Mazda Türkiye hedefine 2 yılda 5 kat büyüme koydu

Güncelleme Tarihi:

Mazda Türkiye hedefine 2 yılda 5 kat büyüme koydu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 08, 2008 00:00

Mazda, Türkiye’deki yeniden yapılanması ile birlikte, 2 yıl içinde bu pazardaki satışlarını 2’ye katlama hedefi koydu.

Mazda Türkiye Genel Müdürü Borak Koçak, "2010 yılında binek otomobil satış adetlerinin 500 bin civarında olacağını tahmin ediyoruz. Bizim satış hedefimiz ise 10 bin adet civarında. Yani yüzde 2’lik bir pay almak istiyoruz" dedi.

20 yıllık distribütörüyle yollarını ayırarak Türkiye’ye doğrudan giren Japon Mazda, yeniden yapılanma planları çerçevesinde satışlarını 2 yıl içinde 5’e katlamayı hedefliyor. Mazda Türkiye Genel Müdürü Borak Koçak, 2 bin adet olan yıllık satışlarını 2 yıl içinde 10 bine çıkartmak istediklerini belirterek "2010 yılında binek otomobil satış adetlerinin 500 bin civarında olacağını tahmin ediyoruz. Bizim satış hedefimiz ise 10 bin adet civarında. Yani yüzde 2’lik bir pay almak istiyoruz" dedi.

Yıl sonu yaplılanma bitecek

Mazda’nın ilk önceliğinin satış olmadığını, gelecekte daha çok satabilmek için altyapıyı geliştirmek olduğunu kaydeden Koçak, şöyle konuştu: "İlk etapta bir hazırlık süreci geçireceğiz. Öncelikle bu yılki satış rakamlarıyla değil, yapılanma ve bayi teşkilatını kurmakla ilgileniyoruz. Daha önce karşılaşılan problemlerin tekrarlanmaması ve gelecekte daha iyi satış rakamları elde edebilmemiz için satış teşkilatıyla ilgileniyoruz. Bu süreç, tahminen yılın sonuna doğru tamamlanacak."

SUV ve dizeller geliyor

Türk tüketicilerin ihtiyaçları ve isteklerine uygun modellerle satış hedeflerini gerçekleştireceklerini belirten Koçak, 2009 yılının ilk yarısında yenilikler olacağını kaydetti. Bayilerin, dizel model, SUV ve otomatik vites araç talepleri olduğuna değinen Koçak, "Tüm bunları dikkate alarak yeni ürünler getirme hazırlıklarımız var. Ancak bu ürünlerin Türkiye’ye uyumlu hale gelmesini bekliyoruz. Örneğin SUV modelde şimdilik benzinli motorlar var. Bunun dizel versiyonunu bekliyoruz. 2009’un ilk yarısında yeniliklerimiz olacak" dedi. Mazda’nın Türkiye Operasyonu Başkanı Steve Newton ise Türkiye’de binek otomobil pazarının büyüyeceğine inandıklarını söyledi. Yeni yapılanmayla birlikte Türk tüketicisinin eskisine göre istikrar ve süreklilik hissedeceğini belirten Newton, "Süreçler hızlanıyor. Eskiden müşteri talepleri daha geç yerine getiriliyordu. Bir parçanın getirilmesi bile uzun sürüyordu. Şimdi bu süreçler daha süratli gerçekleşiyor" dedi.

Mazda’nın adı gibi kendisi de temiz araç

MAZDA gelecek ay düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı’nda yenilenmiş yüzüyle Mazda MX-5, tamamen yeni MZR-CD 2.2 turbo dizel motora sahip Mazda6, MZ-CD 1.6 turbo dizel motorlu Mazda2’nin de aralarında bulunduğu modelleri tanıtacak. Ancak, fuarın yıldızı konsept Kiyora olacak. Japonca ’Temiz ve Saf’ anlamına gelen Mazda Kiyora, şehir hayatının beraberinde getirdiği, kirlilik, gürültü, susuzluk gibi negatif etki yaratan özelliklerinden kurtulmayı sağlayacak, içine girildiği andan itibaren bir peyzajın rahatlığını hissettiren bir araç olarak tasarlandı. Ayrıca, iç dizayn özellikleri ve yeni fonksiyonlarıyla genç bir yaşam tarzını da destekliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!