GeriEkonomi 5.Vites
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

5.Vites

Geleceğin otolarıFrankfurt'taydı

Doğu Almanya ile özdeşleşen halk otomobili Trabant yeniden doğuyor. 1990'da ülkesiyle birlikte tarihe karışan Trabant, ölümün 7'nci yılında Özbekistan'da yeniden piyasaya çıkıyor. Bir Amerikalı işadamı Trabant'ı ‘ucuz bir halk arabası’ olarak üreterek Özbeklere ve eski SSCB ülkelerine satmaya hazırlanıyor. Yapılan pazar araştırmaları ise oldukça olumlu; eski komünist Özbekistan'da zengin azınlık lüks Avrupa, Japon ve Amerikan arabalarını satın alabilirken, aylık ortalama geliri sadece 3.5 milyon lira olan, 23 milyon Özbek için ise yeni bir otomobil almak hayal. Amerikan Olimp şirketi 350 milyon liraya piyasaya sürmeyi planladığı Trabant'lardan yılda 40 bin adet satmayı hedefliyor. ‘Dünyanın en ucuz yeni otomobili’ sloganı tutmuş olmalı ki, 10 bin alıcı şimdiden sırada. Bunlar sadece Özbek değil. Bulgarlar, Romenler, Çinliler ve hatta Almanlar da sırada.

CMS Fuar’da

Cevher Makina Sanayii Frankfurt Fuarı'na katıldı. Cevher firması Türkiye'yi ürettiği CMS markalı aluminyum jantlarla temsil etti. Yıllık üretimi bir milyon adet olan Cevher, üretiminin yüzde 50'sini ihraç ediyor.

Bu yıl 57'incisi düzenlenen Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı, yeni modellerin yanı sıra ‘‘geleceğin araçlarına’’da sahne oldu. 41 ülkeden 1270 firmanın katıldığı fuarda, birçok üretici firma konsept otomobillere de yer verdi. Fuara katılan hemen her otomobil üreticisi, standlarında bir konsept otomobil sergiledi. Konsept otomobiller, fuarda sergilenen son model otomobiller kadar ilgi gördü. Fuarı ziyaret eden otomobilseverler geleceğin otomobillerini Frankfurt'ta şimdiden görme imkanı bularak, 21'inci yüzyılın otomobilleri hakkında da fikir sahibi oldular. Geleceğin otomobillerinde, bilgisayar teknolojisinden maksimum seviyede yararlanılırken, bugünkü otomobillerde bulunan direksiyon, vites, gaz ve fren pedalları aynen korunuyor. Ancak, bu otolarda şimdi kullanılan bazı parçalar yok; Örneğin ayna. Bazı konseptlerde aynanın yerini video kamera almış.

Toyota, Frankfurt'ta üç yeni konsept otomobil sergiledi. Ancak otomobiller konsept olarak kalmayacak. Toyota, bu üç yeni modelini gelecek yıl Avrupa'da satışa sunacak. Beş kapılı hatcback bir otomobil olan Funtime, küçük hacmine rağmen orta sınıf bir otomobil kadar geniş bir iç hacme sahip. Analog göstergelerin kullanıldığı otomobilin bir kısmında da LCD ekran bulunuyor. Funcargo ise dağ bisikletlerinden kamp malzemelerine kadar birçok eşyayı taşıyabilecek kapasiteye sahip. Sporu ve macerayı seven genç aileleri hedefleyen bu otomobilin tasarımında helikopterden yararlanılmış. Funcoupe ise yarı off-road özelliklere sahip bir konsept. Sporu ve eğlenceyi seven genç erkekleri ve genç çiftleri hedef alan Funcoupe, tavanı açıldığında bir cabrioya dönüşüyor.

Mercedes'in F300 Life-Jet modeli, motosikletin sürüş dinamiğini otomobilin güvenliğiyle birleştiriyor. Üç tekerlekli bu konsept, 102 beygir gücünde bir motora sahip. 0'dan 100 km'ye 7.7 saniyede ulaşan otomobilin maksimum hızı 211 kilometre.

Karmann, konsept otomobili Open View II'yle yeni bir açıbabilir tavan sistemini tanıtıyor. Bu yeni sistemle otomobilin üstü tamamiyle açılabiliyor. Böylece, sürücü ve yolcular açık havada yolculuk yapmanın keyfini sürüyorlar.

Ford, geleceğin otomobilini bugünden üretmeye başlıyor. Ford'un Frankfurt'ta sergilediği konsept otomobil gelecek yıl satışa sunulacak. Gelecek yıl Detroit Fuarı'nda tanıtımı yapılacak olan MC2 konsepti, ‘‘Cougar’’ adıyla piyasaya sürülecek. Mondeo kasası baz alınarak geliştirilen yeni konsept otomobil yumuşak hatlarıyla dikkat çekiyor.

Frankfurt'ta otomobil severlerin merakla beklediği bir otomobil sergilendi. Mercedes ve saatleriyle tanınan Swatch'un ortak çalışması olan Smart, Frankfurt'ta vitrine çıktı. Smart, küçük görünümüne karşın Mercedes'in güvenlik ve konfor özelliklerini bünyesinde bulunduruyor. Sadece 2.50 metre ve 650 kg. ağırlığındaki otomobilde 599 cc'lik bir motor bulunuyor. Smart'ın maksimum hızı 130 km.

Mitsubishi Motors tarafından geliştirilen HSR-VI konsepti, geleceğin otomobillerine en iyi örneklerden birisi olarak görülüyor. Bilgisayar ve navigasyon sistemleriyle bağlantılı olarak çalışan HSR-VI hem manuel hem de otomatik pilot vasıtasıyla kullanılabiliyor. Görüntü sensörleri vasıtasıyla, sürücü otomobilin çevresini denetleyebiliyor. Manuel kullanımda, gaz, fren, vites ve direksiyon gibi elemanlar yerlerinden dışarı çıkıyor. Otomatik pilotta ise gözden kayboluyor.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle