Yok böyle bir şanssızlık

Güncelleme Tarihi:

Yok böyle bir şanssızlık
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 17, 2011 13:17

ALJ Grubun, Toyota Türkiye distribütörlüğünü 2009 yılı sonunda 85 milyon dolara Sabancı Holding'den satın almasından bu yana CEO koltuğunda oturan Ali Haydar Bozkurt, 2 yılda 2 büyük felaket yaşadı. 2010 yılı başında, yani daha görevinin ilk günlerinde Toyota'nın 2.3 milyon araçla otomotiv dünyasında bugüne kadar yaşanan en büyük geri çağırmasıyla karşılaşan Bozkurt, 2011 yılında ise bu kez Japonya'da meydana gelen deprem ve tsunami felaketiyle yüz yüze geldi.

Haberin Devamı

Tarihi rekor kırdı

2010 yılında Toyota'nın otomotiv tarihinin en büyük geri çağrılmasına imza atmasına rağmen, Türkiye'de krizi iyi yöneten Bozkurt, satışlarını bir önceki yıla göre yüzde 60 artırarak 40 bin 58 adede yükseltti. Bu satış Toyota'ya böylesine büyük geri çağrılmaya rağmen Türkiye'de tarihi bir rekor getirdi.

Doğal afet içine doğdu

2010 yılı geride kalıp 2011 yılına girildiğinde Ali Haydar Bozkurt yaptığı basın toplantısında hedeflerini minumum 50 bin adede çıkartıklarını söyledi. Bozkurt, bu hedeflerinden hiç bir şekilde sapmayacaklarını belirterek, "Bir tek doğal afet olursa yapabileceğimiz bir şey yok" açıklamasını yaptı. Sanki Bozkurt'un içine doğmuş gibi Mart ayında Japonya'da çok büyük bir deprem ve arkasından tsunami felaketi yaşandı. Bu beklenmeyen felaket sonrasında bile hedeflerinden sapmayan Bozkurt, geçtiğimiz hafta Fethiye'de yaptığımız sohbette, "2 yılda iki felaket gerçekten büyük talihsizlik. Ama biz bunlara rağmen hedeflerimizden hiç sapmadık" açıklamasını yaptı.

Haberin Devamı

Mayıs'ta satışı vurdu

Bozkurt şöyle devam etti: “Yılın ilk 4 ay sonrasında 50 bin adetlik yıl sonu hedefine göre bin 100 adet önde gidiyorduk. Ama Japonya’da deprem ve tsunami felaketi nedeniyle bu aya kadar tedarikle ilgili bir sıkıntı yaşamadık. Ama bu ay yaşıyoruz. Ayda 4 bin adede yaklaşan bir satış adedinden bu ay 2 bin 500 adetlere düşeceğiz. Şimdilik 50 binlik hedefimizi bozmayacak şekilde yürüyoruz. Toyota tüm dünyadaki üretim tesislerinde deprem sonrası yaşanan 500 bin adetlik kayıbı önümüzdeki aylarda kaparsa, yine 50 bin hedefimize ulaşırız ümidindeyim. Ama Japonya, bu yıl 39 bin 900 adet araç verebileceğim derse, yapabilecek bir şeyim olmaz. ”

Müjdeli haber geldi

Bozkurt'un herşeye rağmen 50 bin hedefine inanması bence çok önemli. Zaten bu açıklamalarının ardından dün Toyota'dan iyi haber geldi. Toyota Türkiye fabrikası da dahil olmak üzere Avrupa'daki fabrikalarında tedarik problemlerini çözdüğünü ve 1 Haziran'dan itibaren üretimde yüzde 100 normale döneceklerinin müjdesini verdi. Ali Haydar Bozkurt'a telefonda bu müjdeli haberi hatırlattığımda cevabı çok netti: "Bir güzel haber de Japonya'dan bekliyoruz. Türkiye'de satışlarımızın yarısı Japonya'da üretilen Corolla'dan oluşuyor. Onlar da tam kapasiteye girdiği zaman 50 bin adetlik hedefimize çok daha rahat ulaşırız."

Haberin Devamı

Madalya takmalı

Kolay değil, 2 yıldır yönettiğiniz marka bu süre zarfından iki büyük felaket yaşıyor. Bunlara rağmen satışları artırıp rekor kırmak çok büyük bir başarı. Bence Toyota, Türkiye'deki başarılı yönetimden dolayı başta Ali Haydar Bozkurt olmak üzere tüm ekibe birer madalya vermeli.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!