Hürriyet'i Takip Et

Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

Körfez Köprüsü’nün çelikleri için 15 ayda bitirme sözü verdi, Japon’a ipek böceği çağrısı yaptı

9 Eylül 2011
64 dakika kazandıracak

Türkiye’nin en büyük otoyol projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’ndaki İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nü Japonlar yapacak. Japon IHI ve ITOCHU konsorsiyumu, Körfez Geçişi’ni 70 dakikadan 6 dakikaya indirecek köprüyü inşa etmek için dün imza attı. 3 kilometrelik köprünün maliyeti 1.1 milyar dolar olacak.

TÜRKİYE’nin en büyük otoyol projesi olan ve İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’ndaki İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nü Japon Japon IHI ve ITOCHU konsorsiyumu inşa edecek. Dünyanın en uzun asma köprüsü olan Japonya’daki Akaşi köprüsünü de inşa eden IHI, Türkiye’ye de yabancı değil. IHI, Türkiye’de Fatih Sultan Mehmet ve Haliç Köprüleri’ni inşa etti. Körfez Geçişi’ni 70 dakikadan 6 dakikaya indirecek köprünün maliyeti ise 1.1 milyar dolar olacak. 3 kilometre uzunluğuyla dünyanın sayılı köprülerinden biri olan asma köprünün inşası için Otoyol A.Ş. ile Japon IHI ve ITOCHU konsorsiyumu arasında imzalar Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da katıldığı bir törenle dün atıldı.

2015’te trafiğe açılacak

9 Nisan 2009 tarihinde Yap-İşlet-Devret modeliyle ihaleye çıkan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesini, yapım ve işletme için 22 yıl 4 ay teklif verem Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi, Yüksel ve Göçay’dan Otoyol A.Ş. kazanmıştı. 29 Ekim 2010’da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla Dilovası’nda temelleri atılan projenin 6.2 milyar dolar olan yatırım tutarı, KDV, faiz gibi giderler eklenince 9.2 milyar dolara ulaşıyor. Bu projede en çok merak edilen dünyanın sayılı köprüleri arasına girecek Körfez Geçişi’ni hangi firmanın inşa edeceğiydi. Güney Kore, Çin ve Japonya’dan firmaların başvurduğu köprü inşaatı için Türkiye’de tecrübeye sahip olan Japon IHI ve ITOCHU firmaları seçildi. Körfezi dolaşarak 70 dakika, feribot ile 60 dakika olan geçiş süresi köprünün tamamlanmasıyla 6 dakikaya inecek. 6+38 ay inşaat süresi bulunan köprünün 2015 yılı nisan sonunda trafiğe açılması bekleniyor.

Şüpheleri ortadan kaldırdı

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, köprünün yapımı için somut adımın atılıyor olmasının bu proje üzerindeki bazı şüpheleri tamamen ortadan kaldırdığını belirterek, “Projenin yapımına ilişkin engelleyici bir husus gözükmüyor. En önemli kararlardan birisi bu köprünün yapılmasıydı. Bu da artık netleşti. Bundan sonrası,  güzergahın geri kalan kısımlarındaki finansmanla ilgili süreci takvimi içinde tamamlamak” derken, Başbakan Erdoğan’ın temel atma töreninde yaptığı gibi süreyi kısaltmayı istedi. Yıldırım, “Hemen köprüyü yapacağınız yerde 40 tane tersane var. 15 ayda köprünün çelik aksamını bitirmeyi garanti ediyorum. Siz de ipek böceği gibi yukarı çıkın, halat  dizin. Böylece bu işi bitirelim. Japon mucizesinden sonra Türk mucizesini de hep birlikte başaralım” dedi.

İŞTE O KÖPRÜNÜN ANİMASYONU / WEB TV

Sorumlulukla çalışıyoruz

Otoyol A.Ş. adına konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Çarmıklı da bölge ve ülke ekonomisi için önemi çok büyük olan bu dev projenin üstlenicisi olmanın verdiği sorumluluğun bilinciyle çalışmaları hızla sürdürdüklerini belirterek, finansman paketi tamamlandığında Gebze’den İzmir’e bütün  güzergahlarda aynı anda başlayacaklarını ve işi o şekilde yürüteceklerini söyledi.

Köprüden 35 dolara geçilecek

Proje, 377 kilometre otoyol ve 44 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 kilometre uzunluğunda.
Proje kapsamında 31 adet viyadük, 2 adet tünel, 199 adet köprü, 21 adet gişe alanı, 8 adet bakım işletme merkezi, 7 adet servis alanı, 7 adet park alanı olacak.
Proje ile Anadolu’ya açılan Gebze-İzmit aksının trafik yükü yüzde 30 azalacak.
Proje ile yılda 870 milyon lira tasarruf edilecek.
Köprünün geçiş ücreti ise KDV hariç 35 dolar olacak.

Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
09/09/2011 - 15:24
KDV haric 35 $ gecis ucreti mi olurmus kardesim. Ne yani 3 dakikalik kopruden gecis icin 40 $ parami odyecegiz. YAP-ISLET-DEVRET guzelde, ucret konusunda da hukumet belirleyici olsa keske makul seviyede. 22 sene sonra koprunun hali zaten bakima muhtac hale gelecek.Sadece zaman kisalacak masraf degil
2
2
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
09/09/2011 - 12:46
Sayin muhim degil,yap -islet -devret modeli ile yapilan bir proje bu.Devlet parasiyla yapilan proje degil yani.Ama kendinize taktiginiz "muhim degil" ibaresinden sonra yorumunuzu ciddiye alarak yanlis yaptim sanirim,neyse muhim degil.
1
2
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
09/09/2011 - 12:18
İbrahim Akin, dünyada bütün gelişmiş ülkelerde otobanlar köprüler hepsi paralıdır Almanya Hariç. Japonya ve Abd bunun en güzel misalidir. 80 senedir halk cahil bırakılmış ülkeye çivi çakılmamış millet benim vergilerimle yapmasın diyor, görende vergi rekortmeni zanneder herkesi,
10
4
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
09/09/2011 - 12:15
Japonya yı övüpde bitiremeyen delikanlılar nerede, japonyada Tokyodan Yokohamaya deniz altından tünelden geçiş 50 dolar, Seto o hashi köprisini kullanmak neredeyse 100 usd. Otobanla Osakadan Tokyo ya gelmek 150 Usd. 450 Km. Ee bu adamlar 30 senedir bu yollardan para topluyorlar halen mırın kırın ...
5
3
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
09/09/2011 - 11:58
GOGOROK isimli yorumcu, baba parası yiyorsun sanırım. Devlet para vermiyorda bu adamlar bize hayrınamı yapıyorlar yolu. Getirisi ne kadar tatlı biliyormusun. Tabi ki bilmiyorsun. Mantıksız savunmandan belli oluyor.
4
3
 ADnet  
Reklam için
© Copyright 2014 Hürriyet - Doğan Yayın Holding