Lüksü İstanbul dışına taşıyacak

Güncelleme Tarihi:

Lüksü İstanbul dışına taşıyacak
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2015 11:33

Vakko’nun ilk kadın CEO’su Jaklin Güner, lüksü İstanbul dışına taşımaya başladı. “Gelir düzeyi yükseldi” diyen Güner, “Artık lüksün İstanbul’dan diğer büyük şehirlere yayılma zamanı geldi. Biz de bunu göz önünde bulundurarak, gömlek, kravat, eşarp ve aksesuarlarımızın satıldığı Vakko Boutique yaygınlaştıraracağız” dedi.

Haberin Devamı

Jaklin Güner Türkiye’nin en güçlü 50 iş kadınından biri. Vakko’nun ilk kadın CEO’su. 2014 yılının eylül ayında Vakko’ya katılan Güner aslında endüstri mühendisi. Çevresindekiler onu ‘sevecen’, ‘pratik’, ‘analitik’ buluyor.
Jaklin Güner iş hayatına Arçelik’te başlamış. 1997 yılında ise perakende sektörüne YKM ile adım atmış. Uzun süren YKM deneyiminden sonra Ziylan Grubu’na CEO olarak katılan Güner, 2014 yılında da Vakko’ya geçti.
Vakko’yu konuşmak üzere buluştuk Jaklin Güner’le. Çok disiplinli ve işine aşık bir kadın gördüm karşımda. Hayatı boyunca iş ve aile dengesini de çok güzel kurmuş. Hala haftada bir aile için yemek yapıyor, hafta sonlarını ailesine ve dostlarına ayırıyor. İş yaşamında da başarının sevgiden geçtiğine inanıyor.

Sizin farklı bir kariyer öykünüz var. Vakko’ya girişiniz nasıl oldu?
Yıllardır Cem Hakko ile perakende organizasyonlarında bir araya geldiğimizde sektörün durumu ve geleceği ile ilgili sohbetlerimiz olurdu. Bu sohbetlerde kendisinden ilham aldığım ve Vakko markasının gücünden etkilendiğim durumları defalarca yaşamıştım. Daha sonrasında Cem Bey’den teklif geldiğinde Vakko gibi bir markanın gelecek planlarında yer almaktan, yönetimini üstlenmekten çok keyif alacağımı düşünerek kabul ettim.

Haberin Devamı

75 YILLIK KURUM KÜLTÜRÜ
Vakko sizi heyecanlandırdı mı?
Vakko, Türkiye perakende sektöründe birçok ilke imza atmış bir marka olmanın yanı sıra lüks denildiğinde akla gelen ilk Türk moda markası. 75 yıllık bir kurum kültürü söz konusu ve hem bu kültürü hem de geçen sürede edinilen tüm kazanımlarıyla markayı daha ileriye götürmek ve yükseltmek için çalışacak olmak gerçekten heyecan verici.
Bu sektörde kadın olmanın avantajları ve dezavantajları var mı?

İş hayatında kadın olmanın dezavantajlarından çok avantajlarının olduğuna inanıyorum. Kadının daha titiz ve detaycılığının yanında değişen şartlara daha hızlı adapte olabildiğini düşünüyorum. Bu da kadınların pek çok güçlüğü aşmasına yardımcı olan etkenler.

Lüks markaların temsilcileri Türkiye’ye geldiklerinde Türk kadınlarını çok şık bulduklarını söylüyorlar. Siz nasıl buluyorsunuz?
Türk kadını, özellikle yeni nesil Türk kadını kendi stilini yaratma konusunda oldukça başarılı. Bugün stil sahibi birçok genç kadın ile karşılaşıyoruz. Dünya modasını ve trendleri takip ediyor, bakımlı olmaya özen gösteriyorlar. Türk kadınlarının şıklıkları ve stilleri ile İtalyan ve Fransız kadınlarını andırdığını ve hatta onlardan daha bakımlı olduklarını düşünüyorum. Dünyanın bir çok ülkesinde göremediğimiz şıklıktaki kadınları sokaklarda, AVM’lerde, iş ortamlarında sıklıkla görebiliyoruz. Bu sadece benim görüşüm değil. Yurtdışından gelen misafirlerimiz, moda danışmanlarımız da Türk kadınlarından etkileniyor ve görüşlerini bu şekilde paylaşıyorlar bizimle.

Haberin Devamı

Lüks ürünlere ilgi nasıl?
Gelir düzeyinin ve şehirlerin GSMH’dan aldıkları oranın artmasıyla artık lüksün İstanbul’dan diğer büyük şehirlere yayılma geldi. Biz de bunu göz önünde bulundurarak, özellikle gömlek, kravat, eşarp ve aksesuarlarımızın satıldığı Vakko Boutique, Corner ve Kiosk’larımızı yaygınlaştıraracağız. Bunun da büyümemizi hızlandıracağını düşünüyoruz. 2017 yılına kadar İstanbul dışında 12 mağaza açmayı hedefliyoruz. Lokasyonlar üzerinde ekiplerimiz büyük bir hassasiyetle çalışıyor.

2014’te yüzde 25 büyüdük
2014 yılı zor bir yıldı perakende sektörü için. Siz nasıl geçirdiniz?
Doğru, 2014 yılı hem küresel olarak hem de ülkemizdeki ekonomik ortam nedeniyle zordu. Buna rağmen, ‘Hazır Giyim Endeksi’ sonuçlarına göre Türk hazır giyim sektörünün 2014’te Türkiye ortalamasının çok üzerinde büyüdü. Vakko olarak biz de, sürdürülebilir karlı büyüme stratejimiz doğrultusunda 2014 yılında 2013 yılına göre yüzde 25 büyüme kaydettik. Mayıs 2014’te açılan Vakko Akasya, Kasım 2013’te açılan Vakko Zorlu ve Ekim 2012’de açılan Vakko Aquaflorya mağazalarının bu büyümede etkisi oldu. Bu mağazalar, özellikle Vakko Zorlu, her türlü konforu sunan şık ve özel mimarisiyle lüks mağaza konseptini bir üst noktaya taşıdı.

Haberin Devamı

Kişiye özel tasarım öne çıkıyor
Vakko 2020’de kendini nerede görmek istiyor? Birçok marka özellikle dijital alanda atak yapıyor. Siz neler yapacaksınız?
Perakendede dijitalin ve teknolojinin gelişimine paralel büyük atılımlarımız olacak. Ancak lüks kategoride yüzyüze iletişimin ve hizmetin önemini asla göz ardı etmeden özel hizmetlerimizi de geliştirerek sürdüreceğimiz ortamlar yaratacağız. Yakın gelecekte dünya lüksünde öne çıkan trendler arasında, nadir bulunan ürünler ve servisler, özel dikim, kişiye özel tasarımlar ve markanın arkasındaki doğru, sağlam hikaye ön plana çıkacak.

Artık tek Vakko indirimi olacak
İndirim konusu çok uzun zamandan beri tartışılıyor. Çok indirim günü oluyor, süreleri de çok uzadı. İndirimsiz bir dönem yok gibi. Bu nereye kadar devam edecek?
Son yıllarda indirim süreleri uzadı ve yüzde 50’leri aşan indirim oranları söz konusu oldu. Bu nedenle yeni sezona geçişler gecikti. Biz, Vakko olarak, 2015 yılında bunun dışında durma kararı aldık. Ürünü zamanında mağazada müşteriye sunmak ve arada sunacağımız kapsül koleksiyonlarla sürekli yeniliği hissettirmek hedefimiz. Sezonda, özel günlerimiz dışında, tek ve kısa süreli büyük Vakko indirimi yapacağız. Bu yaklaşımın, müşteriler tarafından daha tutarlı ve değerli bulunacağını düşünüyoruz.

Haberin Devamı

63 ile yayıldık
İstanbul dışında nerelerde mağazanız var?
Ankara, İzmir, Adana, Mersin, Bursa’da ana mağazalarımız var, butiklerimiz ise coğrafi olarak çok daha yaygın. Bakü, Atina ve Kıbrıs’ta W Collection, Kıbrıs ve Bakü’de ise Vakko Boutique mağazalarımız ile hizmet veriyoruz. Vakko ürünleri Türkiye’nin 63 farklı ilinde Vakko var.
En çok ciroyu hangi mağazanız yapıyor?
Vakko Zorlu ve İstinye Park çekişiyor.

Kişiselleştirilmiş ürünler
Vakko 3D yazıcılar ve kişiselleştirilmiş ürünlerle ilgili ne yapabilecek?
3D yazıcılar ve kişiselleştirilmiş ürünler konusunda en yakın gelecekte hayatımıza aksesuarlar ve ayakkabılar girecek. Yalnızca moda defilelerinde görmeyeceğimiz, ulaşılabilir, kişiye özel ilk ürünler bu kategorilerde yer alıyor ve an itibariyle prototip tasarımların ötesine geçebiliyor.

Haberin Devamı

Yakın coğrafyalardan büyük ilgi var
Vakko dünya markası olabilir mi? Yurtdışı planları var mı?
Hedefimiz Türk moda sektörünü her zaman olduğu gibi ileriye taşımak ve Türk modasını tüm dünyada konuşulur kılmak. Bunun için öncelikle kendi ülkemizde çok güçlü olmamız gerekiyor. Şu an, yakın coğrafyalardan Vakko’ya büyük ilgi var. Vakko markasına değer katacak tüm işbirliklerini değerlendiriyor, stratejimize uygun olanları hayata geçirme yolunda çalışmalarımızı yürütüyoruz.

eergu@hurriyet.com.tr

BAKMADAN GEÇME!