Otoda 3 aylık kayıp yüzde 25

Güncelleme Tarihi:

Otoda 3 aylık kayıp yüzde 25
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2014 14:50

Otomotiv pazarı kur, ÖTV artışı ve kredi sınırlaması sonrası 3 ayda yüzde 25’lik kayıpla 115 bin adede gerilerken, mart ayındaki düşüş yüzde 31 oldu. Ancak seçimlerin geçmesiyle birlikte pazar nisan ayına hızlı başladı.

Haberin Devamı

Otoda 3 aylık kayıp yüzde 25
TÜRKİYE otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2014 yılı Ocak-Mart döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 24.46 azalarak 115 bin 272 adet olarak gerçekleşirken, mart ayında ise pazar yüzde 31 düşerek 47 bin 581 adete geriledi. 2013 yılı mart ayında 68 bin 774 adet satış gerçekleşmişti.

Ocak ayından bu yana kur, ÖTV artışı ve kredi sınırlamasıyla birlikte düşüşü artan otomotiv pazarının mart ayına ilişkin beklentisi yüzde 35 kayıptı. Ancak ay sonunda BMW ve Nissan’ın atağa kalkmasıyla kayıp beklentilerin altı olan yüzde 31’de kaldı. Pazar Nisan ayına ise seçimlerin geçmesinin ardından yükselişle başladı.

Haberin Devamı

TİCARİ YÜZDE 42.5 DÜŞTÜ
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) raporuna göre otomobil satışları 2014 yılı Ocak-Mart döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21.92 azalarak 89 bin 347 adete geriledi. 2013 yılı ilk üç ayında 114 bin 434 adet satışa ulaşılmıştı. Hafif ticari araç pazarı 2014 yılı ilk üç ayında geçen yıla göre yüzde 32.08 oranında azalarak 25 bin 925 adete geriledi. Geçen yıl 38 bin 170 adet satış gerçekleşmişti. Mart ayında ise otomobil pazarı yüzde 27, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 42.5 küçüldü. Mart ayında otomobil satışları 37 bin 812 adet olarak gerçekleşirken, hafif ticari araç pazarı ise 9 bin 769 adet seviyesinde kaldı.

SATIŞLARIN DÜŞME SEBEBİ
* Kur ve faizde yaşanan yükselişler
* Otomobil ÖTV oranlarındaki artış
* BDDK’nın kredi işlemlerine yönelik getirdiği sınırlamalar
* Güven endekslerindeki düşüş
* Ekonomik aktivite, özel sektör yatırımları ve iç tüketimde yavaşlama
* İçerisinde bulunulan seçim süreci
* Makro ihtiyati tedbirler
* Düşük büyüme süreci
* TCMB’nin sıkı para politikası
* Gelişmekte olan ekonomilere ait büyümede ivme kaybı
* Varlık alımlarının ve global parasal teşvikin azaltılması
* Uluslararası piyasalarda finansman imkanlarının zorlaşması


En çok otomobil satan markalar

Haberin Devamı

Marka Adet
------------------
VW 15.569
Renault 14.569
Hyundai 6.969
Opel 5.362
Fiat 5.159
Nissan 4.699
Ford 4.254
Dacia 4.241
Toyota 3.858
Mercedes 3.265

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!