Lee Cooper’ın üçüncü dönüşü Maraşlı Kipaş’la oldu, gözüne 200 mağaza kestirdi

Güncelleme Tarihi:

Lee Cooper’ın üçüncü dönüşü Maraşlı Kipaş’la oldu, gözüne 200 mağaza kestirdi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2011 00:00

Türkiye’ye 1985’te Benetton ile birlikle gelen ilk yabancı marka olan İngiliz Lee Cooper, üçüncü kez Türkiye pazarına döndü. Tekstil, enerji, çimento, kağıt alanlarında Kahramanmaraş’ta faaliyet gösteren Kipaş, eylül sonuna kadar 15 Lee Cooper mağazası açacak.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’ye gelen ilk jean markası olan ve reklam filmleri hâlâ hatırlanan Lee Cooper, aynı zamanda 1985 yılında Benetton ile birlikte Türkiye’de faaliyete başlayan ilk yabancı marka. Koniteks’in getirdiği, 103 yıllık İngiliz jean ve denim markası Lee Cooper, 1992 yılında Türkiye pazarından çekildi. 2008 yılında Özlenir Giyim’in ikinci kez getirdiği ancak global ekonomik kriz ve markanın İngiltere’de el değiştirmesi nedeniyle Türkiye’den çıkmak zorunda kalan marka, Kipaş ile üçüncü kez döndü.

Kipaş büyük düşünüyor

Tekstil, enerji, çimento, kağıt alanlarında faaliyet gösteren Kipaş, aynı zamanda Türkiye’nin en büyük denim kumaşı üreticilerinden. Kipaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Öksüz, “Eylül sonuna kadar 15 Lee Cooper mağazası açacağız. Hedefimiz üç yılda 200 mağazaya ulaşmak” diyerek perakendeye iddialı giriş yaptıklarını söyledi. Öksüz, şöyle devam etti: “İstanbul, Ankara, İzmir, Kahramanmaraş, Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Kayseri, Denizli gibi illerde Lee Cooper mağazalarını kısa süre içinde görmek mümkün olacak.”

Haberin Devamı

Koleksiyona Türk dokunuşu

Ahmet Öksüz, Lee Cooper’ı getirme fikrinin kendisinden çıktığını, iyi bir ekip kurduğunu ve eşinin de desteğini aldığını belirterek, şöyle konuştu: “Lee Cooper bilinirliği çok yüksek bir marka. 25-30 yaş üstünde marka bilinirliği yüzde 50’nin üzerinde. Hem üretim hem perakende lisansını aldık. Üretim büyük oranda Türkiye’de olacak. Koleksiyonu hem Londra’da seçeceğiz hem de kendimiz geliştireceğiz. Londra’nın onayladığı modeller mağazalara girecek.”

Planlarının sadece Türkiye’yi kapsamadığını vurgulayan Ahmet Öksüz, şunları anlattı: “Aynı zamanda Irak, Suriye ve İran pazarında da Lee Cooper satış noktaları açmak istiyoruz. Hem yurtiçinde hem de yurtdışında seçkin alışveriş caddeleri ve alışveriş merkezlerinde olacağız. Ana hedefimiz, kendi mağazalarımızı açarak büyümek şeklinde olmakla birlikte; doğru lokasyon ve doğru partnerle sınırlı sayıda bayilikler de verebiliriz. Yüzde 80 kendimiz mağaza açacağız, yüzde 20 de bayi olacak.”

Haberin Devamı

İhracat hedefi de koydu

Kipaş, hali hazırda 50 milyon dolarlık konfeksiyon ihracatı olan bir grup. Lee Cooper markası için de ihracat hedefi koyan grup, iki yılda 15-20 milyon dolarlık ihracat yapmayı bekliyor.  Perakendeye girme nedenlerini Ahmet Öksüz “Biz bir sanayi grubuyuz. En büyük 500 sanayi kuruluşu arasında 6 şirketimiz var. Ama geniş kitlelere ismimizi duyurmak kolay olmuyor. Perakende bu anlamda faydalı olacak” sözleriyle açıkladı. Öksüz, şöyle devam etti: “Eskiden ihracat çok önemliydi; döviz kıymetliydi. ABD’nin devlerine ihracat yapardık; iç piyasayı önemsemezdik. İhracat fazlası iç piyasanın ihtiyaçlarını karşılardı.”

2012 sonunda 50 milyon lira ciro hedefliyor

Haberin Devamı

ULAŞILA-BİLİR fiyatlarda Avrupalı bir markayı tüketicilerle buluştura-caklarını belirten Ahmet Öksüz, şunları söyledi: “Mağazada yer alan life style koleksi-yonlarımızın yüzde 40’ını denim, yüzde 60’ını da denim dışı life-style (yaşam tarzı) ürünler oluşturacak. Lee Cooper olarak 2012 sonunda perakende ciro hedefimiz 50 milyon TL. Bu yıl ve önümüzdeki yıl toplam 400 kişiye istihdam sağlayacağız. Kipaş Holding olarak üretim, finans gücümüz ve uzun yıllara dayanan tecrübemizle; Lee Cooper’ı sektörün en dinamik, en çok tercih edilen markası yapacağıız.”

Tabelasını gördü hemen takıma kattı

AHMET Öksüz, taklit ve haksız yere Lee Cooper tabelası asanlarla nasıl mücadele edeceklerini, “Eşimle Antakya’da tatilde Lee Cooper tabelalı mağaza gördük. Sahibinin kartında bile yazıyor. Bayiimiz olacak. Adamın lakabı bile Lee Cooper olmuş. Bazılarıyla gerekirse hukuksal boyutta mücadelemizi sürdürüyoruz” sözleriyle anlattı.

Haberin Devamı

Beatles’ı giydiren marka

1908 yılında Londra’da doğdu.
Rolling Stones, Beatles gibi efsanevi isimleri giydirdi.
Bugün, 98 ülkede 4 bini aşkın mağazasıyla faaliyet gösteriyor.
Türkiye’ye ilk Kapalıçarşı’dan giren marka, bir fenomene dönüşen reklam filmleriyle bir kuşağın efsane jean markası oldu.

Mağazada ütülü ürün yok!

LEE Cooper’ın koleksiyonunda ürünler 24.50–364.50 TL arasında değişen fiyatlarla satışa sunuluyor. Cool, sofistike ve günün her saati giyilebilecek bir koleksiyon hazırlayan Lee Cooper’ın mağazalarında ütülü ürün yer almayacağı belirtildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!