Fabrika gibi mağaza

Güncelleme Tarihi:

Fabrika gibi mağaza
Oluşturulma Tarihi: Eylül 20, 2014 01:08

BOYNER Grubu’na bağlı Beymen’in geçen yıl ekim ayında Zorlu AVM’de açtığı 9 bin 600 metrekarelik mağaza, Türkiye’nin en büyük mağazası olarak ilk yıl 150 milyon lira ciro yakaladı. Aylık ortalama 100 bin kişilik ziyaretçisi olan mağazada 300 kişi çalışıyor.

Haberin Devamı

PERAKENDE sektörünün en başarılı oyuncularından Boyner Grubu’nun ‘mağaza markası’ Beymen geçen yıl açtığı Beymen mağazası ile birçok fabrikanın cirosunu ve istihdamını geride bıraktı. Zorlu AVM’deki 9 bin 600 metrekarelik Beymen’in aynı zamanda Türkiye’nin en büyük mağazası olduğunu söyleyen Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “Mağazamızı geçen yıl Eylül sonu gibi açmıştık. Hedefimiz 150 milyon TL ciro yakalamaktı. Şu andaki verilere göre bu hedefi yakaladık. Aslında Beymen olarak ‘club’ ve ‘butik’leri de ekleyince Zorlu AVM’deki yerimiz 12 bin metre kareyi buluyor. Bu mağazamız için 28 milyon dolarlık yatırım yapmıştık. Bu ölçekte ilk yatırımımızdı, başarılı olduk” dedi. Türkiye’nin en büyük mağazasına daha önce Beymen’de olmayan bazı ürün gruplarını da eklediklerini vurgulayan Çapçı şöyle konuştu:

Fabrika gibi mağaza

Haberin Devamı

AYLIK 100 BİN ZİYARETÇİ

“Bu mağazamızda biraz daha ‘ulaşılabilir lüks’ için ürün grupları oluşturduk. Diğer mağazalarda olmayan bazı ürün grupları ekledik Örneğin; kitapçımız da var. Fitnes bisikletleri, sörf tahtaları da. Hatta motosiklet bile var. Ayrıca bizim için yeni olan kozmetik departmanı oluşturduk ve orada da çok lüks parfümlerin satışını yapıyoruz. Home deportmanımız da var ama tabii ki bizim ana işimiz moda. Yapmaya çalıştığımız şey müşterimizin her konuda keyifle alışveriş yapabileceği geniş büyük bir ortam oluşturmaktı. Bunu başarmış görünüyoruz Aylık ortalama 100 bin ziyaretçi rakamına ulaştık.”

ERKEK MÜŞTERİ CANLANIYOR

Alışverişte kadınların ezici üstünlüğünün devam ettiğini vurgulayan Çapçı, “En çok ayakkabı, çanta, aksesuar sattık. Ancak son zamanlarda erkeklerin alışverişinde de yüzde 70’lik büyüme oldu. Erkek ayakkabı satışımız çok hızlı artıyor. Bu önemli bir yeni gelişme. Biz şu anda erkek ayakkabı bölümümüzü büyütme kararı almış durumdayız” dedi.

Beymen’in cirosu yüzde 40 arttı

BEYMEN Genel Müdürü Elif Çapçı, “Geçen yıl Zorlu’dan sonra Akasya’da da Beymen açmıştık. Küçük ölçekli yatırımlarımız da oldu ve bu yıl Beymen olarak ciromuzun yüzde 40 artışla 750 milyon liraya yaklaşacağını görüyoruz” dedi. Bundan böyle ‘büyük mağazacılık’ için daha cesaretli olacaklarını belirten Çapçı, “Şu anda Bağdat Caddesi’nde de büyük bir Beymen açmak üzereyiz. Tek bir bina Beymen olacak” dedi.

Haberin Devamı

Yeni bir ‘çok katlı zincir’ kuruyoruz

ELİF Çapçı, şu anda Beymen ekibinin ‘kod adı’ vererek yeni bir proje üzerinde çalıştığını anlattı ve şöyle konuştu: “Gördük ki ‘ulaşılabilir lüks’e odaklı yeni bir çok katlı mağaza zinciri iyi iş yapar. Beymen kadar lüks olmayacak ama içinde Beymen markaları da başka küresel ve yerel markalar da olacak. Markaları kendi kimlikleri ile öne çıkaracak bir model. İlk lokasyon için arayıştayız yakında İstanbul’da açılacak.”

Türkiye dinamik yatırıma devam

ELİF Çapçı, yatırıma bu kadar istekli olmanın da, başta Cem Boyner olmak üzere tüm ekibin Türkiye’nin dinamiklerine güven duymasından kaynaklandığını söyledi. Çapçı, “Nüfus yapımız malum; milli gelir çok hızlı yükseldi. Buna başta İstanbul olmak üzere Türkiye’nin alışveriş yapacak turisti çeken bir destinasyon haline gelmesi eklendi. Biz bu yüzden yeni yatırımlara devam ediyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Cironun yüzde20’si turistlerden

Beymen’in yakında çok güçlü bir mücevher atağı yapacağını da vurgulayan Elif Çapçı, “Bugüne kadar mücevhere çok eğilmedik. Kostüm mücevheri tarzında vardı ama artık mücevherde çok daha güçlü ve iddialı olacağız” diye konuştu. Beymen’in Zorlu AVM’deki 150 milyon liralık cirosunun yüzde 20’sinin de yabancı turist alışverişinden geldiğini belirten Çapçı şunları söyledi: “Bu da çok güzel bir gelişme. Çünkü İstanbul’un artık para harcayan turistin geldiği bir şehir haline geldiğini gösteriyor. Bizim de izlenimimiz İstanbul yabancılarda çok iyi bir alışveriş destinasyonu olarak etki bırakıyor. Ciromuzdaki turist payı yaklaşık yüzde 50 artış göstererek toplamda yüzde 20 paya ulaştı.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!