak. Yurtdışında yeni fabrikalar almak da büyüme planlarımız içinde. Bu sektörde büyümenin önemli koşullarından biri konsolidasyon, bulursak yeni fabrikalar alacağız. Sektörde önemli değişiklikler bekliyoruz. Sac fiyatlarının artmış olması bazı şirketlerin maliyet ve üretimini etkiledi, biz de bu tür şirketleri kolluyoruz, inceliyoruz.’

Arctic’in cirosu 3 yılda 3’e katlandı

ARÇELİK 2002’deki yatırım hamlesinin son satın alması olarak bünyesine kattığı Bükreş/Gaesti’deki Arctic fabrikasının üretim kapasitesini yaklaşık 4’e, cirosunu da 3’e katladı. Arçelik markalarının Romanya genelinde toplam beyaz eşya pazar payının yüzde 30’a, buzdolabı pazarında ise yüzde 45’e çıktığı belirtilirken Arctic Genel Müdürü Uğur Kayalı, ‘Bu fabrika satın alındığında yıllık üretim kapasitesi 325 bin buzdolabıydı. Yapılan 15 milyon Euroluk yatırım sonrası kapasitesi 2004’te 750 bir adede çıktı. Bu yıl da yapılan ilave 10 milyon Euroluk yatırım ile kapasitesi 1 milyon 200 bin adede ulaştı’ dedi.

Hedefte Çin pazarı var

ÜRÜN gamına yeni ürünler eklemek için çalışmalar yaptıklarını dile getiren Aka Gündüz Özdemir, ilk etapta planladıkları ürünleri yurtiçinde tek kişilik kahve makinesi, yurtdışında da üstten kurutmalı çamaşır makinesi olarak açıkladı. Türkiye’de pazarı bulunmayan üstten kurutmalı çamaşır makinesini Çin’de üretebileceklerini söyleyen Özdemir, Koç’un Ram Pasifik ile girdiği Çin pazarında Arçelik olarak büyük çıkışa hazırladıklarını da kaydetti.

WEEE standardı bizi zorlamaz

AB ile uyum çerçevesinde sektöre yeni bir sorumluluk olarak getirilecek olan WEEE (waste of electrical and electronice eguipment- elektrikli ve elektronik ürünlerin atıkların toplanması) stardardına Arçelik yöneticileri hazır olduklarını söyledi. Bülent Bulgurlu, ‘Bu standart herkese eşit uygulandığı sürece bizi zorlamaz’ derken, halen Avrupa’nın bazı ülkelerinde uyguladıklarını da hatırlattı. Bu standardın tüm Avrupa için çok yeni olduğu belirtiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!