Çekici ile ‘bir baltaya sap olduk’ güç paketi ihalelerini çok istiyoruz

Güncelleme Tarihi:

Çekici ile ‘bir baltaya sap olduk’ güç paketi ihalelerini çok istiyoruz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 14, 2012 00:00

Hattat Holding bünyesindeki Hema Endüstri, TSK için ürettiği tank taşıyıcı ve romörkleri teslim etti. Milli tank projesi ile bağlantılı olan ve yerli tankı da taşıyabilecek araçların taşıma kapasitesi 70 tona kadar çıkıyor. 46 araçtan oluşan projenin toplam maliyeti ise 50 milyon Euro’yu buluyor.

Haberin Devamı

HATTAT Holding bünyesindeki Hema Endüstri, Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) kullanması için açtığı yarışma sonucunda 46 tane üreteceği tank taşıyıcı ve romörklerin (TTAR) ilk partisinin teslimatını gerçekleştirdi. 70 tonluk tankları taşıma kapasitesine sahip araçların toplam maliyeti 50 milyon Euro’yu bulacak. Bu projeye dahil olurken asıl amaçlarının Türk savunması için başka projeler için altyapı oluşturmak olduğunu belirten Hattat Holding ve Hema Endüstri Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hattat, “Tank çekicisi ile başladık ama savunma için nice projelere imza atmayı ümit ediyoruz. Biz bu işi kendimize dert edindik. Taşıyıcılar ile bir baltaya sap olduk. Asıl amacımız ‘Milli tank’ projesi için güç paketini üretmek. Motor ve transmisyon üretimini biz gerçekleştirmek istiyoruz. Güç paketi ile ilgili ihaleye talibiz, inşallah alacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

Milli tanka da uygun
Hattat Holding Otomotiv ve Endüstri Grup Başkanı İbrahim Hattat ise, taşıyıcıların, Savunma Bakanlığı’nın geliştirdiği yerli tankı taşıyabilecek özellikte üretildiğini söyledi. Hattat, savunma sanayinin özellikle güç paketi üretimi için çok hevesli olduklarını dile getirerek, şöyle konuştu: “Yaptığımız araç, TSK’nın tüm teknik ve taktik ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte. Araç, yakıt ikmali yapmadan 24 saat boyunca tank taburu taşıyabiliyor. Bundan sonraki aşamada ordunun zırhlı araçları ve silah taşıyıcı araçları için güç paketi üretmek istiyoruz. Tank taşıyıcının çekicisini Scania’ya özel olarak ürettirdik. Bu taşıyıcıyı ihraç etmek için Amerika’ya teklif götürdük. Büyük ihtimalle olumlu sonuçlanacak. Bizden alıp Dubai’ye satacaklar.”

Hep ithal ediyorduk
Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar ise, bugüne kadar Türk Silahlı Kuvvetleri’nin kullandığı tüm araçların hemen hemen tamamının ithal olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Bugüne kadar TSK’nın bir şeye ihtiyacı olduğunda, bunu da Türkiye’de üretelim dediğimizde devlet bütçesi gerekiyordu. Ancak bu işe Türkiye’nin güçlü sanayisi dahil olunca her şey daha güzel oldu. Dünya çapında bir sanayimiz var. Zırhlı araçların güç gruplarında eksikliğimiz var.”

Haberin Devamı

Çin’de önemli anlaşmalar yaptık

BAŞBAKAN Recep Tayyip Erdğan’ın Çin seyahatinde kendisinin de bulunduğunu belirten Mehmet Hattat, “Türkiye’deki enerji yatırımlarımız için Çin’li büyük şirketlerle çok önemli anlaşmalara imza attık. Yerli yakıtlı elektrik üretimi için Amasra ve Bartın’da projeler yapacağız. Çin savunma sanayi için de güç paketleri üretebileceğimizi dile getirdik. Başka ülkelerden gelecek taleplere de açığız” dedi.

Ambargolar yerli araçlarla bitirilir

HATTAT Holding ve Hema Endüstri Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hattat, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) araçlarının tamamının yerli olması gerektiğini vurgulayarak, şöyle konuştu: “Geçmişten günümüze devam eden Avrupa’lı ülkelerin Türkiye üzerinde bir ambargosu var. Şimdi bile bazı ülkeler Türkiye’ye sattıkları araçlar için, ‘Bunları Güneydoğu’ya götüremessiniz’ diye ambargo koyuyor. İşte böyle durumlardan kurtulabilmek için yerli üretime ihtiyaç duyuyoruz. Milli tank, milli tank taşıyıcı ve milli zırhlı araçlarımız olmalı. Hepsinin de tasarımı yerli olabilmeli. Bugüne kadar tanklarımızı hep Devlet Su İşleri ya da bunun gibi devlet kurumlarından hangisinin TIR’ı varsa ondan alıp zor bela taşınıyordu” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!