24 Temmuz 2014 Perşembe 23:07
İstanbul 30ºC
IMKB 82406 / 0,5 $ 1.7690 / %0 2.3580 / %-0,42 Altın 95,69 / %0,67 € / $ 1.3343 / %-0,32



 ADnet  
Reklam için
» Seçim geçti sıkıntı geçmedi
» Seçim piyasaları nasıl etkileyecek?
» Yastık altından altın çekecek
» Hollande'ın büyüme formülü
» Borsa 20 yıllık rekoruna yaklaştı
» Yunanistan seçimleri piyasalara yaradı
» Dünya liderleri Meksika'da
» İspanya'da borçlanma maliyeti rekor düzeyde
» İngiltere'nin ticaret açığında büyük artış
» Moody's Nokia'yı 'çürüğe' çıkardı
AJANDA
HİSSELER
YAZARLAR
İMKB II. SEANS
İMKB A-F
İMKB F-M
İMKB M-Z
Yatırım Fonları
A TİPİ FONLAR
B TİPİ FONLAR
SERBEST DÖVİZ
ÇAPRAZ KURLAR
ALTIN FİYATLARI
MB KURLARI
Yenibiriş
Emlak
Oto
Tatil
Sayfa satışları
Anneyiz.biz
En iyi on
Hürriyet Kurumsal
Hürriyet Almanya
Hürriyet USA
Okur Temsilcisi
Reklam
Bize Ulaşın
 
Önceki Haber     Sonraki Haber

Otomotiv üretiminde 17’nciliğe yükseldik, Belçika’yı da geçtik

 
Emre ÖZPEYNİRCİ
Otomotiv üretiminde 17’nciliğe yükseldik, Belçika’yı da geçtik Uluslararası Otomotiv Sektörü Raporu (2006), Türkiye’nin 991 bin 621 adetlik binek ve hafif ticari araç üretimiyle dünyada 18’inci sıradan 17’nciliğe yükseldiğini ortaya koydu.

Türkiye, böylece dünyanın önde gelen 20 büyük üreticisi sıralamasında Belçika’yı geride bıraktı. Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda İtalya’yı da zorlaması bekleniyor.

YENİ modellerin peş peşe devreye girmesiyle birlikte dünyadaki gücü hızla büyüyen Türk otomotiv sektörü, 2006 yılında ’Dünyanın en büyük 20 üreticisi’ arasında bir basamak daha yükseldi. Türkiye, 991 bin 621 adet binek ve hafif ticari araç üretimiyle 2006 yılında Belçika’yı geride bırakarak 17’inciliğe yükseldi. 2006 yılında üretimde dünyanın en hızlı büyüyen 7’inci ülkesi olan Türkiye, özellikle bu yıl devreye giren ve girecek yeni model yatırımlarıyla birlikte 14’üncü sırada yer alan İtalya’yı da zorlayacak gibi görünüyor.

JAPONYA LİDERLİĞE YÜKSELDİ: Uluslarlarası otomotiv sektörü raporuna göre, 2006 yılında dünya otomotiv üretiminde Batı Avrupa ülkeleri önemli düşüşler yaşarken, gelişmekte olan ülkelerde ise büyük artışlar ortaya çıktı. En büyük 20 üretici ülkenin 14’ünün sıralamasında değişiklik yaşanırken, Japonya yüzde 6.3’lük artışla 11 milyon 484 bin adet araç üreterek ABD’den liderliği aldı. ABD ise aynı dönemde yüzde 5.5’lik üretim kaybıyla ikinciliğe geriledi. Son dönemde büyük bir atılım içinde olan Çin ise üretimde yüzde 26.3’lük büyümeyle Almanya’yı geride bırakarak 3’üncülüğe oturdu.

EN FAZLA KAYIP FRANSA’DA: Dünya üretim liginde 2006 yılında en fazla kaybı Fransa ve İngiltere yaşadı. Fransa’da otomotiv üretimi yüzde 10.7’lik düşüşle 3 milyon 164 bine gerilerken, sıralamadaki 6’ıncılığı ise devam etti. İngiltere ise yüzde 8.4’lük üretim kaybıyla 10’unculuktan 12’nciliğe geriledi. 10’unculuğa yüzde 20.8’lik üretim artışıyla Meksika çıkarken, Hindistan da yüzde 18.4’lük büyümeyle 11’nci sıraya yükseldi. Aynı dönemde yüzde 12.8’lik üretim artışıyla Türkiye 18’incilikten 17’nciliğe yükseldi. Türkiye, 2006 yılında 991 bin 621 adet binek ve hafif ticari araç üretirken, Belçika yüzde 1.5’lik kayıpla 910 bin 614 adette kaldı. Bu sıralamada Türkiye’nin bir basamak daha yükselmesini sağladı.

ÜRETİM REKORU ÇEKLERDEN: Polonya, İsveç’i liste dışına atarak 20’nciliğe yükselirken, Çek Cumhuriyeti ise yüzde 41.3’lük üretim artışıyla 2006 yılında büyüme rekoru kıran ülke oldu. Çek Cumhuriyeti’nin bu artışında Toyota ve PSA (Peugeot-Citroen) Grubu’nun üçüz projeleri etkili oldu. Batı Avrupa üretimde artık iyice çöküş sinyalleri verirken yüzleri güldüren sadece İtalya oldu. İtalya, Fiat’ın üretim gücüyle 2006 yılında Tayland’ı geride bırakarak 14’ncü sıraya yükseldi.

Türk otomotivinin 2008 üretim hedefi 1.4 milyon

TÜRK otomotiv sanayi, dünyada ne ucuz iş gücüyle ne de yatırımları çekmek için sunulan teşviklerle adından söz ettiriyor ve büyüyor. Bugün Türkiye, otomotiv üretimindeki kalitesi ile dünyada bir ’benchmark’ (örnek) ülke haline gelmiş durumda.

Ucuz iş gücü ve yatırım teşvikleriyle Türkiye’nin en önemli rakibi olan Doğu Avrupa ülkeleri ise kalitede öne çıkamıyor. İşte bu noktada, ’kalite’ yeni yatırımlarla Türk otomotivinin gücünün artmasında etkili oluyor.

Renault, 2006 yılında 230 bin adetlik Türkiye’deki üretim kapasitesini yeni modellerle birkaç yıl içinde 350-360 bin adede çıkartacağını açıklarken, Ford Otosan 2007 yılında 250 bin adet olan kapasitesini 2007’de 280 bin adede yükseltecek. Bu rakamın 2008 yılında 300 bin adede çıkması da bekleniyor.

Tofaş ise 2 yıl içinde yeni modeller kapasitesini 400 bin adede çıkartmayı hedefliyor. Corolla Verso ile kalitesini ispatlayan Toyota Adapazarı fabrikası ise Auris’in (yeni Corolla Hatcback) üretimini de alarak 180 bin adetlik üretimini kısa sürede 200 bin adede çıkartmayı planlıyor.

Diğer taraftan Matrix üretimine hazırlanan Hyundai Assan da önümüzdeki bu yıl içinde kapasitesini 100 bin adede çıkartmaya hazırlanıyor. Civic Sedan üretimi ile kalitesini artıran Honda Türkiye’de bu yıl 50 bin adetlik kapasiteye ulaşacak. Böylece sadece 6 markanın 2008 yılında üreteceği araç adedi 1 milyon 400 bin adedi aşacak.

5 yeni model devreye girdi

TÜRK otomotiv üretiminde 1.4 milyon adetlik 2008 hedefi, yeni model yatırımlarının 2007 yılı içinde sırayla devreye girecek olmasından kaynaklanıyor. Yani yeni modellerin meyvesi 2008 yılında toplanacak.

Buna göre 2007 yılında Renault, Türkiye’de ürettiği Megane Sedan, Symbol ve Clio 3’ten sonra Clio Wagon üretimine başlarken, Tofaş, Doblo ve Albea’dan sonra Fiat Linea ve Minicargo modellerini üretecek.

Toyota ise Corolla Verso’dan sonra Auris’i üretmeye başladı. Hyundai ise Türkiye’de ürettiği Accent Era ve Starex’den sonra bu yıl Matrix modelinin üretimine de başladı.
  Yorum Sayısı 2 / 2     Yorumlarınızı yazmak için tıklayın >>
Diğer Yorumlar
Emre Türkoğlu ('Türkoğlu' tüm yorumları) 27/06/2007 - 10:31
ne kadar ironik, Italyanları zorlayacağımız söyleniyor, ancak burdaki üretimi yapan yine italyanlar ( FIAT) ne zaman kendi üretimimiz bir araca bineceğiz çok merak ediyorum...
Hakan Hakan ('globalcitizen' tüm yorumları) 27/06/2007 - 3:30
Artis olmus ama yan sanayide yerli katkida 80% den 12% ye dusmus.
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Hürriyet veya hurriyet.com.tr sorumlu tutulamaz.
  Yorum Sayısı 2 / 2     Yorumlarınızı yazmak için tıklayın >>
Diğer Yorumlar
 ADnet Reklamları Bu bir reklamdır.
          Vuslat Doğan      Tüm Haberler
  Hürriyet Kurumsal Hürriyet USA Hürriyet Avrupa Hürriyet Emlak Yenibiris.com Anneyiz.biz Hürriyet Oto İddaa Avrupa Birliği DYH