GeriEkonomi 2019’da ihracat için ahtapot stratejisi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

2019’da ihracat için ahtapot stratejisi

2019’da ihracat için ahtapot stratejisi

Türkiye, küresel ticaretin ve ekonomik büyümenin riskli olduğu 2019 için dört koldan özel strateji hazırlıyor.

Ticaret Bakanlığı üç ayrı genel müdürlük bünyesinde ticaret açığı verilen ülkelerle yeni nesil teknolojiler ve ithalat konusunda; Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) de Türkiye’nin hiç ihracat yapmadığı ürünler ve ülkeler üzerinde özel bir çalışma yürütüyor. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, ihracat için birkaç koldan çalışma yaptıklarını belirterek şunları söyledi: “Brexit süreci, korumacılık önlemlerinin sonuçlarını değerlendiriyoruz. İthalatımızı tüketim malzemeleri, Türkiye’de tüketimi karşılanmayan ve Türkiye’de üretilemeyen olarak üç kategoriye ayırdık. Ülkeler bazında da ayrı bir çalışma yapıyoruz, hangi ülke kimden ne kadara ithal ediyor, bizden ne kadara alıyor? Avrupa pazarında bir küçülme var ve bizim ihracatımız içinde Avrupa’nın payı yüzde 51.3. Dolayısıyla biz zaten yeni pazarlar bulmak zorundayız. Bu artık keyfiyet değil, zorunluluk. Dolayısıyla Afrika, Latin Amerika gibi ticaret açığı verdiğimiz ülkeler için stratejiler geliştiriyoruz. Ticaret Araştırmaları Genel Müdürlüğü ayrı çalışıyor. Dış Temsilcilikler ve Uluslararası Etkinlikler Genel Müdürlüğümüz ülke bazlı bir çalışma yapıyor. Bu kapsamda ülke bazlı matriksleri Ticaret Müşavirliklerine gönderdik. Ürünlerin alıcıları kimler? Bu alıcılarla satıcıları ya da potansiyel ihracatçı olabilecek firmaları bir araya getireceğiz. İhracat Genel Müdürlüğünde yeni nesil teknolojiler, blockchain üzerine bir daire başkanlığımız var. Onlar ayrı formatta çalışıyor. Bir başka çalışmayı da TİM yürütüyor. Hiç bulunmadığımız pazarlarda hangi ürünlerde ihracatçı olabilirizi çalışıyor. Farklı kanallardan yaptığımız bu çalışmaları bir masa etrafında toplanıp, yol haritamızı çizeceğiz.”

 

 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle