GeriEkonomi 547 milyon kasa satış yaptı Coca-Cola Türkiye 1964’den beri ilk kez ilk 10’a girdi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

547 milyon kasa satış yaptı Coca-Cola Türkiye 1964’den beri ilk kez ilk 10’a girdi

547 milyon kasa satış yaptı Coca-Cola Türkiye 1964’den beri ilk kez ilk 10’a girdi
refid:20590196 ilişkili resim dosyası

200’ün üzerinde ülkede faaliyet gösteren Coca Cola Company’nin satış hacmi sıralamasında Türkiye, ilk kez ilk 10 içine girdi. Coca Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Başkanı Galya Frayman Molinas, “Coca Cola Türkiye İçecek, 547 milyon kasa satış yaptı. Güney Afrika ve İspanya gibi ülkeleri geçerek 9’uncu oldu” dedi.

COCA-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölgesi Başkanı Galya Molinas Frayman, Coca Cola Türkiye’nin 2011’de yüzde 10.6 büyüyerek 200’den fazla ülkede faaliyeti bulanan The Coca-Cola Company içinde 9’uncu sıraya yükseldiğini söyledi. Coca Cola’nın 1964’den bu yana Türkiye’de faaliyette bulunduğunu kaydeden Molinas, “50 yıla yakın bir süredir Coca Cola Türkiye ilk kez ilk 10 içinde yer aldı. Satış hacmiyle ilk 10 içine girdik. Bizim için önemli olan bundan sonra ilk 10’da kalmak. Çünkü ilk 10’a girmek kadar, ilk 10 içinde kalmak da önemli” dedi.

547 milyon kasa satış

Coca Cola Türkiye’nin 2010’da Coca Cola ekosistemi içinde 13’üncü sırada olduğunu hatırlatan Molinas, şöyle konuştu: “Güney Afrika, İspanya ve Filipinler gibi büyük pazarları geride bıraktık. Rusya da çok büyük bir pazar ancak sıralamada Türkiye’nin gerisinde. Biz bunu pazarlama inovasyonu ile başardık. Coca Cola Türkiye’nin satış ve pazarlama alanındaki inovatif uygulamalarıyla tüm şirket içinde önemli bir yeri var. Genelde geliştirdiğimiz modeller dünyada da örnek alınıyor. Hedefimiz her zaman model olmak. Tüm bu pazarlama faaliyetlerinin sonucunda geçen yıl Coca Cola İçecek, Türkiye’de 547 milyon kasa satış hacmine ulaştı.”

Yılda 159 şişe içiyoruz

2010 verilerine göre, Türkiye’de Coca Cola ürünlerinin kişi başı tüketiminin yıllık 159 şişe olduğunu belirten Molinas, şunları söyledi: “Meksika’da bu rakam 675 şişe. Dünya ortalaması ise 89 şişe. Türkiye’nin tüketimi dünya ortalamasından yüksek ama dünyada kişi başı tüketimin en fazla olduğu Meksika’yla aramızda ciddi bir fark var. Meksika’daki mevsimin bu yüksek tüketimde muhakkak etkisi var ama bunda pazarlama ve inovasyon gibi bir çok etken de var. Türkiye’de yıllık kişi başı alkolsüz içecek tüketimi 190 şişe. Bunun yüzde 70’i Coca Cola’ya ait. Bu rakamları daha da yükseltmek mümkün.”

Gıda ve içecek bir numara

Türkiye’de hızlı tüketim sektörünün gıda, içecek ve kişisel bakım kategorilerinin yılda yüzde 5-6 civarında büyüdüğünü kaydeden Frayman, şu bilgileri verdi: “Ancak Türkiye’nin bu alanda daha çok büyüme potansiyeli var. Gidilecek daha çok yol var. Örneğin biz Anadolu’da bazı şehirlerde çok hızlı büyüyoruz. Şehirleşme gittikçe artıyor. TÜİK verilerine dayanarak kendi yaptığımız analizlere göre, Türkiye’de nüfusu 1 milyonun üstünde şu anda 19 şehir var. Bu rakam 5 yıl içinde 22 olacak. Aynı şekilde nüfusu 2 milyonun üstünde olan 7 şehir var, bu da 9 olacak. Gıda ve içecek de alkolsüz içeçek pazarında bir numaralı kategori.”

En sevilen marka olarak gezici üniteyle deneyim yaşatacak

TÜRKİYE’nin Coca Cola’nın her ay yaptırdığı ‘marka sevgisi’ araştırmasında Türkiye’nin geçen yılın birincisi olduğunu belirten Galya Frayman Molinas, şöyle konuştu: “Coca Cola şirketinin faaliyette olduğu bazı büyük ülkelerde yaptığı marka araştırmasında Coca Cola’nın en çok sevildiği ülkenin Türkiye olduğu ortaya çıktı. Türkiye 2010’da bu araştırmada 5’inci sıradaydı. Ancak 2011’de Coca Cola’nın en çok sevildiği ülke olduk. Coca Cola şirketinin çok önem verdiği bir performans araştırması bu. Türkiye’de hem rekabet etmenin hem de pazar lideri olmanın keyfini sürüyoruz. Coca Cola’nın en çok sevildiği ülkenin Türkiye olması nedeniyle tüketicilerimize bir sürpriz hazırladık. Tüketicilerin ziyaret edip, farklı bir deneyim yaşayacakları gezici üniteler hazırladık. Bu üniteler Türkiye’nin her yerindeki tüketicilerimize gidip, bu deneyimi yaşamalarını sağlayacaklar. Bir tür Coca Cola müzesi gibi olacak ama içinde farklı sürprizler de tüketicilerimiz bekliyor olacak. Hatta bu konuda Türkiye’de 100’ü aşkın Coca Cola koleksiyoncusundan da yardım aldık.”

Yüzde 30 hafif şişe yaptı, su tüketimini yüzde 20 düşürdü

COCA Cola şirketinin sürdürebilirlik stratejisi kapsamında 500 mililitrelik pet şişenin ağırlığını yüzde 30, 1.5 litrelik şişenin de ağırlığını yüzde 20 azalttıklarını kaydeden Galya Frayman Molinas şunları anlattı: “Sürdürülebilirlik alanında önem verdiğimiz bir diğer konu da su tüketimi. 2006’dan bu yana su tüketimini yüzde 20 düşürdük. Suyun etkin kullanımı anlamında Türkiye bütün dünya ülkelerinde bir numara oldu. Enerjinin etkinliğinde ise hep ilk ikideyiz. Bunda Coca Cola içecek’in yaptığı yatırımların çok katkısı var. Sürdürülebilirlik çalışmalarına devam edicez. Çünkü biz buna inanıyoruz ve  performansımıza da büyük katkısı oluyor.”

Orta Asya ve Kafkasya’da çok ciddi büyüme potansiyeli var

COCA-Cola Company, dünyayı 4 bölgeye ayırmış durumda. Bunlardan biri de merkezi Türkiye’de bulunan ve 92 ülkenin bağlı olduğu Ahmet Bozer başkanlığındaki Coca Cola Avrasya-Afrika Bölgesi. Bu yılın başında Avrasya-Afrika Bölgesi kapsamında Galya Frayman Molinas’ın başkanlığına getirildiği yeni bir birim oluşturuldu. Coca Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölgesi. Türkiye ile birlikte 9 ülkenin bulunduğu bu bölgeyle ilgili Frayman şunları anlattı: “Türkiye’nin son dönemde art arda elde ettiği başarıların sonucunda ve bölge içindeki ülkelerin birbiriyle kültürel yakınlığı, pazar dinamiklerinin benzerliği gibi nedenlerle böyle bir yapılanmaya gidildi. Bölgede Türkiye ile birlikte Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan, Tacikistan, Azerbaycan, Gürcistan ve Ermenistan var. Bütün bu ülkelerin hepsinde ciddi bir büyüme potansiyeli var. Yeni bölgede ilginç bir dinamik var.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle