Yeni nesil medyanın mücevheri hâlâ gazete

Güncelleme Tarihi:

Yeni nesil medyanın mücevheri hâlâ gazete
Oluşturulma Tarihi: Eylül 30, 2013 01:48

Bu yıl 25’incisi düzenlenen Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde dijitalleşen dünya ile beraber medyanın geleceği tartışıldı.

Haberin Devamı

Moderatörlüğünü Hürriyet Gazetesi yazarı ve Doğan Yayın Holding Başkan Yardımcısı Ertuğrul Özkök’ün yaptığı ‘Karanlık odada bir gerçeklik: Medyanın geleceğini tanımlamak’ başlıklı oturumun konuşmacıları, Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Yönetim Kurulu’nun bağımsız üyeleri arasında bulunan Bild Genel Yayın Yönetmeni Kai Diekmann ve Google Ortak Proje Güney Avrupa Direktörü Beatrice de Clermont Tonnerre oldu.

Yeni nesil medyanın mücevheri hâlâ gazete

"EN DEĞERLİ MÜCEVHERİMİZ HER ZAMAN GAZETE OLACAKTIR"

DÖNÜŞÜM DEVAM EDİYOR

1966’da çekilen ‘Blow Up’ filminin bir canlandırmasıyla başlayan oturumda basılı medya ve dijital medya filmde geçen ‘sanal top’ ve ‘gerçek top’ ile temsil edildi. Hürriyet Dünyası’ndaki değişim sürecinin başında bulunan Vuslat Doğan Sabancı medyanın geleceğini değerlendirdi. Hürriyet’te eskiden derdimiz sadece okurumuza haberi ulaştırmaktı, orada işimiz biterdi. Artık işimiz orada yeni başlıyor. Hedefimiz haberi ulaştırdaktan sonra iletişim kurmak ve okurla etkileşimi arttırmak. Okuru iyi tanıyabilmek uzun bir yol ve biz bu yolun başındayız. Ancak okuru daha iyi tanıdığımızda ilgisini çekecek içeriği ulaştırabiliyoruz.
Hürriyet Dünyası ile yeni nesil medya terminolojisini temsil ettiklerini belirten Vuslat Doğan Sabancı, “Bu bir algı. Biz bu terminoljiyi temsil etmek ve iletişimini kurmaya çalışıyoruz. Bir anda Hürriyet Dünyası’na dönüşebildik mi? Hayır. Dönüşüm uzun yıllar devam edecek. Mobil teknoloji ve sosyal medya bize bunu yaşattı. Haberciliğimizi uydu iş alanlarına yayarak gündelik hayatımızı zenginleştirmeyi başardık” diye konuştu.

Haberin Devamı

İNTERNETİN YÜZDE 70’İ

Hürriyet Dünyası rakamlarını değerlendirirken çok kanallı bir dünyanın oluştuğunu farkettiklerini ifade eden Vuslat Doğan Sabancı şunları söyledi: “Burada tek bir kanaldan bahsetmiyoruz. Burada bir dünya oluştu. Farklı toplumlar ve topluluklar oluşturduk. Söz konusu kanalları arasında bir iletişim oluştu. Haberciliğe dijital teknolojiler, farklı boyutlar kazandırdı. İnteraktif olan farklı hizmetler sunmaya başladık. Topluluklar birbirleriyle sürekli iletişim içerisinde. Şu anda Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 70’ine ulaşıyoruz. Hürriyet İnternet Grubu, Google, Facebook ve Microsoft’tan sonra en fazla tercih edilen internet grubu olarak sıralamada yer alıyor. Bu değişimi yıllar önce tahmin edemezdik. Bizim göz bebeğimiz hâlâ gazete. Daha bileşik ve daha çok gazete tecrübesi aktarmak istiyoruz. Ancak daha çok gazeteye yoğunlaşıyoruz. Gazete bizim için bir mücevher. Mesleğimizin en üst noktasını sergileyeceğiz alan her zaman gazete olacaktır. Gazete hazırlanırken verilen emek ve uğraş hiçbir mecrada yoktur. Gazetemiz her zaman var olacak. Gazetemiz ile ileriye gideceğiz.”

Haberin Devamı

Yeni nesil medyanın mücevheri hâlâ gazete

Bild Genel Yayın Yönetmeni Kai Diekmann:
Biz gazeteyle büyüdük.
Ancak yeni kuşaklar internetle büyüyor. Gençler, ilgilenmedikleri haberi kendilerine uygun mecralarda buluyor. Artık haberler ortak bir alana çıktı. Dijital dünya geleneksel gazeteciliğin en yakın dostu.

Google Ortak Proje Güney Avrupa Direktörü Beatrice de
Clermont Tonnerre:

Hürriyet’in çok farklı okuyucusu var. 9 yaşından 100 yaşına kadar bir yaş aralığı Hürriyet okuyor. Gazetenin her yolla kendini ifade edebilmesi gerekiyor. İster web, ister basılı gazete olsun kalite değişmiyor.

Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı:
Hürriyet Dünyası, on farklı markamız ile, mobilde,
dijitalde ve gazetede ulaştığımız topluluktur. Bunun da mücevheri gazetemizdir. Çünkü gazete hazırlanırken bir mücevher yapıyor gibi işlenir ve
emek sarfedilir.

Haberin Devamı

Hürriyet, Bild, The Times yeniliğin öncüsü

OTURUMA katılan isimler arasında bulunan Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu’nun bağımsız üyeleri arasında bulunan Bild Genel Yayın Yönetmeni Kai Diekmann, “Hürriyet, Bild ve The Times yeniliğin, inovasyonun öncü kuruluşları oldu. Online yayın haklarını mobile daha uygun bir şekilde gazete ile birleştirerek biçimlendirdik. Altermatif yok. Gelecekte başarılı olmak istiyorsak değişeceğiz” dedi. Geleneksel gazetecilikte dijital dünyaya yakın olmanın önemini vurgulayan ve gazeteciliğin sadece kağıda bağlı kalmayacağına inandığını belirten Diekmann, teknolojiyi yakından takip etmek gerektiğini söyledi. Diekmann, “San Fransisko bugünün 2-3 yıl önünde gidiyor. Dijital dünyada yakınlık orada da çok önemli. Oradaki insanlarla dirsek temasında bulunmak ve tüm yenilikleri test etmek istiyorum. İnsanların hayatını A’dan Z’ye değiştiriyor. Biz de kendi işimizde neyi değiştirebileceğimizi oradan görüyoruz. Çıkan sonuçlar çok net. Gün geçtikçe bunların hızı ivme kazanıyor. Bunda tedbirli olmak gerekiyor. Biz marka ve vaat satıyoruz. Kağıt üzerinde gazetecilik yapmak çok sıradan. Eş zamanlı gazatecilik yapabiliyorken neden sadece kağıda haber basalım. Dijital dünya geleneksel gazeteciliğin en yakın dostu” dedi.

İNOVASYON YAPIYOR

Gazeteciliğe inandığını kaydeden Diekmann, gelecek 15-20 sene boyunca gazetelerin ayakta kalabileceğini belirtti. Diekmann, “Gazeteler birer isimden ibaret değil, bir tahadüt, bir marka ve ülkelerin sesini ortaya koyan araçlar. Her zaman inovasyon yapıyorlar. Biz de bunu yapıyoruz. Bu dönüşümü yönetmeye çalışıyoruz” dedi. Yeni okuyucuların daha başka alışkanlıkları olduğuna dikkat çeken Diekmann sözlerine şu şekilde devam etti: “ Biz gazeteyle büyükdük. Ancak yeni kuşaklar internetle büyüyor. Gençler, ilgilenmedikleri haberi kendilerine uygun mecralarda buluyor. Artık haberler ortak bir alana çıktı. İnternetle beraber haberler heryerde. Gazeteciliği yeniden keşfetmemiz gerekiyor.”

Haberin Devamı

Yeni nesil medyanın mücevheri hâlâ gazete

Sosyal medyada biraz karanlıktan yürüyoruz

2-3 ay önce Silikon Vadisi’ni ziyaret ettiğini belirten Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet 3.0’ın bir dönüm noktası olduğunu söyledi. Vuslat Doğan Sabancı, “Okutmaktan bahsediyoruz, ama bir de tüketicilerimizden de bahsetmek lazım. Önümüzde çok önemli bir yolculuk var. Okuyucularımıza daha çok bilgi verebilmemiz gerekiyor. İlk hedefimiz daha derin ve detaylı bir şekilde müşterimizi anlayabilmek. Daha sonra bunu pazarlama ve reklam şirketleriyle paylaşmamız gerekiyor” şeklinde konuştu. Geleneksel medyanın, sosyal medya ile olan ilişkisine değinen Vuslat Doğan Sabancı, “Araştırmalar sosyal medyada paylaşılan hemen hemen her haberin klasik medyadan geldiğini gösteriyor. Gazetelerden gelen bilgiler sosyal medyadan paylaşılıyor. Biraz da karanlıkta yürüdüğümüzü söyleyebiliriz. Sosyal medyaya entegre olmak gerekiyor. Sosyal medyayı diğer kanallara da taşımak gerekiyor. Çok ciddi bir fırsat var. Sosyal medya ve dijital medyayı klasik medyaya bağlayabilirsek okuyucular çok daha farklı bir deneyime sahip olacak” dedi.

Haberin Devamı

Dijitalle daha fazla gence ulaştık

HÜRRİYET Dünyası ile yakınsama projesine başladıklarını hatırlatan Vuslat Doğan Sabancı, sözlerine şu şekilde devam etti: “Artık sadık okuyucu sayımızı arttırabiliyoruz. Entegre haber odası sayesinde mi bunu gerçekleştirdik bilmiyorum. Ancak bu bizi genç kılıyor. Eskiden gençlere hiç erişemezken şu anda onlardan yorumlar alıyoruz. Bir anda yaş ortalamamız düştü. Onlarla etkileşim içindeyiz. Ancak gençlerin dünyasını da çok iyi bilmiyoruz. Biz kendimizi bir platform olarak görüyoruz. Hangi inançtan veya hangi yaştan gelirse gelsin herkese açığız.”

Topların ne kadarı gerçek ne kadarı sanal

‘KARANLIK Odadaki Gerçeklik, Medyanın Geleceğini Tanımlamak’ konulu panelde 1966 yapımı, yönetmenliğini Michelangelo Antonioni’nin yaptığı ‘Cinayeti Gördüm’ (Blow-Up) filmine ithafen dinleyicilere tenis topu dağıtıldı. Panel öncesinde sahneye çıkan iki pandomim sanatçısı, filmde yer alan ‘hayali tenis maçı’ sahnesini canlandırdı. Panelde kullanılan sanal top ve gerçek top metaforlarını anlatmak üzere yapılan temsilin ardından sahneye çıkan gazeteci Ertuğrul Özkök sunumuna “Hergün önümüze milyonlarca gerçek olup olmadığını bilmediğimiz haberler geliyor. Bugün oynadığımız topların ne kadarı gerçek, ne kadarı sanaldır?” diye sorarak başladı.

Yeni nesil medyanın mücevheri hâlâ gazete

Artık hiyerarşi ile lider olunmuyor

GOOGLE Ortak Proje Güney Avrupa Direktörü Beatrice de Clermont Tonnerre, 2013 yılında dijital sektörün çok ilginç bir ivme kazandığını dile getirdi. Tonnerre, “Bir dönemde dijital hep yazılım olarak algılanıyordu. Kurumsal alana aitmiş gibi algılanıyordu. Sosyal medya ile beraber dijital dünya da patlama yaşadı. İnsan ilişkileri farklılaştı. Mobil teknolojiler dünyamızı çok değiştirdi. Akıllı telefonlarla hem işimizi yapıyoruz hem de ailemiz ile haberleşebiliyoruz. Bir şeyi bilmek, işimizi yapmak ve iletişim kuruabilmek için dijital yuva kuruyoruz. Eskiden kağıt raporlar okuyorduk. Benim çalışma biçimim değişti. Çevreye daha az zarar veriyorum. Bunun yanı sıra eskinin alışagelmiş liderliği de tamamen değişti. Artık hiyerarşi ile lider olunmuyor” diye konuştu. Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu’nda çok yapıcı bir ilişkiler olduğunu belirten Tonnerre, dijitalden nasıl daha fazla para kazanılır üzerine çalışmalar gerçekleştirdiğini belirtti. Tonnerre, “Daha yeni gelir yolları bulabilmeye çalışıyoruz. Hürriyet’in çok farklı okuyucusu var. 9 yaşından 100 yaşına kadar olan yaş aralığı Hürriyet okuyor. Bu yüzden gazetenin her yolla kendini ifade edebilmesi gerekiyor. Bu haber kalitesi, reklamcılar için çok değerli. İster web, ister basılı gazete olsun kalite değişmiyor. Ancak biz de uyum sağlamaya devam ediyoruz ve maksimum faydayı nasıl sağlarız diye düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!