350 milyon dolarlık tek taş

Güncelleme Tarihi:

350 milyon dolarlık tek taş
Oluşturulma Tarihi: Nisan 24, 2015 10:09

Son yıllarda tasarıma ağırlık veren markalarla büyüyen mücevher pazarı yıllık 1.5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Pazarda tek taş yüzüklerin öne çıktığını söyleyen Gülaylar Kuyumculuk Genel Müdürü Tolga Eriz, “Mücevher sektörü için Anneler ve Sevgililer Günü’nü çok önemli. Cironun yarısı bu iki gündeki satışlardan elde ediliyor. Türkiye’de her yıl 350 milyon dolarlık tek taş yüzük satılıyor” dedi.

Haberin Devamı

200 MAĞAZAYA ULAŞACAK
Türkiye’de mücevher pazarında 4-5 büyük oyuncunun bulunduğunun altını çizen Tolga Eriz, şöyle konuştu: “Bugün Türkiye genelinde 75 mağazamız bulunuyor. Bunun 45’ini kendimiz işletiyoruz. Önümüzdeki 3 yıl içerisinde ise 200 mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Bunun 150’sinin yerli 50’sinin ise yurtdışında açılması planlanıyor. Türkiye’ye komşu ülkeler bizim için çok önemli bir pazar. 2014 yılı toplam ciromuz 350 milyon dolara ulaştı. Hem mücevhere ilgi var hem de Türk markalarını yakından tanıyorlar. Bu da sektöre olumlu katkı yapıyor.”

MARKA MAĞAZACILIK
Sektörün geleceğinin daha çok marka mağazacılıktan geçtiğini anlatan Tolga Eriz, “Türkiye’de 38 bin ile 40 bin arasında kuyumcu olduğu belirtiliyor. Bunun yanında merdiven altı üretim de var. Ancak gelecek marka mağazacılıkta. Bu alanda hem markalar hem de kuyumcular yeni yatırımlarla öne çıkıyorlar. Sektörü büyüten bu atılım ihracata da katkı yapıyor. Türkiye’de tasarım ürünleri yabancıların ilgisini çekiyor. Turistlere önemli bir satış yapıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

İnternet satışları artıyor
Sektörde internet satışlarının payının her geçen yıl arttığına işaret eden Tolga Eriz, “2010’dan beri internet satışlarımız bulunuyor. İnternet satışlarının yüzde 30’unu ise tek taş yüzük oluşturuyor. En çok tercih edilen tek taş yüzüklerin başında ise H colour geliyor. Türkiye’nin her yerinden sipariş alıyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!