Şans çöpten bile çıkabilir

Güncelleme Tarihi:

Şans çöpten bile çıkabilir
Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2015 01:37

Haberin Devamı

Şans çöpten bile çıkabilirFİBA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, profesyonel ya da girişimci olarak çalışma hayatında başarılı olmak için iyi bir eğitim, sermaye birikimi ve altyapı imkanları gibi birçok unsur kadar şansın da etkili olduğunu söyledi. Ancak kişilerin kendi şansını kendilerinin yaratabileceğine dikkat çeken Hüsnü Özyeğin, “İnsanın hayatta karşısına bir-iki kez çok iyi fırsat çıkar. Önemli olan bunu iyi değerlendirecek donanımda olmak. ABD’de büyük başarı elde eden Chobani yoğurtlarının kurucusu Hamdi Ulukaya, başarısında kilit unsur olan eski bir yoğurt fabrikasını gazete ilanında görüp almış. Gazeteyi çöpe attıktan sonra, ‘bir dakika orda birşey mi vardı’ deyip, çöpten geri çıkarmış. Bugünkü şirketinin temelini o çöpten geri aldığı gazeteyle atmış. İşte size kendi şansını kendi yaratmaya çok güzel bir örnek” diye konuştu.

Haberin Devamı

EN ÖNEMLİ KAYNAK İNSAN

Şans çöpten bile çıkabilir

Avea işbirliği, Bizz Consulting organizasyonuyla Türkiye’deki girişimcilik anlayışını dünyadaki örneklerle karşılaştırmak ve fikir alışverişinde bulunmak için düzenlenen 2. Genç CEO Buluşmaları’nın açılışında konuşan Hüsnü Özyeğin, genç CEO’larla eğitim ve işhayatındaki deneyimlerini paylaştı. Eğitim ve kendi şansını yaratmanın gücüne inandığını vurgulayan Hüsnü Özyeğin, “Benim inancıma göre şirket yönetirken üç önemli nokta var. Bunlar, insan kaynağı, insan kaynağı ve yine insan kaynağı. İnsan kaynağı bir gider değildir ve sabit yatırımdan daha değerlidir. CEO’lara önerim rekabeti çok iyi takip etmeleri. İkincisi müşteri ile çok yakın temasta olmaları gerekiyor” dedi.

DİJİTAL ÇAĞ FIRSATLARI

Türk Telekom Kurumsal İş Birimi CEO’su Mehmet Ali Akarca da açılıştaki konuşmasında dijital dünyanın çok önemli bir bilgi birikimi sunduğunu belirterek, şunları söyledi: “Bilgi, onu kullanmayı bilenler için en kıymetli çağını yaşıyor. İçinde bulunduğumuz dijital çağın önemini iyi kavrarsak, elimizdeki bilgilerle büyük değerler yaratma imkânına sahip olabiliriz. İçinde bulunduğumuz dijital çağın etkisiyle iş dünyasında iş yapış şekilleri hızla değişiyor. Buna adapte olan şirketler ve liderler öne çıkıyor.”

Haberin Devamı

GENÇLERİN HEDEFİ DAHA FAZLA BÜYÜME

GENÇ CEO Buluşmaları’nın ikincisinde Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin ikinci ve üçüncü kuşak temsilcilerinden Kalyon Grup Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Kalyoncu, Canpa Yönetim Kurulu Üyesi Murat Özcan, Akfen Holding Yönetim Kurulu Üyesi Selim Akın, Alarko Enerji Grubu Enerji Uzmanı Tal Garih, Kiğılı Giyim CEO Yardımcısı Sena Suerdem, İnci Aile Ofisi Direktörü Şelale Zaim de iş hayatına nasıl hazırlandıklarını anlattı. İşte geleceğin CEO adaylarının anlattıklarından akılda kalanlar:
Mehmet Kalyoncu: Kariyerimi daha çocukluk döneminden belirlemiştim, o yönde ilerledim. Yeni havaalanı inşaatı bizim konsorsiyumda kalınca babam bu projede görevlendirdi. Şimdi odağımda yeni havalanı var.
Sena Süerdem: Dedem Abdullah Kiğılı’nın kurduğu şirket 2000’lerde hızlı büyümeye başladı. Çocukken çok fazla ilgimi çekmezdi. Ama şimdi perakendede dünya çapında bir marka içni çalışıyorum.
Tal Garih: Bizim grupta daha çocukken işin içine gireriz. Üniversitede okurken de çalışmaya devam ettim, ilk işim fiş kesme idi. Şimdi enerji bölümünde katkı yapıyorum.
Murat Özcan: Üniversite eğitimi sonrasında ailenin işine katıldım. İşin her tarafında çalıştım, öğrenmeye gayret ettim. Daha çok gruba yenilik, teknoloji getirmeye odaklıyım.
Şelale Zaim: Üniversite eğitimi sonrasında aile işine katıldım, çeşitli bölümlerde çalıştım. Daha çok değer yaratmaya, yabancı ortaklıklara, yeni fırsatlara bakıyorum.
Selim Akın: Babamızın kurduğu bir iş var, bunu kurumsallaştırıp gelecek kuşaklara taşımayı hedefliyoruz. Ağırlıklı olarak inşaat sektörüyle ilgileniyorum.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!