ZORLU Holding, Vestel’in 25’inci kuruluş yıldönümünde, tüm elektronik ve beyaz eşya ürünlerinde “3 ay iade garantisi” başlatıyor. Bu kampanyanın ürün kalitesine duydukları güvenin bir sonucu olduğunu dile getiren Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, ‘musalla taşından’ aldıkları Vestel’in bugün Avrupa’nın 3’üncü büyük televizyon üreticisi olduğuna dikkat çekti.
Vestel’in 25’inci yılına özel olarak düzenlediği kampanyanın tanıtımında konuşan Ahmet Zorlu, Vestel’in başarısını şöyle dile getirdi: “1994 yılında Vestel’i satın aldığımızda musalla taşındaydı. 360 bin televizyon üretimiyle 150 milyon
dolar cirosu vardı. 1 milyon televizyon üretme hedefiyle yola çıktık ve 25 senede Vestel’i 20 kat büyüterek 91 milyon adet televizyon üretmeyi başardık. Vestel bugün Avrupa’nın üçüncü büyük televizyon üreticisi konumuna geldi. Bugün geldiğimiz noktada ise ürün kalitemize güvenerek tüketiciye ‘beğenmezsen gel, 3 ay içinde iade et’ diyoruz.”
Türkiye’de bir ilk Kampanyanın 2009 sonuna kadar satın alınan Vestel ürünlerinde geçerli olacağını söyleyen Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül ise, “Bu kampanya Türkiye’de bir ilk. 3 ay iade garantisi, Vestel’in ürün kalitesine güveninin en açık göstergesi. Bu kampanya ile Türkiye’de her eve bir Vestel hedefi koyduk” diye konuştu.
3.3 milyar dolar ciroVestel’in her yıl önemli miktarda yatırım gerçekleştirerek finansal rakamlarında olumlu sonuçlarını gördüklerini ifade eden Yüngül, şu bilgileri verdi: “2008’de 109 milyon dolarlık yatırım harcaması yaptık. 2009’un ilk yarısında elektronik ve beyaz eşyada toplam 1.2 milyar dolar ciro elde ettik. Yıl sonunda 3.3 milyar dolar konsolide ciroya ulaşırız.”
11 yıldır ihracatta lider“Vestel, 11 yıldır elektronik sektöründe Türkiye’nin ihracat şampiyonu” diyen Yüngül, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’nin toplam televizyon ihracatının yüzde 80’ini Vestel gerçekleştiriyor. Her yıl ihracat hacmimizi ortalama yüzde 29 oranında artırıyoruz. Krize rağmen bu yıl adet bazında ihracat rakamlarımızı yüzde 60 oranında arttırdık. Yıl sonuna kadar 2.5 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyoruz.”
Boeing 600 bin, Vestel 800 bin metrekarede üretiyor
VESTEL’İn satın alındığı 1994 yılında 60 bin metrekare olan kapalı alanının, bugün yurtdışı dahil 1 milyon metrekare kapalı alana ulaştığını belirten Ahmet Zorlu, dünyanın en büyük şirketleri ile yarışacak büyüklüğe ulaştıklarını ifade etti. Amerikalı uçak üreticisi Boeing’den, üretim alanlarının daha fazla oluduğunu ifade eden Zorlu, şöyle konuştu: “Bize Boeing şirketinden geldiklerinde, ‘Biz dünyanın en büyük şirketiyiz. Kapalı alanımız 600 bin metrekare’ dediler. Ben de dedim ki, Bizimki 800 bin metrekare. Onlar da, ‘Ama bizimki daha yüksek’ dediler. Yurtdışından geldiklerinde tesisimize imrenerek bakıyorlar. Onun için Vestel Türkiye’nin gururudur.”
KOBİ’lere yönelik kongreler başlıyorİSTANBUL Kültür Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nün
KOBİ’lere yönelik olarak, 2004 yılından bu yana her yıl KOSGEB işbirliği ile düzenlediği KOBİ’ler ve Verimlilik Kongreleri’nin 6’ncısı 17-18 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek.
İhracatta hedef birinciliği otomotivden almak
YURTDIŞINDAKİ 12 şirketiyle 127 ülkeye ulaştıklarını dile getiren Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, Vestel’in dış pazarlardaki hedeflerini şöyle açıkladı: “11 yıldır elektronik sektöründe ihracat lideriyiz. Toplam ihracatta ise bu yıl şirket olarak ilk üçte olacağız. Hedefimiz birinciliği otomotiv sektörünün elinden almak. LCD vizyonumuz için çok önemli bir gösterge. LCD satışları dünyada yüzde 5’e bile ulaşmamıştı. Herkes erken yatırım olarak gördü. Fakat, geçtiğimiz yıl 3.5 milyon adet LCD ürettik. Bu yıl da 7 milyon adeti yakalacağız.”
Aşı için doktoruma danışmam gerekiyor
VESTEL’in 25. yılına özel düzenlediği “3 ay iade garantisi” kampanyasına özel düzenlenen basın toplantısında Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, “Başbakan Erdoğan aşı olmayı reddeti. Siz, domuz gribi aşısı olmayı düşünüyor musunuz” sorusuna, “Doktoruma danışmam gerekiyor” yanıtını verdi.
Kriz durup dururken çıkmıyorEKONOMİK krize ilişkin değerlendirmelerinde, Türkiye’nin zaten 1923 ile 2001 yılları arasında dönem dönem krizler yaşadığını hatırlatan Ahmet Zorlu, şunları söyledi: “1923-2001 yılları arasında Türkiye’de, her 4-5 yılda bir krizler olmuş. Bu krizler durup dururken çıkmıyor. Bu krizleri biz çıkarıyoruz “diye konuştu. Vestel’e bu dönemde 100 milyon dolar şirket sermayesi koyduklarını da hatırlatan Zorlu, “Aldığımız tedbirlerle krizden büyüyerek çıktık” dedi.