Dubai’ye kozmetik çıkarma

Güncelleme Tarihi:

Dubai’ye kozmetik çıkarma
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2015 21:47

Çölün ortasında yaratılmış bir kent Dubai... Birbirinden yüksek gökdelenlerde dünyanın tüm otel zincirleri, uluslararası firmaları yer alıyor.

Haberin Devamı

Kentin her köşesinde dev inşaatlar, yol çalışmaları var. 2007-2008’de yaşanan ekonomik krizin izleri artık görünmüyor. Alışveriş merkezlerinin koridorlarında hem lüks markalar, dünyanın ünlü tasarımcıları yer alıyor, hem de bilinen tüm markalar…
Ancak eski yıllarda alışveriş cenneti sayılan Dubai’de fiyatlar artık hiç de ucuz değil. Akşam saatlerinde uçtuğumuz Türk Hava Yolları uçağı çok farklı ülkelerden yolcularla tamamen dolu.
Gece yarısı indiğimiz havaalanı da çok canlı. Uçağın dolu olmasının başka bir nedeni daha var. Bu yıl 11’incisi gerçekleşen Dubai Beautyworld Middle East Fuarı... Bu yıl fuara Türkiye’den rekor katılım var. 11 yıl önce sadece 5 firma ile yer alan Türkiye’den 100 firma adeta bir çıkarma yapıyor. Fransa, İtalya gibi bu alanda iddialı ülkeler arasında, fuarın ana sponsoru olarak farklılaşıyor.
Son birkaç yılda Ortadoğu’da Türkiye ve Türk ürünlerinin imajı olumlu değişmiş. Türk dizileri bu konuda hala en önemli etken. Türkiye’nin 1.3 milyar dolarlık kozmetik ihracatında Ortadoğu’nun payı yüzde 70.

Haberin Devamı


190 ülkeye İhracat


Türkiye kozmetik sektöründe hızlı bir gelişme içinde. 1000’e yakın ihracatçı dünyada 190 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Oje, ıslak mendil, sabunda dünya lideri Türkiye. İhracatın 400 milyon dolarını bu ürünler oluşturuyor.
Türkiye bölümünü İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Murat Akyüz ile geziyoruz. Akyüz, sektör hakkında şu bilgileri veriyor: “Türk kozmetik sektörünün ihracatı 1.5 milyar dolara ulaştı. Son 10 yılda ihracat yüzde 170 arttı, sektör firmaları ise 190’ın üzerinde ülkeye ihracat yapar duruma geldi. Her yıl yüzde 10’nun üzerinde oranlarda ihracatını artırıyor. Ürünlerin kalitesi o kadar arttı ki yabancı firmaların gözü üzerimizde. Satın almalar yeni başladı. Ortaklıklar sürecek.”
Akyüz, Beautyworld Fuarı’nın ise İtalya’da düzenlenen fuardan sonra en geniş katılımlı fuar olduğunu ekliyor ve şöyle devam ediyor:
“Türkiye’nin bu fuardaki etkinliği o kadar güçlü ki artık diğer ülkeler Türkiye’nin yanındaki stantlarda yer alabilmek için neredeyse yarışır duruma geldiler.”

Haberin Devamı


Kabe’nin kokusunu ESB veriyor


Hüseyin Erdoğmuş tarafından kurulan ESB, esans konusunda önemli adımlar atmış. Birçok ünlü markaya koku tasarlıyor. Erdoğmuş, “1980’lerden beri Kabe’nin içinde kullanılan özel bir koku ürettim. Her yıl Hac mevsimi yaklaşırken gönderiyorum” diyor.

Portakal kabuğu kremi görücüye çıktı


İKMİB Ar-Ge Proje Pazarı etkinliğine katılan ve sonradan ticarileşen cilt lekelerini giderici portakal özlü krem de stantda yer aldı. Fatih Karabey’in portakal kabuğundan elde ettiği ‘nobiletin’ lekeleri gideren bir ürüne dönüşmüş, dünya patenti başvurusu da yapılmış.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!