Fred Perry gelmek için nazlandı Türkiye’de şaşırtan talep gördü

Güncelleme Tarihi:

Fred Perry gelmek için nazlandı Türkiye’de şaşırtan talep gördü
Oluşturulma Tarihi: Haziran 23, 2008 00:00

Üç kere Wimbledon şampiyonu olan İngiliz tenisçi Fred Perry’nin 60 yıl önce yarattığı ve kendi ismini taşıyan marka nazlanarak girdiği Türkiye pazarındaki büyüme ile şaşkına döndü. Hiç aklında yokken 18 ay önce Bilsar Tekstil ile Türkiye’ye geldiklerini anlatan Fred Perry CEO’su John Flynn, "Ürünlerin mağazalara taşındığı esnada bile tüketiciler etrafını sarıyor" dedi.

TÜRK tüketicinin daha önce sadece İnternetten ulaşabildiği 60 yıllık İngiliz marka nazlanarak girdiği Türkiye pazarında gördüğü ilgiyle şaşkına döndü. Üç kez Wimbledon şampiyonu olan İngiliz tenisçi Fred Perry’nin 60 yıl önce kurduğu ve kendi ismini taşıyan marka, 18 ay önce önce Bilsar Tekstil’in sahibi Selman Bilal ile Türkiye’ye geldi. 600 milyon dolar cirosu bulunan markanın, Türkiye’deki performansından memnun olduklarını anlatan Fred Perry CEO’su John Flynn, "Daha ürünlerin mağazaya taşınma aşamasında insanlar kutulardan ürünleri incelemeye başladılar. Ürünlerin etrafını sardılar. Bu ilgiyi oldukça şaşırtıcı aynı zamanda da sevindirici buluyorum" dedi.

Hızlı büyüyen pazar

En büyük pazarları İngiltere, İtalya ve Japonya olarak sıralanan Fred Perry’nin en hızlı büyüme kaydettiği ülkeler ise Hong Kong, Çin, Rusya ve Türkiye. Üç yıl kadar önce Türkiye’ye girmeyi hiç düşünmediklerini belirten John Flynn "Ülkeleri önem derecesine göre sıraladığında satış cirosu olarak Türkiye oldukça altlarda yer alsa da, gelişmekte olan pazarlar içinde oldukça üst seviyelerde bulunuyor. Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne giriş işlemleri ile birlikte uluslararası markalar daha kolay bir şekilde pazarda yer almaya başladılar" diye konuştu.

Türkiye’de üretime sıcak

Şu anda üretiminin yüzde 70’ini Çin’de yaptıran Fred Perry, üretimin bir kısmını Çin’den Avrupa’ya kaydırmak istiyor. Türkiye’de şimdiye kadar üretimleri olmadığını aktaran John Flynn, "Türkiye’de üretime hayır demem. Olmaması için hiçbir neden yok" dedi. Flynn sözlerini şöyle sürdürdü: "Tüm ortaklıklarda olduğu gibi Bilsar Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Selman Bilal ile ortaklığımız da güvene dayanıyor. Bu olmasaydı şu anda Türkiye’de olmazdık. İlk konuştuğumuzda, 3-4 yıl önce, koşullarından dolayı Türkiye pazarına girmeyi hiç düşünmüyorduk fakat daha sonra aramızdaki güvene dayanarak böyle bir karar verdik."

Tasarımda tasarımcıda sokakta

Yaratıcı modanın artık sokakta olduğunu belirten Flynn "Değişik tasarımcılar da değişen tasarımlar da artık sokaklarda. Bu nedenle farklı ülkelerde farklı genç tasarımcılar ile çalışıyoruz. Yaratıcılık artık daha genç tasarımcılardan geliyor. Herkes kendini giydikleri ile ifade etmek istiyor. Eskiden çok para veriyorlardı. Şimdi ise uygun olabilecek fiyata kendilerini en iyi ifade edecek şekilde giyinmek istiyorlar. Sadece kendileri için yaratılmış olan giysileri giymek istiyorlar" diyerek moda algısının değişen yüzünü anlattı.

Kriz bizim tüketiciye henüz dokunmadı

JOHN
Flynn, kendi ismini taşıyan markanın şu anda dünyada yaşanan krizden etkilenmediğine dikkat çekerek, "Çünkü Fred Perry alanlar hemen krizden etkilenmez. Orta sınıf etkilenecek. Orta sınıf sıkışacak. Aşağı doğru kayacak. Uygun fiyata moda markaları arayışına girecekler ve onları bulacaklar" diye konuştu.

5 yılda 200 mağaza sayısına ulaşacak

FRED
Perry, 60 yıl önce ter önleyici bileklik ve polo t-shirt ile işe başlıyorlar ve bir anda ünlü oluyor. Şu anda 60 kadar mağazası olan marka 5 yıl içinde 200’ü aşkın mağazaya sahip olmayı hedefliyor. John Flynn, Fred Perry markasını, "Bu yılda iki kere alınan bir marka değil. Otantik bir marka ve çok sayıda bu markanın hayranları var" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!