GeriEkonomi 9.6 milyar dolara çıktık, faiz değil, üretim cenneti olalım
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    2
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

9.6 milyar dolara çıktık, faiz değil, üretim cenneti olalım

9.6 milyar dolara çıktık, faiz değil, üretim cenneti olalım
refid:7368944 ilişkili resim dosyası

TAYSAD Başkanı Ömer Burhanoğlu, yeni hükümete "Türkiye’yi faiz cenneti olmaktan çıkarın, üretim cenneti haline getirin" çağrısı yaptı.

240 otomotiv yan sanayi kuruluşunu çatısı altında toplayan TAYSAD üyelerinin cirosunun 9.6 milyar dolar olduğunu belirten Burhanoğlu, "65 bin çalışanla otomotiv sektörünün en kalabalık ailesiyiz" dedi.

TAŞIT Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu, çatıları altındaki 240 otomotiv yan sanayi kuruluşunun toplam cirosunun 9.6 milyar doları bulduğunu belirterek, "Türkiye’yi faiz cenneti olmaktan çıkaralım, artık üretim cenneti haline getirelim. Biz Maliye Bakanı’nın değil, Sanayi Bakanı’nın daha ön planda olacağı bir dönem istiyoruz" dedi.

BUZDAĞININ ALTI: Türk otomotiv sektörünü bir buzdağına benzeten Ömer Burhanoğlu, şunları söyledi: "Kamuoyu daha çok üretilen otomobili, otobüsü, kamyonu, midibüsü, diğer ticari araçları görüyor. Bunlar aslında buzdağının sadece üst kısmı. O buzdağının altında çok büyük bir yan sanayi ailesi var. Sadece bizim çatımız altında 240 yan sanayi kuruluşu, bunlarda çalışan 65 bin kişi var. Dolaymlı istihdam 120 bine ulaşır. Yani, otomotiv sektörünün en kalabalık ailesiyiz. Cirolarının toplamı 2006 yılında 9.4 milyar dolara ulaştı. İhracatları da 3 milyar dolar. Bizim çatımız altında olmayanları da kattığımızda yan sanayinin gerçekleştirdiği ihracat 4.4 milyar doları buluyor."

YATIRIMLARI ÇEKELİM: Türkiye’nin para politikalarıyla belirli bir noktaya geldiğini savunan Ömer Burhanoğlu, şunları dile getirdi: "Türkiye’nin gerek başka sektörlerde, gerekse otomotiv sektöründe yeni yatırımları çekecek politikalar geliştirmesi lazım. Kurların mevcut düzeyinden, Euro ve doların değerinin düşüklüğünden biz de şikayetçiyiz. Bu şikayetleri çözecek en kalıcı yol, Türkiye’yi faiz cenneti olmaktan çıkarıp, üretim cenneti haline getirmektir. Türkiye’yi öncelikle üretim cenneti yapacak adımları atar, yatırımları çekersek, yavaş yavaş faiz cenneti olmaktan da çıkarız."

500 BİN KİŞİ İŞ BULUR: Otomotiv ana sanayindeki her bir kişilik istihdamın, yan sanayide 5 kişilik istihdam anlamına geldiğini hatırlatan Burhanoğlu, şöyle konuştu: "Otomotiv ana sanayi projelerini yakından izliyoruz. Halen 1.2 milyon adet olan araç üretiminin 2013’te 2 milyona çıkacağı öngörülüyor. Bu, yan sanayi için orta vadede 100 bin, uzun vadede 500 bin kişilik yeni istihdam anlamına gelir. Öyleyse otomotiv ana sanayimizin yeni projelerinin önü açılmalı."

YERLİ ORANI DÜŞTÜ, YÜKSELECEK: Ömer Burhanoğlu, bir soru üzerine geçmişte otomotiv ana sanayinde yerli parça kullanım oranının yüzde 90’a kadar çıktığını vurguladı. Burhanoğlu, "Ancak, yeni modeller üretildikçe, teknoloji geliştikçe yerli yedek parça kullanım oranının yüzde 50’ye kadar düştüğü araçlar oldu. Şimdi adım adım yeniden yükseliyor" diye konuştu.

Dünya bizi parmakla gösteriyor ar-ge ve tasarıma yüklenelim

TAŞIT Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu, Türk otomotiv sektörüyle yan sanayinin dünyada benchmark (gösterge) haline geldiğini, sürekli övgüler aldığını ve bir anlamda parmakla gösterildiğini ifade ederek, şunları söyledi: "Dünya otomotivcileri bizi örnek göstermeye başladığına göre, bu fırsatı iyi kullanmalıyız. Artık dünyada daha ucuz üretim yapabilen ülkeler var. Biz kalitemizle, yaratacağımız yeniliklerle ön sıralardaki yerimizi korur, daha da ileri gidebiliriz. Bu durumda ar-ge çalışmalarına yüklenip, kendi tasarımlarımızı geliştirmeliyiz. O zaman Türkiye’de kalacak katma değer oranı artabilir."

Otomotiv devlerine ’bize güvenin’ turları yapıyoruz

TAYSAD Başkanı Ömer Burhanoğlu, dünya otomotiv devlerine, Türkiye’deki ana sanayi kuruluşlarının temsilcileriyle birlikte, "bize güvenin" turlarına çıktıklarını belirterek, "Onlara üretim kapasitelerimizi, kalitemizi, Türkiye’de yan sanayinin ulaştığı noktayı, dünyada nerelere satış yaptığımızı anlatıyoruz. Türkiye’ye yeni modeller verdiklerinde veya yeni yatırıma geldiklerinde yan sanayi açısından rahat edebileceklerini anlatmaya çalışıyoruz. Bunun yararlarını da görüyoruz. Ayrıca, Mısır’da yatırım yapan Temsa’yla birlikte Mısır’a gittik. Orada ortak yatırım olanakları gündeme geldi" dedi.

Eşim bile ne ürettiğimizi bilmiyor

TAYSAD Başkan Yardımcısı Celal Kaya ise, iç pazarda üretilen araçlarda yerlilik oranının yüzde 40’ın üzerinde olduğunu belirterek, 2008 yılından itibaren yerlilik oranını yüzde 50’lerin üzerine çıkarmayı amaçladıklarını söyledi. Kaya, "Türkiye’de üretimi olmayan Wolksvagen, Volvo gibi markalara da yedek parça satıyoruz. Benim eşim bile bindiği yabancı araçların yedek parçasının Türk malı olduğuna hayret ediyor" dedi. Kaya, Oyak Renault, Tofaş ve Ford Otosan’ın yan sanayiyi desteklediğini söyledi.
Yorumları Göster
Yorumları Gizle