World Kart, tek bir kart ve marka altında yapılandırıldı

Güncelleme Tarihi:

World Kart, tek bir kart ve marka altında yapılandırıldı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2007 14:42

Yapı Kredi Bankası, World'u tek bir kart ve marka altında yapılandırdı.

Haberin Devamı

Yapı Kredi Genel Müdürü Tayfun Bayazıt, konuya ilişkin düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, bankanın, kurulduğu günden bugüne “hizmette sınır yoktur” felsefesiyle bankacılık sektöründe daima yeniliklerin öncülüğünü yaptığını, kaydetti.

Bayazıt, 1944'den bu yana tüm çalışmalara bu vizyonun rehberlik ettiğini, 63 yılda pek çok şeyin değişmesine karşın bankanın bakış açısının özünde hiçbir değişiklik olmadığını, bu felsefenin müşterilere daha iyisini sunabilmek için her zaman yol gösterici olduğunu ifade etti.

Yapı Kredi Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer de, pazarda 19 yıldır aralıksız lider olan World'un 6,5 milyon kredi kartına sahip olduğunu ve toplam kart harcamalarında yüzde 23,35'lik pazar payı bulunduğunu söyledi.
Pazarda kart ve marka enflasyonu bulunduğunu, bunun zaman ve parasal açısından gereksiz maliyetler yarattığını, müşteri ile uzun vadeli duygusal bağ oluşmadığını ifade eden Somer, böyle bir ortamda değişmeye karar verdiklerini vurguladı.

“MÜŞTERİNİN YÖNETTİĞİ İLİŞKİ BOYUTUNA GEÇİYORUZ”

World'de yeni yapılanma ile farklılıkları tek çatı altında toplamayı amaçladıklarını belirten Somer, “Yeni World ile daha demokratik bir kart dünyası yaratıyoruz. Cüzdanlarda kart enflasyonuna son veriyoruz. Bugünü biz milad ilan ediyoruz” diye konuştu.

Yapılandırılan yeni sistemde yeni logo ve “ben istersem” ile yeni sloganın söz konusu olduğunu aktaran Somer, World'ün yeni stratejisinin, Yapı Kredi'nin tüm ödeme çözümlerinin, banka kartları ile kredi kartlarının World çatısı altında toplandığını, kullanıcıların, yararlanmak istedikleri özelliklerin tümünü tek bir kart üzerinde toplayabildiklerini, banka kartlarının da World avantajlarından yararlanıp puan kazanabileceğini aktardı.

Somer, yeni yapılandırmada 20'ye yakın kombinasyonun tek kart üzerinden yapılacağını, sisteme “crystal, platinum, gold, play, travel, business” kulüpleri ile seyahat, paylaşım, iletişim ve öğrenci programları eklediklerini, program ücretlerinin yıllık 10 ila 40 YTL arasında değiştiğini bildirdi.

“2008'DE YÜZDE 26 BÜYÜME HEDEFİ KOYDUK”

Somer, konuşmasının ardından soruları yanıtlarken, kart ücretlerine ilişkin bir soru üzerine, bu ücretlerin tartışma konusu olduğunu, ancak elde edilen fayda ve hizmetlerin ücretsiz olamayacağını söyledi.

İhtiyaçların tek bir kart üzerine kurgulanması durumunda ödenecek kart ücretinin günde bir simit, çay parasının onda birine denk geldiğini ifade eden Somer, “Büyük faydalar sunan bir dünyadan bahsediyoruz. 365 gün faydalandığımız bir ürün var, o ürünün arkasında yaratılan hizmetler var. Böyle bir ürün için günde bir simit, çay parasının onda birine, beşte birine gelen bir ücreti ödemeye tüketici olarak razı değil miyiz?” şeklinde konuştu.

Somer, önümüzdeki yıl hedeflerine ilişkin soruya, “Biz 2008'de pazarın yüzde 20 büyüyeceğini düşünüyoruz. Kendimize ise yüzde 26 hedef koyduk” yanıtını verdi.

Kredi kartı kullanıcılarının hala yüzde 50'sinin şubeden ödeme yaptığını, alternatif kanallardan ödemenin ise arttığını kaydeden Somer, banka olarak tüketicileri bu yönde iştahlandırmaya devam edeceklerini söyledi.

Nazan Somer, kart pazarına ilişkin olarak da, son 5 yılda kredi kartı sayısının 2,5, harcama tutarının ise 5 kat arttığını, kredi kartlarının özel tüketim harcamalarından aldığı payın ise 3 katına yakın arttığını vurguladı. Somer, pazarın hala doyuma ulaşmadığını, çalışan nüfus içinde kart sahipliği oranının yüzde 65-70 civarında, toplam nüfus içindeki payın da yüzde 40-50 arasında olduğuna işaret etti.

Dünyada tutsat (mortgage) krizi sonrasında tüketici harcamalarının düşeceği tahminlerine ilişkin bir soruyu da Somer, “Doğrudur, böyle bir düşüş olabilir. Ancak bunun rüzgarının Türkiye'ye geleceğini sanmıyorum” diye yanıtladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!