GeriEkonomi 9. İstanbul Moda Konferansı’nda yeni işbirliklerine imza atılıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

9. İstanbul Moda Konferansı’nda yeni işbirliklerine imza atılıyor

9. İstanbul Moda Konferansı’nda yeni işbirliklerine imza atılıyor

Tüm dünyadan satın alma grupları ile yerel üreticileri İstanbul’da buluşturan 9. İstanbul Moda Konferansı, 12-13 Ekim 2016 tarihlerinde Four Seasons İstanbul at the Bosphorus Hotel’de gerçekleşti. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) ev sahipliğinde gerçekleşen konferansın açılışını Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi yaptı.

Konferansın ikinci günü tüm gün süren İkili İş Görüşmeleri’nde (B2B), 40’a yakın firma ve alım grubu katılıyor. Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği B2B görüşmelerinde 1000’den fazla görüşme yapılması ve moda sektöründe yeni işbirliklerine imza atılması bekleniyor. 

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi, konferansın açılışında yaptığı konuşmada, e-ticaretin önemine değinerek, Bakanlık olarak e-ticarete verecekleri desteklere açıklık getirdi.

"Madem moda konferansındayız kılık kıyafetimize dikkat edelim" diyerek espiri yapan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, "Modada farklılaşmak Türkiye için son derece önemli. İhracat seferberliğinin başlamasıyla Türkiye o günden bugüne inanılmaz bir mucize gerçekleştirdi. Tüm üreticilerimizle birlikte koyduğumuz 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için farklılaşmamız gerekiyor. Tüketim alışkanlıklarını belirlemeliyiz. Desenler, renkler ne olmalı bunun için kapasitemiz var. Ülke olarak her şeyi ile marka olmak gerekiyor. Türkiye artık o noktaya geldi diye düşünüyoruz" şeklinde konuştu.

TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Fayat da konuşmasında, Hükümetin geçen ay açıkladığı Doğu ve Güneydoğu’ya Yatırım Teşvik Programı’nı hazır giyim sektörü için son derece olumlu bulduğunu söyledi. Devletin vereceği teşvikler ve Ar-Ge çalışmalarındaki artışa paralel olarak inovatif üretimi ve akıllı ürün yelpazesinin hızla genişleyeceğini belirten Şeref Fayat, “İnovatif ürün aynı zamanda katma değerli üretim demek. Markalaşma ve inovatif üretimde ne kadar hızlı ilerleyebilirsek ihracatta kilogram başına 50 dolar gelir hedefini de o kadar hızlı yakalayabileceğiz” dedi. 

Dünyanın en önemli alım gruplarının temsilcilerinin konferansta olduğuna dikkati çeken Şeref Fayat, Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği İkili İş Görüşmeleri’nde çok verimli ticari bağlantılara imza atacaklarını vurguladı.  

Türkiye’nin geleceğine ve bizlere güvenleri için kendilerine teşekkür ediyorum. Buradan bir kez daha açıkça söylüyorum. Bulunduğu coğrafyada en güçlü ve istikrarlı ekonomiye sahip Türkiye’ye yatırım yapan, zor dönemde bu ülkeye inancını koruyan hiç kimse pişman olmayacak… Türkiye büyüdükçe, bu topraklara yatırım yapan, bu ülke ile ticaretini sürdüren herkes kazanacak” şeklinde konuştu. 

40 firma ve alım grupları 1000’in üzerinde görüşme yapacak

Konferansın ikinci günü yapılan ve Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği İkili İş Görüşmeleri’nde (B2B), yeni işbirliklerine imza atılacak. Tüm dünyadaki alım grupları ile Türkiye’deki yerel üreticileri bir araya getiren İkili İş Görüşmeleri’ne bu yıl 40 firma katılıyor. 1000’e yakın görüşmenin yapılacağı B2B görüşmelerine aralarında Adidas, Cherryfield, De Facto, El Corte Ingles, H&M, Koton, New Look, Spring Near East Manufacturing, Superdry Türkiye’nin olduğu firmaların temsilcileri ile Charles Vögele, Borussia Dortmund ve pek çok diğer firmayı temsilen yurtdışından buyer katılıyor.

Üretici firma temsilcileri, başta Avrupa olmak üzere pek çok ülkeden alım heyetleri ve dış alım grupları ile bir araya gelerek yeni işbirliklerinin ilk adımını atacaklar. Geçen yıl, 45 satın alma ofisinin katıldığı görüşmelerde 1000’in üzerinde ikili görüşme yapılmıştı. 

TGSD Hakkında

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), Türkiye’de hazır giyim sanayinin gelişmesi için gerekli ortamı hazırlamak, sektöre öncülük etmek, yurtdışında tanıtmak ve sektörel işbirliğini sağlamak amacıyla 1976 yılında kuruldu. Bu yıl 40. Kuruluş yıldönümünü kutlayan TGSD’nin her biri sektörün önde gelen firmalarından yaklaşık 400 üyesi bulunuyor. 

İstanbul Moda Konferansı Hakkında

İstanbul Moda Konferansı, TGSD tarafından  7 yıl boyunca mayıs ayında, geçen yıl  ise 14-15 Ekim 2015 tarihlerinde IAF - Uluslararası Hazır Giyim Federasyonu’nun her yıl düzenlediği Dünya Moda Kongresi işbirliğinde Hilton Istanbul Bosphorus Convention Center’da (Harbiye) gerçekleştirdi. Bugüne kadar Cerruti, Loro Piana, Ermenegildo Zegna, Moncler, J Brand, FG4, Express, Miroglio, Li&Fung, Alexander McQueen, Tom Ford International, Arcadia, Uniqlo, Nike, Lee Cooper, Celio, Polo Ralph Lauren, Citizens of Humanity, Brandina, H&M, Tesco, Sainsbury’s, Debenhams ve Inditex gibi dünyanın en büyük marka ve alım grubu üst düzey yöneticilerinin konuşmacı olarak katıldığı konferanslarda sektör profesyonelleri deneyimlerini paylaştılar. 9. İstanbul Moda Konferansı, ekim ayında tüm hazır giyim sanayicileri üyelerini bir araya getirerek İstanbul’dan tüm dünyaya moda esintileri gönderdi.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle