Rusya’da frene bastı

Güncelleme Tarihi:

Rusya’da frene bastı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 25, 2014 22:15

RUSYA’daki ekonomik kriz Türk şirketlerinin bu ülkeye yapacağı yatırımları da revize etmesine neden oldu. Rusya’da 21 mağazası bulunan Koton, 2015 yılında ülkede 18 yeni mağaza açmayı planlarken bu rakamı 10’a düşürdü.

Haberin Devamı

Bazı mağazaları da kapatacaklarını açıklayan Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Rusya’nın girdiği krizde Ruslar önce alışverişi kestiler ama enflasyon korkusu ile tekrar alışverişe başladılar. Rusya’nın bu krizi atlatacağını ve 10 sene sonra Koton için Türk pazarından daha yüksek bir hacme ulaşacağını öngörüyorum. Yine aynı önlemler doğrultusunda, az sayıdaki verimsiz mağazayı da kapatacağız. 2014’te Rusya’daki mağazaların Koton cirosuna katkısı 80 milyon TL civarında oldu” dedi.

55 MİLYON ADET ÜRÜN

Koton’un 2014’de büyüme oranının yüzde 45 olduğunu anlatan Yılmaz Yılmaz, şunları anlattı: “2014’ü yurtiçinde 260, yurtdışında 132 olmak üzere toplam 392 mağaza ile kapattık. 2014’te 45 yurtiçi, 30 yurtdışı yeni mağaza açılışı gerçekleştirdik. Ciromuz 1 milyar 650 TL oldu. Üretimimizin yüzde 75’i Türkiye’de gerçekleşiyor. Türkiye’de üretilen ürünler kaliteli ve sağlık konusunda Uzakdoğu’dan daha iyi denetleniyor. Kozmetik ve parfümeri dahil, yıllık 25 bin ürün bulunuyor. E-ticaret 2015’te faaliyete geçecek. 2014’te 55 milyon adet ürün sattık. 2015’te bu sayıyı 90 milyona çıkarmayı hedefliyoruz.”
2018’de, 6 milyar TL ciro hedefi bulunduğunu belirten Yılmaz Yılmaz, “Bu cironun yüzde 40’ını yurtdışı mağazaların getirmesi yönünde plan yapıyoruz. Türk markaları açısından yurtdışına açılım hızlandı. Türkiye etrafındaki pazarlarda sorun olduğu için verim düşebilir. Ancak çok büyük bir potansiyel var. 2018’de 300 Koton mağazası olacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

2015’te iki ülkeye daha girecek

YURTDIŞINDAN 24 farklı ülkede faaliyet gösterdiklerinin altını çizen Yılmaz Yılmaz, “Fas ve Hırvatistan 2015’te ilk kez mağaza açacağımız ülkeler olacak. 2016 itibari ile de Avrupa’da mağazalaşma hedefimiz var. Almanya, Fransa ve Londra’da mağaza bakıyoruz. Hatta Almanya mağazasının yeri hazır 2016’da açılışı yapılacak” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!