GeriEkonomi 2.5 TL’ye rafa girdi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

2.5 TL’ye rafa girdi

2.5 TL’ye rafa girdi

Dünyada lüks çikolata segmentinde önemli bir pazara sahip olan Yıldız Holding bünyesindeki Godiva, market raflarına girdi. 3 farklı kategoride 9 çeşit ürünü satışa sunan Godiva, fiyatı da 2.5 liraya kadar çekti.

YILDIZ Holding’in atıştırmalık ürünlerini 2016’da tek çatı altında toplayan Pladis, ilk dünya lansmanını Godiva için İstanbul’da yaptı. Pladis, dünyanın önde gelen lüks çikolata markası Godiva’nın mağazalarında en çok tercih edilen üç ürününü, marketlere taşıyarak daha geniş kitlelerle buluşturmayı hedefliyor. Godiva’nın yeni serisi Türkiye’de 8 bin markette raflara girdi. Marketlerde fiyatı 2.5 liradan başlayacak olan Godiva, 3 farklı kategoride 9 çeşit ürünü satışa çıkardı. Godiva’nın yeni market serisi, Türkiye ile birlikte Kuzey Amerika’daki market raflarında da yerini aldı. Sırada Çin, Suudi Arabistan ve İngiltere var.

1 MİLYAR DOLAR CİRO

Godiva’nın yeni market serisinin lansmanında konuşan Pladis Türkiye Başkanı Mete Buyurgan, şunları söyledi: “Godiva 10 yılda Yıldız Holding’in vizyonu ile gerçek anlamda global bir marka oldu. Öncelikle Çin, Ortadoğu ve Pasifik bölgesinde yeni pazarlara girdik. Butik sayısını 400’den 750’ye çıkardık. Bu büyüme ile cirosunu da ikiye katlayarak 500 milyon dolardan yaklaşık 1 milyar dolara taşıdık. Şimdi ikinci büyük atılımla Godiva’yı çok daha geniş ve yeni bir tüketici kitlesi ile buluşturmuş olacağız. Godiva çikolataların formülüne hiç dokunmadık. Sadece bunlar el yapımı değil. Aynı zamanda ambalajı da farklı. Bar çikolataların fiyatı 2.5 TL, tablet çikolatalar 7 lira, kutu çikolatalar ise 15 lira olacak. Daha fazla kişi Godiva tüketme fırsatı yakalamış olacak.”

Dünyadaki atıştırmalık pazarının premium segmentte büyümeye devam ettiğine işaret eden Mete Buyurgan, “Atıştırmalık dediğimiz bisküvi, çikolata, kek, sakız ve şekerlemede toplam pazarın büyüklüğü 300 milyar dolar. Bu pazar içinde en büyük payı yüzde 34 ile çikolata alıyor. Pazarın büyüme dinamiklerine baktığımızda ortalama yüzde 4 gibi bir büyüme hızının olduğunu görüyoruz” dedi.

100 MİLYON TL YATARIM

Pladis Türkiye’nin Godiva’nın yeni market serisi için önemli üretim merkezlerinden biri olacağına işaret eden Buyurgan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Pladis Türkiye olarak Godiva’nın market için hazırlanan serisinin büyük bölümünün üretimini de üstleniyoruz. Bu bizim için büyük bir sorumluluk. Godiva’nın bu alandaki yeni stratejilerini gerçekleştirmek ve gelecek dönemde sizlere yeni sürprizler yapmak için İstanbul Silivri’de 100 milyon liralık bir yatırım gerçekleştirdik.”

Market kanalı için seçilen üç ürünün 2016 yılında 27.5 milyon adet sattığına işaret eden Pladis Ortadoğu-Kuzey Afrika ve Orta Asya Bölgesi Pazarlama Başkan Yardımcısı Başak Karaca, “Godiva’nın orijinal Belçika reçetesi ile hazırlanan yeni market serisi ile tüketicilerimize erişilebilir lüksü vaat ediyoruz” diye konuştu.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle