30 yaşında dünyanın en değerli medya şirketinin patronu oldular

Güncelleme Tarihi:

30 yaşında dünyanın en değerli medya şirketinin patronu oldular
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2006 00:00

Google’ı sekiz yılda Wall Street’te 100 milyar dolardan fazla değere ulaştıran kurucuları Sergey Brin ve Larry Page, hálá birçok şeyi kendi yöntemleriyle yapıyorlar. Henüz 30’lu yaşlarının başlarında olan iki kurucu, beyaz önlüklerini giydiklerinde yeni ürünleri onaylama zamanının geldiği anlaşılıyor. Google en yetenekli mühendisleri çalıştırmak için çılgınca paralar ödüyor.

DÜNYANIN en büyük internet arama motoru olan Google’ı sekiz yılda Wall Street’de 100 milyar dolardan fazla değere ulaştıran kurucuları Sergey Brin ve Larry Page, hala birçok şeyi kendi yöntemleriyle yapıyorlar. Henüz 30’lu yaşlarının başlarında olan iki kurucu, beyaz önlüklerini giydiklerinde yeni ürünleri onaylama zamanının geldiği anlaşılıyor. Google en yetenekli mühendisleri çalıştırmak için çılgınca paralar ödüyor. Bu da yatırımcılarına paralarının yatırıma değdiğini gösteriyor.

HİSSE FİYATI 475 DOLAR: Time dergisi arama motoru Google’ı bu hafta kapak konusu yaptı. Kurucusu Brin ve Page’in 100 milyar dolarlık değere ulaşan şirketi yönetirken hala iyi kalıp kalamadıklarını araştırdı. Brin ve Page, fotoğraf araştırma sonuçlarına küçük sponsor linkleri ekleyerek daha fazla reklam geliri elde etmeyi planlıyor. Google’ın hisse senedi fiyatı 475 dolara yükseldi. Şirket, borsadaki değeriyle dünyadaki en büyük medya şirketi durumunda. Brin, denemelerinin yılda 80 milyar dolar kadar ek gelir elde edebileceklerini gösterdiğini söyledi.

KARDA YÜZDE 82’LİK ARTIŞ: Peki, Google başarısını devam ettirebilecek mi? Analistler, son yıllarda sık sık Google’ın şansının bitip bitmediğini sürekli soruyor. Google’nin buna en iyi cevabı dördüncü çeyrekte karında yüzde 82’lik artış yaparak verdi. Şirket, ayrıca Çin’de sansürlü Çince site açacağını bildirdi. Aynı zamanda Google, Yahoo ve Microsoft gibi büyük oyuncularla sert bir rekabet içinde. Brin, "Microsoft hakkında endişeliyim. Onlarla rekabet etmekten endişelenmiyorum. Ama onlar gerçekten Google’ı yok etmek istediklerini belirttiler" diyor. Piper Jaffray yatırım şirketinden Sada Rashtchy, Google’ın hisselerinin bu yıl sonunda 600 dolara çıkmasının beklendiğini söylüyor. Ancak Standard&Poor 500 teknoloji hissesinin 20’siyle karşılaştırıldığında ise Google hisselerinin çok fazla değerlendirildiği ortaya çıkıyor. S&P’den Scott Kessler’e göre, Google kendini farklılaştırmaya çalışıyor ancak yeni tekliflerini paraya çevirme konusunda harika işler çıkarmıyor. Time muhabiri, şirketin Kaliforniya’daki merkezinde birkaç gün geçirdi. Google, 1998’de Silikon Vadisi’nde bir garajda kurulmuş. Brin ve Page, Stanford’da doktoraya hazırlanırken arama motorunu tasarlamışlar. Hiçbir pazarlama yapmadan Google yayıldı. Aaraştırma, Google anlamına gelmeye başladı. Brin ve Page’ın vizyonu, bütün bilgileri herkesin her an erişebileceği hale getirmek. Fakat çoğu insan yüzde 100 bedava bilgi akışı konusunda çok rahat değil. Daha geçen hafta arama motorunun, bir yazılım özelliğinde bir şirketin kullanıcısının kişisel bilgisini bir aya yakın sakladığı ortaya çımıştı. Böyle durumlarda Google, doğru olanı yapmaya çalışıyor.

KENDİ İÇERİĞİNİ YARATMIYOR: Sonuç olarak, Google’ın iş teklifi güvenle ilgili. Çünkü o, bizimle ilgili bir sürü bilgiyi elinde tutuyor. Bu nedenle arama motorunun kötü olmayacağını bilmemiz gerekiyor. Bu nedenle Google, ABD hükümetinin isteğini reddetti. Ayrıca, Yahoo’nun aksine Google kendi içeriğini yaratmak istemiyor. Brin ve Page eğer bunu yaparsa, insanlar araştırma sonuçlarının Google’ın karhanesinde yer alıp almadığını merak etmeye başlayacaklar. Eğer insanlar da bu merak başlarsa, şirketin güvenilir ve icatcı modeli zarar görecek.

İçerik sağlayıcılarla küresel işbirliği

GOOGLE’DA gizlilik kültürün bir parçası. Hatta arama motoru, gelirlerinin değerlendirilmesi konusunda analistleri şirkete davet etmiyor. Çünkü sonuçlardaki sürpizler hisse senetlerinde sarsılmalara neden olabilir. Page, "Stratejimiz konusunda konuşmuyoruz. Çünkü o stratejik. İnsanların kafamızın karışık olduğunu düşünmesini, rakiplerimizin ne yaptığımızı bilmesine tercih ederim" diyor. Kesin olan şu ki, Google bilgiyi organize edecek ve araştıracak yeni yollar aramaya devam edecek. Şirket, özellikle reklam aracılığıyla para kazanmayı sürdürecek. Google, dünyada internet kullanan nüfusun üçte ikisinin İngilizce’den başka bir dil konuştuğunu hesaplıyor. Bu nedenle içerik sağlayıcılarla daha küresel işbirlikleri geliştirecek.

SİLİKON Vadisi’ndeki çoğu rakibinin aksine Google, mühendislerin şirketi yönetmesi yönünde bir eğilime sahip. Şirketin neredeyse pazarlamaya alerjisi var. 100 milyar dolar değer sahip olup da televizyon reklamı yapmayan başka şirket yok. İcatlar şirketteki genç parlak beyinlerden çıkıyor. Çalışanlara ücretsiz yemek, çamaşır yıkama, masaj ve saç kesimi imkanı sunuluyor. Ancak yeterince yaratıcı iş yapılması gerekiyor. Google bu konuda bir formül yaratmış. Her çalışan çalışma zamanını üçe bölme şansına sahip. Bu bölümlerin yüzde 70’inde Google’ın ana işi olan araştırma ve reklama odaklanılıyor. Yüzde 20’sinde ana işle ilgili konular takip ediliyor, yüzde 10’unda ise farklı fikirler üretiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!