Cinsellikte fantezi ürünleri sevdik prezervatife 46 milyon YTL harcadık

Güncelleme Tarihi:

Cinsellikte fantezi ürünleri sevdik prezervatife 46 milyon YTL harcadık
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2007 00:00

Bugün 46 milyon 500 bin YTL’lik pazara ulaşan prezervatif sektörü Türkiye’de büyümeye devam ediyor. 2000 yılından sonra pazara giren ve fantezi ürünü olarak adlandırılan tırtıklı, ince formlu, renkli ve çikolatalı prezervatifler ile Türkiye’de yıllık satış 64 milyon 500 bin adede ulaştı.

TÜRKİYE’de prezervatif pazarı her geçen gün biraz daha büyüyor. 2006 yılı sonu itibariyle 64 milyon 500 bin adetlik prezervatif kullanılırken 2000 yılından itibaren pazara giren ve fantezi ürünü olarak adlandırılan prezervatif çeşitleri ile birlikte pazarın büyüklüğü 46 milyon 500 bin YTL’ye de ulaştı. Bugün sektörün yüzde 70’ini hálá klasik ürünler oluştursa da ince formundan, tırtıklısına, tahrik edici formundan daha büyük boyuna ve renklisinden çikolatalısına kadar pazarda 10 çeşit prezervatif bulmak mümkün. Özellikle cinsel ilişki sırasında farkı yakalamak isteyen çiftlerin tercih ettiği bu ürünler sayesinde ise Türk insanı daha çok prezervatif kullanmaya ve ilişki sırasında daha bilinçli davranmaya başladı.

4 MİLYON KULLANICISI VAR: Türkiye’de bugün toplam 4 milyon potansiyel prezervatif kullanıcısı bulunurken bunların yüzde 12.5’i düzenli olarak yüzde 87.5’i ise düzensiz prezervatif kullanıyor. Düzenli kullanıcılar tüketimin yüzde 90’ını gerçekleştirirken bu kullanıcıların yıllık prezervatif tüketimi ise 6 ile 8 kutu arasında değişiyor. Düzensiz kullanıcıların ise yıllık tüketimi 1 ile 2 paketten oluşuyor.

4 YILDA BİR YENİ TÜKETİCİ GELİYOR: Her geçen gün büyüyen pazarda bir tüketicinin ortalama prezervatif kullanımı ise 4 yıl ile sınırlı kalıyor. Ancak her 4 yılda bir pazara yeni tüketici giriyor. Türkiye’de cinsel ilişkiye girme yaşı ise her geçen gün düşüyor. Geçtiğimiz yıllarda sektör firmaları tarafından yapılan araştırmalarda erkekler ilk cinsel deneyimini 17 yaşında yaşarken kadınlarda bu yaş 19 oluyor. Ancak Türk tüketicisi ilk cinsel deneyiminden iki yıl sonra prezervatif ile tanışıyor. Türkiye’de en çok prezervatif kullanan yaş profilini 25-34 yaş arası oluştururken gençler ve üniversite öğrencileri en az tüketim gerçekleştiren kesimi oluşturuyor.

YÜZDE 70’İ KLASİK ÜRÜN: Bugün tüketimin yüzde 70’ini klasik ve içerisinde spermisid içeren prezervatiflerin oluşturduğunu söyleyen Okey Ürün Müdürü Neslihan İnce, diğer fantezi kullanım amaçlı olduğunu söyleyebileceğimiz daha ince, tırtıklı, tahrik edici, daha büyük boy, renkli ve kokulu gibi ürün özelliklerine sahip çeşitlerin ise yüzde 30’unu oluşturduğunu söyledi. İnce, prezervatif kullanıcıları hakkında ise şu bilgileri verdi: "Kullanıcıların öncelikli amacı doğum kontrol yöntemi. Bunu cinsel yolla bulaşan hastalıklardan korunmak izliyor. Düzenli tüketimin yüzde 90’ı aile planlaması amaçlı gerçekleşirken cinsel yolla bulaşan hastalıklar veya işin fantezi boyutu da önem kazanmaya başladı."

Yılda 100 bin adet prezervatif dağıtıyoruz

YURTDIŞINDA özellikle gece kulüpleri ve restoranların tuvaletlerinde görülen kondomatların Türkiye’de de uygulanmaya başladığını söyleyen Neslihan İnce "Yeni pazar arayışlarımız sürüyor. Eczane ve marketlerin çoğunda prezervatif satışları var. Ancak üniversitelerde de olabiliriz" dedi. Bugün turistik merkezlere kondomatların konulmaya başlandığına dikkat çeken İnce şöyle konuştu: "Türkiye’de nüfus çok genç ve cinsel ilişki konusunda bilinçsizlik azalsa da gelişmiş ülkelerin altında seyrediyor. Okey olarak bazı sosyal projeler çerçevesinde Türkiye’nin çeşitli bölgelerin de prezervatif dağıtımı yapıyoruz. Kahvehanelerde ve daha birçok yerde dağıtımlar yapıyoruz. Yılda 100 bin adede ulaşan dağıtımlarımız kullanım oranının artırıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!