Bu yat, Türk teknolojisiyle denizde 148 km hız yapacak

Güncelleme Tarihi:

Bu yat, Türk teknolojisiyle denizde 148 km hız yapacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 03, 2006 00:00

Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın kullandığı Kaan sınıfı botları üreten Yonca Onuk Tersanesi, askeri teknolojileri, sivil yatlara uyarladı. S23 kodlu bu tekne saatte 80 knot (148 km) hıza ulaşabilecek. Türkiye’de tasarlanan S23 ilk kez Monaco’da vitrine çıkacak.

YONCA Onuk Tersanesi, Sahil Güvenlik Komutanlığı tarafından ani müdahale botu olarak kullanılan teknelerin sivil versiyonlarını da üretmeye başlıyor. ’Kaan’ sınıfı olarak bilinen S36 model isimli tekne 60 knot, S23 model isimli tekne ise 80 knot (148 km) gibi rekor bir hız yapabiliyor. Yatch Türkiye Dergisi’nin haberine göre, Yonca Onuk Tersanesi’nin yeni motoryatları, piyasayı yönlendiren markaları bile kıskandıracak niteliklere sahip ve Türk tasarımcısının, Türk mühendisinin, Türk tersanesinin başarısı olarak kayıtlara geçecek.

SİVİL VERSİYON:

Kaan sınıfı olarak bilinen tekneler etkileyici görünümün yanında hızlarıyla dikkat çekiyor. Kaan Onuk’un MRTP konseptini 20 yıldır geliştiren Yonca Onuk Tersanesi, giderek büyüyen ve daha yüksek performans arayan motoryat piyasasının yakın gelecekteki taleplerini yorumlayarak, Kaan’ların sivil versiyonlarını küçük seri olarak üretme kararı aldı. Üretilen sivil motoryatlarda MRTP teknolojisi kulllanılıyor.

KARADA 148 KİLOMETRE:

Yonca Onuk Tersanesi ortaklarından Ekber Onuk sivil pazar için hazırladıklarını ve sadece model ismiyle andıkları 2 tekne olduğunu belirterek şunları söyledi: "Bunlardan S36’da iki adet 5 bin 800 beygirlik makine olacak. Bu makinenin gücünden de yararlanan S36’nın çıkacağı hız 60 knot’un üzeri. Bildiğimiz kadarıyla bu aralıkta, gaz tribünü kullanmadan böyle bir performansa henüz kimse ulaşamadı. Diğer tekne S23 ise, 2 bin 400 beygir gibi bu tekne formununun kabul edebileceği en büyük motorla üretilecek. Teknenin 77-80 knot’a ulaşması. 80 knot karada 148 kilometreye denk. Bu saniyede 42 metre demek. 80 knot’luk hızı 35 ton civarında bir aletle yapmak muazzam bir şey."

MONAKO 2006’DA:

Ekber Onuk, büyük ilgi toplamasını bekledikleri S23’ün Monako 2006’da vitrine çıkacağını, S237ün Monako’da park edeceği yerin bile hazır olduğunu söylüyor. Onuk, "Motoryatların tasarımı ise otomobil tasarım ekibimizin başındaki stilistimiz Gökhan Akış tarafından yürütüldü. Monako’dan önce bir tanıtım kapmanyası yapacağız. O zamana kadar yabancı ortağımızla gizlilik kararı aldık" diye konuştu.

MRTP KONSEPTİ:

Ekber Onuk, oğlu Kaan ile birlikte yarattıkları MRTP konseptini ise şöyle anlatıyor: "1986’da kendi teknemizi tasarlama kararı aldığımızda aklımızda hep askeri tekne tasarlama fikri vardı. İlk teknemiz YONtech 45’in hızı 40 knot olunca üstü kapalı tipini geliştirip, maketini Sahil Güvenlik Komutanlığı’na hediye etmiştik. 1993’te YONtech 45 kalıbını 15 metreye çekip askeri görevler için silahla donatılmış bir tekne uygulamasına geçmeye karar verdik. Hayallerdeki askeri görev teknesi şekillenmeye başladı. Multi Role Tactical Platform (Çok Yönlü Taktik platformu), kısaca MRTP konsepti ortaya çıktı."

MRTP konseptini soğuk savaş sonrası belirledi

EKBER Onuk, MRTP konseptini nasıl geliştirdiklerini şöyle anlatıyor: "Oğlum Kaan MRTP ve hedeflerini şöyle tarif edip, çalışmayı başlattı: Soğuk Savaş’ın sona ermesiyle her ülkenin deniz kuvvetleri yeniden yapılanacak, asimetrik tehditler ve kıyının korunması önem kazanacak. Kıyıları teröristlere, uyuşturucu kaçakçılarına, kanunsuz girip çıkanlara ve korsanlara karşı korumak için küçük, hızlı ama üstün yetekeli platformlara ihtiyaç duyulacak."

MRTP neleri vaat ediyor

MRTP
, Silahlı Kuvvetler için maliyeti, tekne boyutu, mürettebat sayısını, ve tekneye ait izleri (fark edilirliği, algılanırlığı) asgariye indirmeyi vaat ediyordu. Menzil, silah yükü, hız, sığ sularda hareket yeteneği, güvenilirlik-göreve hazır olma-bakım kolaylığı, modülerlik-konfigürasyon değiştirme özelliği, çok amaçlılık yeteneği gibi nitelikleri program yükseltmeyi hesaplıyor.

Hummer’ın ’deniz’ versiyonu gibi

GENERAL
Motors tarafından çok amaçlı bir arazi taşıtı olarak tasarlanan Hummer’lar 1985’ten beri Amerikan ordusunda kullanılıyor. Yük, silah ve asker taşımak için kullanılan Hummer Amerikan Kara Kuvvetleri içinde kısaca HUMMVVEE diye tanınıyor. Yapılan değişikliklere göre ambulans veya stinger füze rampası olarak da kullanılabiliyor. 4.57 metre uzunluğunda, 2.16 metre genişliğinde ve 2.4 ton ağırlığındaki dev arazi taşıtı 6200cc gücünde motora sahip. HUMMVVEE her tür arazide ve tüm hava koşullarında hizmet verirken, Hummer versiyonu ise sivil amaçlı olarak 1992’de piyasaya sürüldü.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!