Merhaba
Hürriyet Facebook deneyiminden yararlanmak için Facebook ile giriş yapın.
Hürriyet'i Takip Et
Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

Hasarını alamayan ‘Tahkim’e koşuyor

21 Mart 2013
    Trafik sigortası ve kaskodan şikayet yağıyor

    Sigortalı ile sigorta şirketi arasındaki uyuşmazlıkları çözmek için kurulan Sigorta Tahkim Komisyonu’na şikâyet yağıyor. Tahkim Komisyonu Müdürü Metin Karacan, 6 bin 300 başvuru yapıldığını belirterek, 3 bin 500 şikâyeti çözdüklerini, müracaatların üçte birinde tüketiciyi haklı çıktığını söyledi.

    SİGORTA şirketi ile sigortalılar arasındaki anlaşmazlıkları çözmek amacıyla 2009 yılında kurulan Sigorta Tahkim Komisyonu’na tüketicilerden şikayet yağıyor. 2012 sonuna kadar toplam 5 bin 400 sigortalı, sigorta şirketinden hasarını alamadığı gerekçesiyle Tahkim Komisyonu’na müracaat ederken, 2013’ün sadece 2,5 ayında bine yakın sigortalı başvuruda bulundu. Sigorta Tahkim Komisyonu, bugüne kadar da 3 bin 500 şikayeti çözdü.
    Tahkim Komisyonu Müdürü Metin Karacan, başvurularda ciddi artış olduğunu açıkladı. Karacan, bugüne kadar 6 bin 300 sigortalının Tahkim’e başvurduğunu ve bunların yüzde 70’inin de trafik ve kasko sigortalarına yönelik şikayetlerden kaynaklandığını belirterek, şikayetlerin yüzde 17’sinin ise hasarını alamayan ticari işletmelerden geldiğini ifade etti.
    Metin Karacan, başvuruların çoğunluğunu tazminatın ödenmemesine yönelik şikayetlerin oluşturduğunu, bir kısmının ise eksik ödemeden kaynaklı şikayetler olduğunu vurgulayarak, “Sigortalı, hasarını, tam alamadığını iddia ediyor ya da ödenen tazminatı yeterli bulmuyor. Sigorta şirketi de mevcut şartlarda belirli ödeme yapılabileceğini söylüyor” dedi.

    SİGORTALILAR HAKLI

    Metin Karacan, Sigorta Hakemleri’nin bugüne kadar gelen şikayetlerin 3 bin 500’ünü çözüme kavuşturduklarını da belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Çözüme kavuşturduklarımızın yaklaşık bin tanesinde sigortalıyı haklı bulduk. Misal olarak tüketici bize, hasarının 100 lira olduğu ve sigorta şirketinden bu rakamı alamadığı gerekçesiyle başvurmuş. Sigorta Hakemleri de sigortalının talebinin haklı olduğuna karar vermiş. Sigorta şirketine de 100 liranın ödenmesi gerektiğini bildirmiş. Gelen şikayetlerin üçte biri böyle çözüldü. Toplam şikayetin üçte birinde ise sigortalıyı haksız bulduk. Geri kalan şikayetlerde ise sigortalıya belli bir miktarın ödenmesine karar verildi.” Metin Karacan, Sigorta Tahkim Komisyonu’na gelen başvuruların yüzde 70’nin 15 bin liranın altındaki hasar şikayetlerinden kaynaklandığına da değindi.

    Yaralı köpeğe sigortadan 2 bin lira tazminat

    Sigorta Tahkim Komisyonu’na özellikle trafik sigortaları ile ilgili farklı şikayetler de geliyor. Örneğin, aracın çarpması sonucu ağır yaralanan köpeğin sahibi, 4 bin 200 TL’lik tedavi masrafını, trafik sigortasından talep ediyor. Sigorta şirketi, hayvanların sigorta kapsamına girmediğini belirterek, hasarı reddediyor. Köpeğin sahibi, Tahkim Komisyonu’na şikayet ediyor. Sigorta hakemleri tüketiciyi haklı buluyor ve sigorta şirketinin, 4 bin 200 liralık tedavi giderinin 2 bin 100 lirasının ödemesine karar veriyor. Karacan, “Her dosyayı ayrı inceleyip, karar veriyoruz. Bazı hasarlar sigorta şartlarında yazmasa da ödenmeli”diyor.


     

    Her türlü hakkı saklıdır.

    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    21/03/2013 - 10:08
    Yani 2/3'si tüketici lehine sonuçlanmış. Demek ki sigorta şirketlerine vereceksin odunu.
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    21/03/2013 - 9:12
    Sigorta şirketlerinin işine gelmiyorsa sigorta sigorta diye yaygara koparmayacaklar. o zaman Sigorta denen olay mecburi olmasın sigorta yaptıran karşılığını alsın, yaptırmayan da başının çaresine kendisi baksın. Sen hem mecburi tut (örneğin trafik sigortası) hem ödeme yapma.
     ADnet  
    Reklam için
    © Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding