Merhaba
Hürriyet Facebook deneyiminden yararlanmak için Facebook ile giriş yapın.
Hürriyet'i Takip Et
Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

Eski model araca yol gözüktü...

Erkan ÇELEBİ
10 Mart 2013
    Eski araç sahiplerine ağır fatura

    ZORUNLU Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, eski araç sahiplerine pahalıya patlayacak. Bu araçlarda poliçe bedelleri, aracın ikinci el fiyatlarına ulaşacak. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Ekonomik ömrü dolmuş araçların trafikten çekilmesini hızlanacak” dedi

    SİGORTA şirketlerinin son 6 yılda 3 milyar lira zarar etmesine yol açan Zorunlu Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçiş, Doğan, Şahin Kartal, Broadway, Renault 9, Taunus, Anadol gibi eski model araç sahiplerine pahalıya patlayacak. Buna da eski model araçların yeni nesil araçlarda artık standard olarak yer alan ABS, ESP, EBD, ROP, TCS gibi sürüş güvenliğini artıran sistemlerden yoksun olması yol açacak. Bu uygulamadan ayrıca, sık sık kaza yapan sürücüler de nasibini alacak.

    Kaza riski yüksek olan araçlar, Zorunlu Trafik Sigortası yaptırırken 10-12 kata varan fiyat farklarını üstlenmek zorunda kalacak. Bu tip araçlarda Trafik Sigortası poliçe bedelleri, aracın neredeyse ikinci el fiyatlarına ulaşabilecek. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Erhan Tunçay, “Artık 33 farklı sigorta şirketinden 33 farklı poliçe teklifi alınabilecek. Bu durum gelişmiş ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de ekonomik ömrünü tamamlamış araçların trafikten çekilmesini hızlandıracak” dedi. 

    YILLIK ZARAR 750 MİLYON TL

    Trafik Sigortası’nda serbest tarifeye geçişle birlikte araç sahiplerinin zihinlerinde oluşan sorulara da açıklık getiren Tunçay, Türkiye’de 2008 yılından itibaren kaza tespit tutanağı uygulamasına geçilmesiyle birlikte, Kasko Sigortası kapsamında değerlendirilmesi gereken bir çok hasar ödemesinin Trafik Sigortası kapsamında gerçekleşmesine yol açtığını, bunun da Zorunlu Trafik Sigortası’nda hasar ödeme boyutlarını artırdığını söyledi. “Böyle olunca da sigorta şirketlerinin Trafik Sigortası’ndan zarar etmeleri kaçınılmaz oldu. Sadece son bir yılda gerçekleşen zarar 750 milyon TL’yi buldu” dedi.

    Serbest fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlarla riski düşük araçlar arasında önemli oranda poliçe farklılıklarının oluşacağını söyleyen Tunçay, “Daha önce her araç sahibi riskli olsun olmasın aynı tarife üzerinden poliçe bedellerini ödüyordu. Bundan böyle, riski az olan araç sahipleri ile riski yüksek araç sahiplerinin poliçeleri arasında önemli oranda fiyat farkı oluşacak. Bugüne kadar sabip fiyat, kazasız araç sahiplerinin sık sık kaza yapanların zararını da üstlenmek zorunda olduğu için daha yüksek prim bedellerini ödemek zorunda kalmalarına yol açıyordu. Serbest fiyat uygulamasıyla birlikte riskli araçlar, risksizlere kıyasla daha fazla prim ödemek zorunda kalacak. Yıllardır hiç kaza yapman sürücüler olduğu gibi her yıl 20-30 kez kaza yapan sürücüler de var. Artık yılda 10 hasar yapan araç, hiç yapmayana oranla 10 kat, 12 hasar yapan 12 kat daha fazla prim ödemek zorunda kalacak” dedi.

    RİSKİ TEKNOLOJİ FARKI ARTTIRIYOR

    Ayrıca, Kartal, Şahin, Doğan, Taunus, Broadway, Renault 9 gibi eski model araçların da yeni nesil araçlara oranla daha yüksek poliçe bedellerini ödemek zorunda kalacağını söyleyen Tunçay, bunun da nedenini eski model araçların teknoloji farkı nedeniyle yenilere göre daha fazla kaza riski oluşturmasına bağladı. Yeni nesil araçlarda artık elektronik stabilite programı ESP, EBD destekli ABS fren sistemi, fren destek sitemi BAS, patinaj engelleme sistemi TCS, takla önleme sistemi ROP, yokuş iniş destek sistemi DBC, yokuşta güvenli kalkış sistemi HAC gibi güvenlik uygulamaları artık standart özellikler arasında bulunuyor. Böyle olunca da kaza risk oranı diğer araçlara göre oldukça düşük seviyede kalıyor.

    ‘Pert’te fiyat karmaşası yok

    TÜRKİYE Sigorta Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Mehmet Kalkavan da, Kasko Sigortası’yla ilgili değişikliklere açıklık getirerek, “Kasko’da pert olan aracın değeriyle ilgili fiyat karmaşası, ortadan kalkacak. Poliçelerde pert durumunda hangi fiyatın baz alınacağı yer alacak. Anlaşmalı servis uygulamasında ise sürekli gittiğiniz servisle hangi sigorta şirketi anlaşmalıysa, onu araştırıp, tercih edilecek” dedi.

    Kazasızlık indirimi şirkete göre değişecek

    KASKO’da kademeli olarak yüzde 60’a kadar uygulanan kazasızlık indirimi de artık kalkıyor. Bu ancak, artık kazasızlık idirimi uygulanmayacak anlamına gelmiyor. Aksine kaza yapmayan arçlara şirket politikalarına göre daha fazla ya da daha az indirim uygulanabilmesine imkan sağlayacak.

     

    Her türlü hakkı saklıdır.

    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    10/03/2013 - 21:52
    Gariban edebiyatı yapmazlar mı bir de biz mecburiyetten biniyoruz diye.. İçine baksan üç milyarlık ses sistemi, tüm tavan pavyon gibi ışıklarla döşenmiş, farlar xenon, jantlar çelik jant... Akşam sokağa çıkıp trafiği terörize etmekten halkı korkutmaktan başka hiçbir şey yapmıyorlar. İsabet olmuş.
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    10/03/2013 - 19:31
    Maksat araç üreticileri yeni araç satsın,devlet de vergi alsın,üstelik vergiyi de dar gelirliye,sesi çıkamayana yüklesin.Yoksa 94 model aracım bazı sıfır araçlardan daha iyi ve daha temiz.Öyle olmasa dahi kimse zevkinden eski araç kullanmak istemez
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    10/03/2013 - 16:48
    Trafikte Hep Eski Araçlarmı Kaza Yapıyor Bir Bakın Çoğu Yeni Araç.. Aracı Kullanan Şöfordür Eski Araç Olsun Yeni Araç Olsun Hiç Bir Şey Farketmez.. Bence Araçlardaki ABS sistemi VB. Gelişmiş Sistemler Tabiiki Araçların Güvenliği Açısından Faydalı Vergi İndirimi Getirilsin Aracımı Hurdaya Veriyim
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    10/03/2013 - 15:53
    Sanki biz keyfimizden biniyoruz 14 yaşındaki abs,esp vs olmayan arabalara! Madem öyle versin devlet bu arabaların karşılığını sahiplerine arabalar da hurdalıklara kaldırılsın, hem trafikteki güvensiz ortam bi nebze azalmış olur hemde daha sağlıklı bir hava solumuş oluruz...
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    10/03/2013 - 15:44
    sert ve toplu bir protesto ile geri adim atarlar.. onca garibanin ruyasini dunyasini oyle kolayca elinden alamassiniz siz. ailesini colugunu cocugunu okula hastaneye goturen var o arabalarla arac hayat odemek.
    Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
    10/03/2013 - 15:37
    Eski model arabasi olan insanlarimizin secenekleri nelerdir bu durumda? 1. sigortayi yaptirmak .. kimse yaptirmaz ; astari yuzunu gececek 2. araci satmak ..yeni uygulmadan dolayi kimse almaz haliyle 3. araci hurdaya vermek. yazik gunah Bu insanlarin zararini odeyin once sonra ne yaparsaniz yapi
     ADnet  
    Reklam için
    © Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding