ÖTV’ye küçük modellerle direniyor, 1.6 lt için bastırıyor

Güncelleme Tarihi:

ÖTV’ye küçük modellerle direniyor, 1.6 lt için bastırıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2012 00:00

Hükümetin lüks otomobillerin ÖTV oranlarını artırması Türkiye’de en çok Audi’yi etkiledi.

Haberin Devamı

Diğer lüks markalar ÖTV artışı sonrasında orta üst sınıfta sahip olduğu 1.6 litrelik motorlarla satışlarını korurken, Audi küçük modelleri ve kampanyalarla rekabete direnmeye çalışıyor. Doğuş Otomotiv-Audi Genel Müdürü Gino Bottora, ilk 4 ayda otomobil satışlarının yüzde 19, lüks sınıfın ise yüzde 21 düştüğünü belirterek, “Biz Audi olarak ilk 4 ayda kümülede 3 bin 244 adet satış gerçekleştirdik. Bu da bir önceki yılın performansına göre yüzde 14.5’lik bir gerilemeye tekabül ediyor” dedi.

Yüzde 36’yı aştı
Premium B segment diye tanımlanan, Audi A4, BMW 3 Serisi ve Mercedes C Serisi’nin yer aldığı sınıfın toplam lüks satışlarından aldığı payın hızla arttığını kaydeden Bottaro şöyle konuştu: “2006 yılında bu segmentin payı toplam lüks satışlarının içinde 20’yken 2010 yılı sonunda yüzde 36’ya yükseldi. Bu oran ÖTV artışı sonrası 1.6 litrelik motorlara olan talebin artmasıyla daha da büyüdü.

Haberin Devamı

Bu sınıf 4 bin 100 adetlerden 2010’da 15 bin adetlere geldi. Bu yıl daha da artacak. Bu sınıfta yer alan A4 modelimizde 1.6 litre veya altı bir motorumuz olmayışı bir dezavantaj yaratıyor. Bunu A4’ün değişik motor ve model versiyonları ile kapatmaya çalışıyoruz. Quattro, A4 Avant, A4 Allroad ve aynı zamanda rakipte bulunmayan A5 Sportback de bu segmentde değerlendirildiği için pozitif etkisi fazla.”

Kampanya ses getirdi
Aynı zamanda düşük vergi dilimine giren motorlara sahip A3’ün çok köklü ve sadık bir müşteri kitlesinin olduğunu belirten Bottara, “A3 Sportback de uyguladığımız kampanya çok ses getirdi ve başarılı olmaya devam ediyor. Çünkü bu segmentdeki tek 1.6 dizel otomatik şanzımanlı araç bu. Ayrıca A1 ve A1 Sportback’in lansmanı ile 1.6 litre ve altı motora sahip modellerimiz artmış oldu” dedi.

Bottara, kısacası yeni modellerin (A1,A1 Sportback,Q3 ve son çeyrek yeni A3) ve mevcutdaki makyajlı araçların (A4,A5,A5 Sportback) etkisi ile geçen seneki adede ulaşmayı öngördüklerini belirtti.
Audi’nin Türkiye ve benzeri pazarlar için özellikle A4 modelinde düşük motor alternatifleri üzerinde çalıştığını hatırlatan Bottaro, orta vadede çözümlerin sunulmasını beklediklerini söyledi. Bottaro, “A3 Sportback kampanyasi, A1 sportback ve Q3 un yardımıyla ayakta duruyoruz. Yoksa A4 de 1.6 litre motor olmadığı için rakiplerimize göre zayıfız” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!