25 saniyede üstü açılan 307 geliyor

Güncelleme Tarihi:

25 saniyede üstü açılan 307 geliyor
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 31, 2003 00:00

Fransız Peugeot, 2001 yılında piyasaya sürdüğü ve bugüne kadar 1 milyon 300 bin adet ürettiÄŸi 307'nin üstü açılabilen versiyonu olan 307 CC'i piyasaya sundu. Öncelikli olarak Fransa, Ä°ngiltere, Almanya ve Ä°sviçre yollarında yerini alan 307 CC'nin Avrupa satış fiyatı 25 bin Euro olarak belirlendi. Nisan ayı başında da Türkiye'ye gelecek modelin uluslarası deneme sürüşü Fransa'nın Toulon ÅŸehrinde yapıldı. Avrupa'da hızla büyüyen ve 2002 yılında 530 bin adede yükselen Coupe Cabriolet (CC) pazarındaki payını artırmak için 206 CC'den sonra 307 CC'iyi piyasaya süren Peugeot, bu sayede Avrupa CC pazarında yüzde 3.6 olan payını yüzde 10 seviyesine çıkarmayı hedefliyor. Peugeot'nun büyük baÅŸarı elde eden modeli 206 CC'den sonra ikinci coupe-cabriolet modeli olan 307 CC, 4.3 metrelik uzunluÄŸu ile 307 Hatcback'den 14 santim daha uzun. Bu sınırlı büyüme otomobilde sadece makul bir alan saÄŸlamakla kalmazken, aynı zamanda 206 CC'nin aksine dört kiÅŸi için çok geniÅŸ bir ortam ve hem açılabilen tavanı hem de makul miktarda eÅŸyayı alabilen bir bagaj saÄŸlıyor. 307 CC'nin bagajı, tavan kapalıyken 350 litre, açıldığı zaman ise 204 litrelik bir hacme sahip.Tamamen otomatik açılır kapanır bir tavana sahip 307 CC'de bu iÅŸlem 25 saniyede gerçekleÅŸiyor. Tavanın açılıp kapanması, otomobil 10 kilometre hızla giderken de yapılabiliyor. Ä°ki farklı motor seçeneÄŸi bulunan 307 CC'nin 2.0 litre hacmindeki birinci motor versiyonu 138 beygir güç üretiyor ve 5 vitesli düz ya da otomatik ÅŸanzıman seçenekleri ile piyasaya sunuluyor. 2.0 litrelik ikinci motor versiyonu ise 180 beygir güç üretiyor ve 5 vitesli düz ÅŸansımana sahip. 307 CC'nin isteyen ülkeler için 1.6 litre hacminde 116 beygir güç üreten motor seçeneÄŸi de bulunuyor. Bu motor seçeneÄŸi Portekiz'in talebi üzerine üretime eklenmiÅŸ. Türkiye'de yüksek vergiye raÄŸmen otomobil satıyoruz307 CC'nin deneme sürüşü sonrası yapılan basın toplantısında soruları yanıtlayan Peugeot yetkilileri, ‘‘Peugeot son yıllarda özellikle lüks otomobiller üreterek sırtını geliÅŸmekte olan ülkelere döndü. Bunun sebebi nedir?’’ sorusuna, Türkiye örneÄŸini vererek cevap verdiler.Peugeot'nun Uluslarası Ä°letiÅŸim Direktörü Ada De Filipo, kimseye sırtlarını dönmediklerini belirterek, her ülkede ürettikleri araçların alıcısının olduÄŸunu belirterek şöyle konuÅŸtu: ‘‘ÖrneÄŸin neredeyse otomobilin deÄŸeri kader vergi uygulanan Türkiye'de bile biz otomobil satıyoruz. Her modelin bir alıcısı vardır. Biz stratejimizi taleplere yönelik olarak oluÅŸturuyoruz. Tabiki bazı durumlarda ülkelere göre farklı versiyonlar üretebiliyoruz. ÖrneÄŸin vergi problemi nedeniyle Portekiz için 307'nin 1.6 litrelik versiyonunu üretiyoruz.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!