Hürriyet'i Takip Et

Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

Dünyanın en uzun yolcu uçağı Lufthansa’da uçmaya başladı

Uğur CEBECİ / FRANKFURT
3 Mayıs 2012
En uzun uçak Lufthansa’da uçmaya başladı

Alman Lufthansa Havayolları, 76.3 metre ile dünyanın en uzun yolcu uçağı olan Boeing 747-8 Intercontinental’i teslim aldı.

Seattle’dan Frankfurt’a uçan ve törenle karşılanan 747-8, ticari seferlerine 1 Haziran’da başlıyor. İlk uçuş noktası Washington DC. Amerikalı imalatçı Boeing, 1969’da hizmete giren 747 Jumbo Jet ailesinin yeni modeli 8’in yolcu serisinin teslimatı Alman Lufthansa Havayolları ile başladı. Önümüzdeki 3 yıl içinde 20 uçak teslim alacak olan Lufthansa, filosundaki 747-400’leri Intercontinental olarak adlandırılan 747-8’lerle değiştirecek.
362 koltuklu
Lufthansa uçağında 262 ekonomi, 92 business ve 8 adet de first class koltuğu yer alıyor. Business class’ta farklı bir tasarıma giden Lufthansa’nın koltukları 180 derece yatıyor:
Koltuk oturumu 2+2+2 olarak tasarlanmış.
Tam yatar halde koltuğun uzunluğu 198 santimetre. Koltuk eni 60 santimetre.
2007’de geliştirilmeye başlanan dizaynda özel terletmeyen kumaşlar tercih edildi.
Her koltukta 100 kanallı eğlence sisteminin takip edilebildiği 35 santimetrelik ekranlar yer alıyor.
Lufthansa’nın CEO’su Christoph Franz, “Yeni dört motorlu uçak modelini önümüzdeki kış sezonundan itibaren yoğun olarak kullanmaya başlayacağız. Amerika hatlarından sonra Hindistan’a 747-8 ile uçacağız. Bu uçaklar yeni kabin tasarımı ile yolcu konforunu daha da artıracak” dedi. 747-8’in beklenenden biraz daha ağır olduğunu belirten Lufthansa yetkilileri, “Ancak performans olarak 747-8 isteklerimize uyuyor. 10’uncu uçaktan itibaren 747-8 biraz daha hafifleyecek” dedi. Boeing 747-8’in yolcu kapasitesi 467’ye kadar çıkabiliyor. Menzili ise 14 bin 816 kilometre. Hizmetteki 747-400’lere göre yüzde 15 yakıt tasarrufu sağlayan 747-8 aynı zamanda yüzde 30 daha az çevreyi kirletiyor. Uçağın kargo modelinin ilk teslimatı Cargolux Havayolları’na yapılmıştı.

Yeni jumbo jette 250 km kablo var

Uçağın tasarımında Boeing’in yeni modeli 787’de geliştirilen teknolojiler kullanıldı.
Çevreci motor sayesinde karbon salınımı yüzde 30 azaltıldı. Yeni kanatlar sürtünmeyi en aza indirirken uçağın performansını da yükseltti.
Kompozit malzeme ve yeni nesil metal alaşımlar 747-8’i hafifletirken yük ve yolcu kapasitesini de arttırdı.
747-8’de 250 kilometre kablo bulunuyor.

Fiyatı 333 milyon dolar

Yolcu kapasitesi: 467 (üç sınıfta)
Menzili: 14 bin 815 kilometre
Kanat açıklığı: 68,5 metre
Gövde uzunluğu: 76,3 metre
Yükseklik: 19,4 metre
Maksimum kalkış ağırlığı: 447 bin 696 kg.

Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
03/05/2012 - 10:25
boyunun bir önemi yok önemli olan işlevi.yani hizmet kalitesi.
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
03/05/2012 - 6:22
UCAK GUZEL AMA ISLETICIDE IS YOK YAKINDA TAMAMEN BATARLAR BIR HAFTA ONCE IZMIR VANCOUVER ARASINI UCTUM BANA TOVBE ETTIRDILER
 ADnet  
Reklam için
© Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding