2011 hedefi 8 milyar ciro

Güncelleme Tarihi:

2011 hedefi 8 milyar ciro
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2010 13:57

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdür Yardımcısı Faruk Çizmecioğlu, 2011 yılında hedeflerinin 8 milyar dolar ciro olduğunu söyledi.

THY'nin havacılıkta dünyada parlayan yıldızı haline geldiğini belirten Çizmecioğlu, 2010 reklam bütçesinin 70 milyon dolar olduğunu, 2011 bütçesinin bu rakamı geçeceğini belirtti.

THY, teknik bölümünden, uçuş ve ikram hizmetlerine, uçak bakım ünitelerinden, uçuş eğitim merkezine kadar ünitelerini Anadolu basınına tanıtma kararı aldı. Bölgelerden gelen yerel gazete, internet ve ajans temsilcileri, İstanbul'da THY'nin tüm ofislerini gezdi, bilgi aldı. Antalyalı 14 gazeteci de THY tarafından İstanbul'da konuk edildi. THY'nin tesislerini gezen Antalyalı gazeteciler, Boing 777-300 simülatöründe eğitimi uygulamalı olarak gördü.

Gezi sonrası gazetecilerin sorularını yanıtlayan pazarlama ve satıştan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Faruk Çizmecioğlu, THY'nin Barcelona ve Manchester United futbol takımlarına sponsor olmasıyla, ‘THY’ ve ‘Türkiye’ algısının değiştiğini söyledi. Çizmecioğlu şöyle devam etti:

“Bu sponsorlukları bu algıların dünyada değişmesi için yaptık ve bunda da çok başarılı olduk. Bunların ardından basketbolda adımızı duyurduk. Euroleague, Turkish Airlines Euroleague oldu. Son olarak NBA yıldızı Kobe Bryant ile tanıtım anlaşması yapıldı. Bunların tamamı THY'nin dünya genelinde tanınmasına yönelik anlaşmalar. Barcelona dünyanın her yerinden takip edilen bir kulüp, Manchester United dünyanın her yerinden takip edilen kulüp. Turkish Airlines Euroleague, Çin'de bile yayınlanacak. Dünyada 800 milyon izleyiciye ulaşacak bir basketbol ligi. Neredeyse NBA'e yakın. Bütün bunlar algıyı ve yolcu rakamlarını çok olumlu etkiliyor.”

THY'nin sponsorluk öncesi dünyada imaj kampanyaları yaptığını, Kevin Costner ile dünya gündeminde yeraldıklarını vurgulayan THY Genel Müdür Yardımcısı Çizmecioğlu, şunları söyledi:

“THY dünyada havacılığın parlayan yıldızı oldu. Bu imaj reklamları sayesinde sponsorluklar kolay oldu. Türkiye ve Türkiye'nin faydasına olan sponsorlukları yapmaya devam edeceğiz. Düşündüğümüz planladığımız sponsorluklar var.”

2011'DE FİLODA 165 UÇAK

Çizmecioğlu, 2010 yılında tanıtım bütçelerinin 70 milyon dolar olduğunu, 2011 yılında bu bütçenin üzerine çıkacaklarını belirtti. THY Genel Müdür Yardımcısı Faruk Çizmecioğlu, 2010 yılında 6 milyar dolar ciroya yaklaştıklarını, 2011'de ise hedeflerinin 8 milyar dolar ciro olduğunu kaydetti. Çizmecioğlu, “Şu anda filoda 150 uçak var. 2011'de 165 uçağa ulaşacağız. 2004 yılında 56 uçağa düşmüştük, 2011'de 165 uçağa çıkmak ciddi bir yatırım. THY, dünyada global bir oyuncu haline geldi” diye konuştu.

YETERLİ DESTEĞİ GÖRMEDİK

Antalya'dan direkt seferler yapabilmek için çok çalıştıklarını fakat turizmcilerden yeterli desteği göremediklerini anlatan Çizmecioğlu, “Ciddi manada üzerine düştük ve bazı seferleri başlattık. Moskova vardı, Stockholm'u, Paris'i monte ettik. Londra seferlerimiz oldu. Bu seferleri başlattıktan sonra Antalya'daki turizm sektöründen, otelcilerden ve tur operatörlerinden yeteri kadar destek görmedik” dedi.

Çizmecioğlu, Gazipaşa Havaalanı için değerlendirmeler yaptıklarını da sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!