3’üncü köprüde C planı bile hazır Haydarpaşa, kültür merkezi olacak

Güncelleme Tarihi:

3’üncü köprüde C planı bile hazır Haydarpaşa, kültür merkezi olacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2012 00:00

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul’a 3’üncü köprü için 5 Nisan’da teklif alacaklarını anımsatırken, “Eğer yine talep olmazsa, C planımız da hazır. Bu köprüyü her halükarda yapacağız. Toplam maliyet 5.2 milyar dolar. Bunun 2.5 milyar doları yap-işlet sistemi ile karşılanacak” dedi.

Yıldırım,  şunları söyledi:

C planı da hazır
5 Nisan’da teklifler alınacak. 340 kilometrelik bağlantı yollarını milli bütçe ile yapacağız. Köprü, 60 kilometrelik ana aks ve 34 kilometrelik bağlantı yolu ise yap-işlet modeliyle yapılacak. Toplam maliyet 5.2 milyar dolar. Bunun 2.5 milyar doları yap-işlet sistemi ile geri kalanı milli bütçeden karşılanacak. Biz bu proje için yola çıkarken talep gelmeyeceği ihtimalini görmedik. Hesap-kitap yapmıştık, ‘talipli çıkar’ diye düşünmüştük ama olmadı. Yap-işlet ile yapılacak 94 kilometrelik bölüm, ya tünel, ya viyadük olacak. Köprü geçişi 3 dolar olacak. Hazine garantisi verilecek.
Günlük 135 bin araç geçişi garantisi verilecek. 5 Nisan’da talip çıkmazsa, elbette C planımız var.

Haydarpaşa kültür merkezi olacak
Haydarpaşa tartışmalarına katılmıyorum. Marmaray projesi, Gebze’den başlıyor, Söğütlüçeşme’den, Üsküdar’dan Boğaz’ın altından Sirkeci’ye kadar uzanıyor. Dolayısıyla Marmaray oradan gidince, Haydarpaşa ile Söğütlüçeşme arasında tren yoluna ihtiyaç kalmayacak. Bu durumda, Haydarpaşa ve civarındaki 1 milyon metrekarelik alan yeniden değerlendirilecek. Gar binası, trenlerin toplandığı alanlar, liman sahası, silolar, Tarih Kurulu tarafından proje hazırlandı. Bu proje bu yıl uygulamaya geçecek.

Nostaljik tren seferi
Haydarpaşa olduğu gibi kalacak. İçindeki fonksiyonlar değişecek. Sinyalizasyon mekanizması var. Bu tarihi bina için de çok tehlike arz ediyor. Bu sistem oradan çıkarılacak. Kültürel bir merkez olarak kullanılacak. Tarihi kurullar, buralarla ilgili tek tek analiz yaptı. Haydarpaşa’ya kadar nostaljik tren seferleri konulabilir. Zaten raylar var.  Yüksek hızlı tren hattı, mevcut hat üzerinden yapılıyor. Çünkü yeni hat için ayrıca kamulaştırılacak arazi yok. Bu nedenle Haydarpaşa’dan yapılan tüm seferler artık yapılmayacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!