Steve Bideshi: Uzun ömürlü kariyer istiyorsanız risk yönetimi çok önemli

Güncelleme Tarihi:

Steve Bideshi: Uzun ömürlü kariyer istiyorsanız risk yönetimi çok önemli
Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2008 17:22

Citibank A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Steve Bideshi, uluslararası kariyerin bazen 5-10 gün, bazen de çok uzun sürebildiğini belirterek, “Uzun ömürlü kariyer istiyorsanız risk yönetimi çok önemli” dedi.

5. Liderlik Zirvesinin “Global Şirketlerde Yöneticilik” oturumunda konuşan Bideshi, Türkiye'deki bir yöneticinin uluslararası yönetici olabileceğini, bunun istek ve arzuyla alakası bulunduğunu ifade etti.

Bideshi, son zamanlarda risk idaresinin çok daha zor olduğunu belirterek, “Uluslararası kariyer bazen 5-10 gün, bazen de çok uzun olabiliyor. Uzun ömürlü kariyer istiyorsanız risk yönetimi çok önemli” dedi.

Türk yöneticileri uluslararası piyasada göreceklerini ifade eden Bideshi, Muhtar Kent'in Coca Cola'nın üst yöneticisi olduğunu, bunun sayısının artacağını düşündüğünü, global şirketlerde de Türk yöneticilerin yer alacağını kaydetti.
Fortis Bank A.Ş Üst Yöneticisi (CEO) Yvan De Cock da, Türkiye'deki bir yöneticinin uluslararası bir yönetici olmasının insan doğasıyla alakası bulunduğunu, global yönetici olmak isteyenlere, “İngilizce öğrenin, fikrinizi diğer kültürler ve diğer çalışma şekillerine açın, uluslararası bir firmada çalışmaya gayret edin, karmaşık karar alma durumlarında beraber çalışın” tavsiyelerinde bulundu.

Cock, Türkiye'de çok büyük bir çalışma etiği olduğunu belirterek, “Çok çalışkanlar. Türk yöneticilere bir hedef koyduğunuzda hemen işe başlıyorlar. Sıklıkla da hedefe ulaşıyorlar” dedi.

Türk Telekom Yönetim ve İcra Kurulu Başkanı Paul Doany ise, uluslararası şirket yöneticilerinin bir gün ülkelerine döneceği arzusu taşıdığını ifade ederek, “Uluslararası olmak istiyorsanız esnek olmalısınız” dedi.

MARKA OLMANIN YOLLARI

Zirvenin “Şirket Değerini Artıran ve Güven Veren Marka Olmanın Yolları” oturumunda konuşan Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar da, kişinin hangi ülkeden çıktığından ziyade yetkinliklerinin önemli olduğunu vurgulayarak, “Ülke imajı mutlaka markayı etkiliyor. Markaya yüklenen değerler çok önemli” diye konuştu.
Hayat Kimya Genel Koordinatörü Orhan İdil de, Türkiye'nin marka bakımından fakir bir ülke olduğuna ve marka yaratmanın önemine işaret ederek, “Markayla bir fark yaratıp bu farkı da tüketiciye algılatmak çok önemli. Yerel markalar da başarılı olabilir” dedi.

Danone Türkiye Genel Müdürü Serpil Timuray ise, güven markası yaratmanın önemine işaret ederek, Danone'nin, global stratejilerini yerel stratejilerin toplamı olarak gördüğünü ifade etti.

Sanovel Genel Müdürü Altan Demirdere ise, markanın oluşumu sırasında liderliğin önemini vurguladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!