50 yıllık ’Twist’i Türkiye’de 30 bin dolara ’Swift’ yaptılar

Güncelleme Tarihi:

50 yıllık ’Twist’i Türkiye’de 30 bin dolara ’Swift’ yaptılar
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2006 00:00

1960’lı ve 70’yi yıllara damgasını vuran, ’Lets twist again’ adlı şarkı Türkiye’de Suzuki’nin yeni modeli için 30 bin dolara ’Lets Swift again’ haline geldi. Chubby Checker’in seslendirdiği ve yaklaşık 50 yıldır dillerde dolaşan parçanın eylül ayından bu yana Türkiye’de tüm radyo ve televizyon hakları 30 bin dolara 1 yıllığına Suzuki Türkiye’nin oldu.

TÜRKİYE son dönemde otomotivde sadece üretici olarak değil yaratıcı fikirlerle adından söz ettirmeye başladı. 1960’lı ve 70’yi yıllara damgasını vuran, bugün bile dans müziği denince ilk akla gelen parça olan ’Lets twist again’, Türkiye’de Suzuki’nin yeni modeli için 30 bin dolara ’Lets Swift again’ olarak değiştirildi. Chubby Checker’in seslendirdiği ve yaklaşık 50 yıldır dillerde dolaşan parçanın Eylül ayından bu yana Türkiye’de tüm radyo ve televizyon hakları 30 bin dolara 1 yıllığına Suzuki Türkiye’nin oldu. Avrupa’da yeni Swift modelinin reklamlarında Manchester United takımının Portekizli oyuncusu Cristiano Ronaldo’yu kullanan Japon Suzuki ise bu futbolcunun adının tecavüz olayına karşımasının ardından Türk Suzuki yetkililerin büyük beğeni toplayan ’Lets Swift Again’ sloganını kullanmayı düşünüyor.

JAPON REKLAMI BEĞENMEDİK: Suzuki Swift’in 4x4 versiyonunun Bodrum’da düzenlenen test sürüşünde konuştuğumuz Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, Japonların, Swift’in Avrupa reklamları için Manchester United’lı Ronaldo’yla anlaştığını belirterek, "Bu reklamı biz Türkiye’de kullanmak istemedik. Bunun üzerine reklam şirketimizle yaptığımız görüşmeler sonrasında hem aracın dinamizmine hem de ’Twist’ ve ’Swift’ benzerliğinden dolayı kampanyada ’Lets Twist Again’ parçasını kullanmaya karar verdik" dedi. Bu kararın ardından harekete geçtiklerini ve parçanın Türkiye’de kullanım haklarını satın aldıklarını kaydeden Savcı, "Üç koldan şarkının ölen bestecisinin akrabalarını bulduk. Üç varisi vardı ve biz önce radyo haklarını 10 bin dolara, daha sonra televizyon haklarını 20 bin dolara satın aldık" diye konuştu.

AVRUPA HAKLARINI ALMALI: Türkiye’de parçanın ’Lets Swift Again’ olarak bir Türk grubu tarafından seslendirildiğini kaydeden Savcı şöyle konuştu: "Büyük beğeni toplayan reklam kampanyamızı Japonlarda çok sevdi. Avrupa’da anlaştıkları Ronaldo’nun tecavüz olayına isim karışması sonrasında, bizim reklamımıza kullanmayı bile düşünüyorlar. Tabi bunun için önce parçanın Avrupa haklarını satın almaları gerekiyor." Geçtiğimiz hafta piyasaya sunulan 4x4 Swift’in reklamlarında da "Lets Swift Again’ sloganını kullandıklarını söyleyen Savcı, "Bu versiyonun Avrupa reklamını beğendik. Ama Türkiye’deki slogan parçasını değiştirmedik" dedi.

SATIŞLARI İKİYE KATLAYACAĞIZ: Avrupa’da Rönesans Projesi ile köklü bir değişim içine giren Suzuki’nin 2005 yılında bu değişimin meyvelerini toplamaya başladığını belirten Suzuki Türkiye Murahhas Azası Ali Savcı, Suzuki Türkiye için 2006’nın ciddi bir atılım yılı olacağını söyledi. Ekonomik istikrara kavuşan pazarda, 2006 yılında 4 bine yakın satış adediyle bir önceki yılın rakamlarını ikiye katlamayı hedeflediklerini anlatan Savcı, "Markamızın uzmanlık alanlarından birisi olan 4x4 araçlarda, Suzuki’nin iddiasını bir kez daha kanıtlamayı hedeflediğimiz 2006 yılında, pazardaki ağırlığımızı biraz daha hissettireceğiz. Bu hedefi tüketiciye sunduğumuz estetik, modern, teknolojik ve rekabetçi otomobillerimize güvenerek koyuyoruz" dedi.

Swift, 900 YTL’ye 4x4 oldu

JAPON Suzuki, B Segmenti’ndeki temsilcisi Swift’e 4x4 özelliğini de ekledi. Türkiye’de 23 bin YTL’den satılan Swift’in 4x4 versiyonu ise sadece 900 YTL’lik farkla 23 bin 900 YTL’den satışa sunuldu. Özellikle hareket özgürlüğüne önem veren şehirli genç kullanıcıları hedefleyen 4x4 Swift’in Bodrum’da düzenlenen tanıtımında konuşan Ali Savcı, Swift 4x4 şehirlerde olduğu kadar her türlü yolda başarılı bir otomobil. Deyim yerindeyse bu otomobile sahip olan biri yolda kalma korkusunu bir kenara bırakarak Türkiye’yi her mevsim karış karış gezebilir. Tüketiciye hem bu yetenekte, hem de son derece ekonomik bir otomobil sunuyoruz" açıklamasını yaptı.

4X4 VERSİYONU JAPONYA’DAN: Türkiye’de 2006 yılında yaklaşık 1500 adet Swift satmayı planladıklarını kaydeden Savcı, bunun 1000 adedinin 4x4 versiyonu olacağını kaydetti. Savcı, Swift’in 4x2 versiyonun Macaristan’daki fabrikadan 4x4 versiyonunun ise Japonya’dan ithal edileceğini de söyledi. 5 kapı seçeneği ile Türk tüketicisiyle buluşan Swift 4X4, 92 beygirlik gücünü 1.3 litrelik motordan alıyor. Swift 4x4, zorlu yollarda otomatik 4x4 sistemi sayesinde sürücüsüne hareket özgürlüğü ve güven sağlıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!