ABD’li kozmetikçi 150 milyon dolar yatıracak, 1500 kişiye iş verecek

Güncelleme Tarihi:

ABD’li kozmetikçi 150 milyon dolar yatıracak, 1500 kişiye iş verecek
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2012 00:00

ABD merkezli kozmetik devi Farouk Shami Group Türkiye’de kozmetik ürünleri yatırımı yapmaya hazırlanıyor. Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı ile geçen hafta İstanbul’da görüşerek destek sözü alan Farouk Shami Group Başkanı Farouk Shami, ilk etapta 150 milyon dolarlık yatırımla 1000-1500 kişiyi istihdam etmek istediklerini söyledi.

Haberin Devamı

FİLİSTİN kökenli 47 yıldır Amerika’da yaşayan kozmetik devi Farouk Shami Group Yönetim Kurulu Başkanı Farouk Shami, kozmetik ürünleri üretmek için İstanbul’da yer arıyor. Houston’daki fabrikalarında ‘kozmetik, saç bakım, elektrikli bakım aletleri, spa ürünleri’ üretip, dünyaya satan Shami, Türkiye’de yatırım fırsatlarını değerlendirmek üzere geçen hafta Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı’nın davetlisi olarak İstanbul’daydı. Bakan Yazıcı’nın yanı sıra Yatırım Destek Ajansı Başkanı İlker Aycı ile de biraraya gelen Farouk Shami ile temasları sonrası sohbet ettik. 

Örnek ülke

ABD’de bir ara siyasete soyunan ve en son Teksas Valiliği yarışını kıl payı kaybedince politikadan soğuyan Farouk Shami, Türkiye ve Başbakan Tayyip Erdoğan hayranı. Türkiye için, “Benim ikinci vatanım sayılır” diyor. Türkiye’yi, ‘demokrasi, ekonomik güç ve modernlik’ açısından, örnek bir Müslüman ülke olarak görüyor. Dünyanın her köşesi ile iş yapan Shami’nin hayali, Türkiye’ye yatırım yapmak. Türkiye üzerinden, Rusya’ya ve Ortadoğu’ya açılmak istiyor. Geçtiğimiz günlerde Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı’nın daveti üzerine İstanbul’a gelen Shami, Bakan Yazıcı ve Yatırım Destek Ajansı Başkanı İlker Aycı ile Dolmabahçe’de Başbakanlık ofisinde biraraya gelerek Türkiye projelerini aktardı. 

Haberin Devamı

Yatırıma destek sözü aldı

Türkiye sevdalısı Shami, “Türkiye’de yatırım yapmak istiyoruz. Teknolojiyi, markaları, spa ürünlerini, elektrikli bakım aletlerini, üretmek istiyoruz. İstanbul başta olmak üzere, Türkiye’nin her köşesi olabilir. Bunun için biran önce arazi tahsis edilip yatırıma başlamayı amaçlıyoruz. Yatırım için Türk ortaklara da açığız. Bu isteğimizi Bakan Yazıcı’ya aktardım. Çok sıcak baktılar. Yatırım Destek Ajansı Başkanı İlker Aycı ile de görüşüp destek sözü aldık.”

Neye mal olursa olsun

Dünyanın her köşesi ile iş yapan, ürünlerini 110 ülkeye satan Shami, Türkiye yatırım planları ile ilgili şunları söyledi: “Ben buraya yatırımdan öte hizmet vermek için gelmek istiyorum. Benim rüyam Filistin’e yardım etmekti, orada fabrika açmaktı. Oranın koşulları buna el vermediği için yeni evim Türkiye olsun istiyorum. Umarım ben de bir gün Türk vatandaşlığına geçerim. Türkiye üzerinden çevre ülkelere açılmak istiyoruz. Avrupa, Kafkaslar’a ve Ortadoğu’nun merkezini İstanbul yapmak istiyorum. Buraya yatırım yapacağım, neye mal olursa olsun.”

Haberin Devamı

Hedef 1 milyar dolarlık şirket

Markası olan CHI’nin ürünlerini Türkiye’de üretmek istediklerini belirten Shami, şöyle devam etti: “CHI’nin anlamı enerji demek. İlk etapta Türkiye’ye 150 milyon dolar yatırabiliriz. Şirketin büyümesine bağlı olarak yatırım miktarı da artacak. Türkiye’de 10 yıl içerisinde 1 milyar dolarlık şirket haline gelmek istiyoruz. 1000’den fazla farklı ürün yapıyoruz. Ciromuz geçen yıl 1 milyar doların üzerinde gerçekleşti. Eğitimi, güvenliği, NASA teknolojiyle üretilen kurutma makinelerini yeni felsefeyle getirmek istiyoruz. ABD’de 4 bin çalışanımız var. Türiyede 1000-1500 çalışan düşünüyoruz.”

Alerjisi sayesinde amonyaksız  saç boyası üretti

Haberin Devamı

FAROUK Shami, “ailem benim profesör olmamı istiyordu. Onlara profesör olacağıma söz verdim, önce kuaför olmak istiyordum ama ailem bunu kabul etmedi” dedi. Shami, “Ben her zaman hobim olmasını istedim. Saç konusunda dünyanın en iyisi olacağıma inanıyordum. 1983’te Amerika’da kuaförlük yarışmasında birinci oldum. Benim uzmanlığım saç boyası üzerine. Ancak saç boyalarına karşı fiziksel alerjim oldu. Bu alerjim yüzünden doktor kuaförlüğe izin vermedi. Hem astım hem de alerjim oldu. En çok amonyaklara karşı alerjim çıktı. Araştırmaya başladım, keza amonyak solunum sistemini inciten bir kimyasal.

Dünyanın ilk amonyaksız boyasını yaptım. Alerjisi olanlar bu nedenden işi bırakmak zorunda kalıyordu. Sözcüğümde hiçbir zaman imkansız diye bir şey yok. Kuaförlerden teklif almaya başladım. Distribütörler benim ürünlerimi istemeye başladı, sonra üretime başladım. 1000 dolarla başladım, 2000 dolara satmaya başladım sonra rakam katlanarak büyüdü. 3 yıl önce milyar dolar yapmaya başladım. Ondan sonra incinen kuaförler olduğunu gördüm. Diğer kuaförlerin kullandığı kimyasallar çok zararlı. Çevre, eğitim ve etik ilkeler çerçevesinde kuaförlere güvenli, sağlıklı ürünler yapabilmek için çevreye uyumlu ürünler üretmeye başladım.”

Haberin Devamı

Beyaz Saray’da da CHI kullanılıyor

ABD’de kadınların yüzde 97’sinin tercih ettiği CHI kozmetik ürünlerini üretmekte kararlı olduklarını belirten Farouk Shami, “Son teknolojiyi kullanıyoruz. iPhone’dan teknoloji aldık. Fonu dokunmatik ekranlı yaptık” dedi. Shami şunları söyledi: “Amerika’da kadınların yüzde 97’si CHI’yi kullanıyor. Örnek verecek olursak güzellik sektörünün apple’ıyız. Beyaz Saray’ın 22 yıldır kuaförü kardeşim Nuri Yurt, ilk defa First Lady Bush’a amonyaksız boya ile hizmet verdi. Hâlâ Beyaz Saray’da CHI kullanılıyor. Saç açma makinesinin patenti de bize ait. Siyah saçlı biri saçlarını kızıl yapacaksa 2-3 saat sürüyor.”

Miss Universe’i getirecek, güzellere Türk lokumu yedirecek

Haberin Devamı

FAROUK Shami Group Yönetim Kurulu Başkanı Farouk Shami, Türkiye’ye dünyada daha çok ilgi çeken 183 ülkede yayınlanan kainat güzellik (Miss Universe) yarışmasını getirmek istediğini söyledi. Shami, “Dünyaya modern İslam’ı göstermek istiyorum. Amerika Müslümanlara farklı baktığı için bu imajı değiştirmeyi amaçlıyorum. Türkiye çok güzel. Bunu ekonomisiyle de kanıtlamaya başladı. Ben bir misyon için buradayım. Benim amacım tanıtımı gerçekleştirmek” diye konuştu.

Maliyeti 40 milyon dolar

Shami, sözlerini şöyle sürdürdü: “12 yıldır bu yarışmanın sponsoruyum. Miss Universe’i düzenlemenin maliyeti yaklaşık 40 milyon dolar. En son Brezilya’da düzenledim. O yüzden burada yapabileceğimi söylüyorum. Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, görüşmemizde, konuya sıcak baktığını ülke tanıtımı açısından çok önemli bir etkinlik olduğunu belirtti. Büyükelçi Namık Tan da memnuniyetle karşıladı. “

İlk defa Müslüman ülkede

Shami, “İlk defa Müslüman ülkede olacak dünya güzellik yarışması. Güvenlik sorunları yüzünden Mısır’da yapamadık. Katar Abu Dabi’de düzenlenmesini istiyordu. Benim gönlüm burada (Türkiye) olmasından yana. Benim rüyam Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın o kırmızı kurdeleyi kesmesi. Havaalanına indiğimde evimdeymiş gibi hissettim. Ben bir sanatçı olarak kalbimi izledim” diye konuştu. Shami, Şekerleme Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete'nin de olduğu toplantıda “Türk lokumu o kadar güzel ki Dünya güzellerine bu lokumu yedireceğiz. Onlar bundan vazgeçemeyecek” dedi.

1952’den beri düzenleniyor

MISS Universe (Kainat Güzeli) Organizasyonu, yarışmanın ilk düzenleyicisi Charlie See’dir. 1950’lerin başında yarışmayı Batı ve Körfez endüstrilerine devretti. Amerikalı Emlak Geliştirme Uzmanı olan Donald J. Trump 1996 yılında Miss Universe, Miss USA, Miss Teen USA’den oluşan üç yarışma organizasyonunu satın aldı ve NBC ile ortak olarak yürütmektedir. 1952 yılından beri Kainat güzellik yarışması yapılıyor. Güzellik yarışmalarının ürettiği ekonomi ve güzellik yarışmalarına bağlı pek çok sektörün oluşması bu yarışmalara olan ilgiyi ve talebi arttırıyor. Ayrıca güzellik yarışmaları diğer spor dalları gibi ülkelerin ve insanların en çok rağbet ettikleri müsabakalar arasında yeralıyor ve ülke tanıtımlarında etkili oluyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!