GeriEkonomi 212 milyon Euro’yu buldu, mağaza açma hızı inşaat durgunluğuna takıldı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

212 milyon Euro’yu buldu, mağaza açma hızı inşaat durgunluğuna takıldı

212 milyon Euro’yu buldu, mağaza açma hızı inşaat durgunluğuna takıldı
refid:14551097 ilişkili resim dosyası

Media Markt ve Saturn’un, geçen yılı 212 milyon Euro ciroyla kapattığını açıklayan Media Markt ve Saturn Türkiye CEO’su Nuri Topatan, “Üç yılda 16 mağaza açtık. Ama 2010’da inşaat sektöründeki kriz nedeniyle mağaza açma performansımız düştü. Alışveriş merkezi inşaatları söz verilen tarihlerde bitirilemiyor” dedi.

ALMAN teknoloji perakende zinciri Media Markt ve Saturn, Türkiye’de 2009 yılında cirosunu bir önceki yıla göre ikiye katlayarak 212 milyon Euro’ya çıkardığını açıkladı. Media Markt ve Saturn Türkiye CEO’su Nuri Topatan, 2008 yılında 123 milyon Euro ciro yaptıklarını belirterek, “2009 yılı ciro hedefine yıl bitmeden ulaştık. 2009’da 16 mağazamızda ciroumuzu yüzde yüz artırarak, 212 milyon Euro’ya çıkardık” dedi.
İnşaattaki kriz etkiledi
Türkiye’de üç yıl içinde 15 Media Markt ve bir Saturn mağazası açtıklarını hatırlatan Topatan, şunları söyledi: “2010’da Media Saturn Grup olarak mağaza açma performansımızda düşüş yaşadık. İnşaat sektörü yüzde 16 daraldı. Alışveriş merkezi inşaatları söz verilen tarihlerde bitirilemiyor. Diğer mağazalarımız bu durgunluk nedeniyle beklemeye alındı. Mağaza açılışlarına hız vermek için inşaat sektörünün en kısa zamanda yeniden canlanmasını bekliyoruz. Hedefimiz büyüyerek sektör liderliğine ulaşmak.”
En çok satış Ümraniye’de
Topatan, mağazalarının ortalama dokuz bin metrekarelik alanlarda kurulduğunu ve 50 bin çeşit ürün sergilediklerini dile getirerek, bundan sonraki hedefin 15 bin metrekarelik alana sahip mağazalar açmak olduğunu kaydetti. Topatan, sözlerini şöyle sürdürdü: “16 mağazamız arasında en çok satış yapan 2007’de Türkiye’de ilk açtığımız Ümraniye mağazası. 1300 çalışanımızla 105 bin metrekarelik alanda hizmet veriyoruz. Geçen yıl aralık ayında açtığımız üç mağazayla raflara 150 bin adet ürün yerleştirdik. Yıllardır pek çok ürünü düşük fiyat kanunu ile ulaşılabilir yaptık. LCD TV tüketiciler için hayal olmaktan çıktı.”
İyi olan kopyalanıyor
Mağazalarında uyguladıkları konseptlerin hepsinin kopyalandığını dile getiren Topatan, şunları söyledi: “İyi olan kopyalanıyor. Hedefimiz büyümeyi sürdürüp tüketici elektroniğinde pazar lideri olmak. Media Markt dinamik ve sıradışı, Saturn ise sessiz ve derinden ilerliyor.”

Yasa, alışverişte alışkanlık değiştirir

MEDIA Markt’ın son aylarda reklamlarında en çok kullandığı slogan olan ‘Bakmadan alma’ sloganı çok kopyalandığı için tescillettirildi. Nuri Topatan, pazar günleri alışveriş merkezlerinin 18.00’de kapanmasıyla ilgili bir soruyu şöyle yanıtladı: “Avrupa’da insanlar cumartesi günü mağazalar erken kapandığı için alışverişe erken çıkıyor. Pazar gününü ise bütün gün evde ya da sokakta geçiriyor. Türkiye’de ise tüketiciler AVM’lerin geç kapandığını bildiği için acele etmiyor. Sabah saatlerinde AVM’ye gitmiyor. Eğer yasa ile bu durum değişirse Türkiye’de de insanların alışveriş yaptığı saat alışkanlığı değişecektir.”

Yorumları Göster
Yorumları Gizle