2 bin 800 noktada ‘anne sutyeni’ havası oluştu gençler için atağa geçti

Güncelleme Tarihi:

2 bin 800 noktada ‘anne sutyeni’ havası oluştu gençler için atağa geçti
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 22, 2009 00:00

İÇ giyimde 53 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin en eski markalarından biri olan Ten, marka için oluşan ‘annemin sutyeni’ imajını değiştirmek için mağazalaşıyor. Yıllarca alışveriş merkezlerine girmemek için direnen ve toplam 2 bin 800 noktada ürün satan Ten’in genç kızlar için stratejisini değiştirdiğini söyleyen Başkan Yardımcısı Deha Orhan, önümüzdeki ayda 4 mağaza açarak işe koyulacaklarını belirtti.

TÜRKİYE’nin en eski iç giyim markalarından biri olan Ten, yıllardan sonra satış stratejisinde değişikliğe giderek, mağazalaşmaya karar verdi. Bunda da en büyük rolü, ‘annemin sutyenini mi giyeceğim’ diyerek, manifaturacıdan iç çamaşırı almaya yanaşmayan gençler etkili oldu. Bugüne kadar alışveriş merkezlerine girme konusunda direnen Ten’in, yeni stratejisi hakkında bilgi veren Ten Yönetim Kurulu Başkanı Deha Orhan, eylül ayında 4 mağazasının açılışını yapacağını, yıl sonuna kadar birkaç mağaza daha açma planları bulunduğunu açıkladı. Geçen yıla 18 milyon dolar ciro ile kapatan, bu yıl ise 23-25 milyon dolar hedefleyen Ten’in halen Türkiye’de 2 bin 800 noktada ürünlerini sattığını belirten Orhan, ancak sadece biri kendilerine ait diğerleri franchising olmak üzere toplam 4 Ten tabelası olan taşıyan mağazala bulunduğunu belirtti.

Ten’in 53 yıllık bir marka olduğunu ancak, mağazalaşma ile birlikte gençleri de hedeflediğini anlatan Deha Orhan, ‘annemizin sutyenini mi kullanacağız’ diyen kitleye ulaşmak istediklerini anlattı. Orhan, “Biz büyük alışveriş merkezlerine markamızı sokarak bu nesli yakalamayı hedefliyoruz” dedi. Orhan, 15 Eylül itibariyle açılmaya başlayacak mağazaların 2 tanesinin İstanbul’da diğerlerinin de Ankara ve Bursa’da bulunacağını belirtti.

Direndi ama AVM’leri seçti

Türkiye’de alışveriş merkezi (AVM) çılgınlığının başladığı 2000’lerden itibaren bu merkezlerde bulunmama kararı alan Ten’in, yeni mağazalar için AVM’leri tercih etmesini ise şöyle anlattı: “Gerek yüksek kiralar, gerekse AVM’lerdeki iç giyim firması sayısının çok artması üzerine, bu merkezlerde mağazalaşmayı düşünmedik. Ancak gördük ki AVM’lerin dışında kalan dükkanlar yavaş yavaş küçülmeye başlıyor ve zamanla belki kapanacaklar. Şu anda tedbirini alıp AVM’lerde yer almamız gerekiyor. Bu yüzden önceliği AVM’lere verdik.”

Koleksiyon bölünmeyecek

Mağazalaşma nedenlerinin birinin de koleksiyonlar bölmeden müşteriye göstermek olduğunu dile getiren Deha Orhan, şöyle konuştu: “2800 noktada varız ama bu noktalara istediğimiz ürünleri koyamıyoruz. Belirleyici değiliz. Ayrıca bu noktalarda diğer markaların da ürünleri satılıyor.

Bizden daha kaliteli sutyen üreten yok ama ihtiyaç sahiplerine bunları yeterince gösteremiyoruz. Bir kolleksiyon yapıyoruz Adana sütyenini alıyor, Gaziantep geceliğini... Yani koleksiyonunuz bölünüyor ve tamamını gösterme şansınız olmuyor.”

İç çamaşırı ve vahşi kediler için deklanşöre kendi basıyor

TEN’in katalog çekimlerini de kendisi yapan Deha Orhan, katalog çekimlerinde kendi makinesiyle amatörce çektiği fotoğrafların beğenilmesi üzerine bu işe merak satlmış. Bu için 6 ay özel eğitim alan Orhan, fabrikanın arkasında bir de fotoğraf stüdyosu kurmuş. Deha Orhan’ın katalog çekiminin yanı sıra bir diğer hobisi ise kendi deyimiyle ‘kedi’ resmi çekmek. ‘Ama biraz vahşi kediler’ diyen Orhan bunun için Afrika, Amerika, Sibirya’ya gitmiş. En büyük hedefi ise Amazon ormanlarında jaguar çekip, dünyadaki 9 kişiden biri olmak.

Londra ve Milano’da Gucci yanı dükkân arıyor

MAĞAZALAŞMA çalışmalarının yurtiçi ile sınırlı olmadığını, yurtdışında da bu konuda atağa geçeceklerini belirten Deha Orhan, bu konudaki çalışmaları şöyle aktardı: “Mayıs 2010’dan önce İtalya’da Milano, İngiltere’de Londra, Rusya’da Moskova ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde Dubai’de mağaza açmak istiyoruz. Siparişler verdik. Şu anda Londra ve Milano’da şehrin en işlek ve prestijli caddesinde yer için sipariş verdik. Yani Ten buralarda Gucci, Armaniler’lerle yanyana yer alacak. Bunun dışında Dubai’de ve Moskova’da da mağaza arayışlarımız var.

Erkekler için özel ipek çamaşır tasarladı

BUGÜNE kadar kadınlar için iç giyim üreten Ten’in yeni hedeflerinden biri de erkekler. Ekim ayından itibaren erkek iç giyimine girecek olan Ten, ağırlıklı ipek karışımlı kumaşlarla müşterilerinin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. ‘Türkiye’de bugüne kadar yapılmamışı deneyerek, piyasaya iddialı ürünlerle çıkmayı’ hedefleyen ve tüm erkek ürünlerinin tasarımını bizzat kendisi yapan Deha Orhan, doğrudan erkeklere ürün satmayı hedefliyor. Orhan’ın gözlemlerine göre, Türkiye’de erkekler parasına kıyıp da kendine pahalı ürünler almıyor. Bunu yurtdışına gittiğinde görenler yapıyor. Çünkü erkeklere iç çamaşarını kadınlar alıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!