Yaratıcı reklam 12 kat daha etkili

Güncelleme Tarihi:

Yaratıcı reklam 12 kat daha etkili
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2015 01:00

Hürriyet Pazarlama Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Birim Gönülşen Özyürekli, “Yaratıcılık, etkinliği 12 kat arttırıyor. Kırmızı, bu açıdan basın reklamcılığına büyük katkı sağlıyor” dedi.

Haberin Devamı

YARATICILIK reklamın olmazsa olmaz unsurlarından biri... Özellikle de bazen tek bir resim ve tek bir cümle ile tüm mesajı aktarmak, hedeflenen ilgiyi çekmek zorunda olunan basın reklamcılığında yaratıcılık çok daha önemli bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. İşte bu gerçekten hareketle yola çıkılan ‘Kırmızı Ödülleri’nin bu yıl 12.’ncisi düzenleniyor. Hürriyet’in gerçekleştirdiği Kırmızı Ödülleri reklamcılık alanında sektörün en prestijli ödüllerinden biri haline geldi. Bugüne kadar 10 bini aşkın işin yarıştığı Kırmızı Ödülleri’nde başvurular 4 Mayıs’ta sona eriyor.

12 YILDIR SÜRÜYOR

Başvuru sürecinin tamamlanmasının hemen öncesinde yarışmaya ilişkin görüşlerini paylaşan Hürriyet Pazarlama Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Birim Gönülşen Özyürekli, yarışmanın ‘Kırmızı Bölge’ ile ülke geneline yayılarak 12 yıldır aralıksız sürdürülmesinin önemli bir başarı öyküsü olduğunu vurguladı. Araştırmaların bir reklamın etkisini ve verimini artırabilmesi için yaratıcı olması gerektiğini gösterdiğine dikkat çeken Birim Gönülşen Özyürekli, “Örneğin Institute of Practitioners in Advertising (IPA) ve The Gunn Report tarafından Effie Ödülü kazanmış çalışmalar üzerinde yapılan araştırmaya göre, etkili reklamlar arasında yaratıcı da olanlar 12 kat daha etkililer” dedi.

Haberin Devamı

‘TAM KIRMIZI’LIK...

Yaratıcılığın, rekabet nedeniyle reklamın her geçen gün değeri artan temel unsurlarından biri haline geldiğini kaydeden Birim Gönülşen Özyürekli şöyle konuştu: “Kırmızı da 12 yıl önce basın reklamlarında yaratıcılığı teşvik etmek; reklamverenlerin, reklam ajanslarının ve sektör çalışanlarının başarılarını belgeleyip ödüllendirmek misyonuyla yola çıktı. Yaratıcılığı teşvik eden en önemli organizasyonlardan biri olmayı başardı. Bir işin arkasında 12 yıl durmak kolay değil. Kırmızı, sürdürülebilir bir marka olabilme öyküsüdür. Bunu sadece Kırmızı’ya başvuru adedi veya ödül törenine bakarak söylemiyorum. Bugün, reklamcıların kendi aralarındaki sohbetlerinde iyi bir basın reklamını ‘Tam Kırmızı’lık diye tarif etmeleri Kırmızı’nın marka değerinin en önemli göstergelerinden.”

Haberin Devamı

Sektörü diri tutuyor

VAROLUŞ nedeni yaratıcılık olan bir sektör için yaratıcılık yarışmalarının önemine değinen Birim Gönülşen Özyürekli, şöyle konuştu: “Her şeyden önce ajansları ve müşterileri diri tutuyor. Yeni reklam ajanslarının vitrine çıkması, konuşulması, eskilerin de ‘Biz hâlâ buradayız’, demelerine imkan sağlıyor. Markaların samimiyet, inandırıcılık gibi değerlerini ya da her türlü ürün faydasını anlatırken ihtiyaç duydukları yaratıcı çözümlerin de daha iddialı olabilmesi için rekabet ortamı sunuyor.

Altın Koza’nın afişi Kırmızı’dan

Birim Gönülşen Özyürekli, “27 Mayıs’ta Filli Boya ana sponsorluğunda düzenlenecek Kırmızı ödüllerinde ilk kez; En İyi Sağlık İletişimi, En İyi Video Entegrasyonu ve En İyi İçerik Pazarlama kategorileri de olacak. 22. Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali’nin resmi afişi, Kırmızı Ödülleri bünyesinde seçilecek. Öğrenci Filmleri Yarışması’nın resmi afiş tasarımı da Genç Kırmızı brief konusu olacak” dedi.

Haberin Devamı

Günde 10 milyon kişiye ulaşıyoruz

BASIN reklamcılığının sektörün ilk ve en zor öğrenilen işi olduğunu söyleyen Birim Gönülşen Özyürekli, şöyle konuştu: “Basın reklamcılığı, mesleğin temel direğidir. Çünkü bazen tek bir resim ve tek bir cümle ile her şeyi aktarmanız, sevdirmeniz, gerekebilir. Hürriyet bugün günde 10 milyondan fazla ziyaret edilen bir platform. Basılı, web, çevrimiçi, tablet ya da mobil hangi kanaldan yayınlanırsa yayınlansın reklamın ve mecranın etkinliği ve o mecraya uygun bir şekilde kullanılıyor olması ile doğru orantılı. Hürriyet Dünyası çevrimdışı ya da çevrimiçi kanalları ile farklı seçenekler sunuyor.”

Bölge ve İstanbul törenİ bİrleştİ

Haberin Devamı

Kırmızı Bölge yarışmasında da bu yıl kazananlar ödüllerini İstanbul’daki ödül töreninde alacak. Birim Gönülşen Özyürekli bu konuda şunları söyledi: “Yerel markalarımızın son derece yaratıcı işler çıkardığını düşünüyorum. Kırmızı Bölge’nin ödül töreninin İstanbul dışında düzenleniyor olması Anadolu’daki reklamcılarla İstanbul’dakilerin bir araya gelmesine imkan vermiyordu. O nedenle tüm reklamcıları bir araya toplamanın yolu olarak iki töreni beraber düzenleme çözümünü bulduk.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!