2011’de ülke tanıtımına 110 milyon dolar ayrıldı

Güncelleme Tarihi:

2011’de ülke tanıtımına 110 milyon dolar ayrıldı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2010 00:00

Türkiye’nin tanıtımı için 2011 yılında hazırlanan 100 milyon dolarlık bütçenin ilk aşamasında kullanılacak olan 45 milyon dolar içinde en büyük pay 33.5 milyon dolar ile Avrupa’ya ayrıldı.

Tanıtma Genel Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada, Avrupa’dan sonra en çok payı alan bölgeler, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Kuzey Amerika ve Uzak Doğu ile Hindistan oldu. Açıklanan verilere göre, Avrupa’ya dönük tanıtımlarda bütçenin 11 milyon 750 bin dolarlık kısmı Almanya, Hollanda, Polonya, İsviçre ve Avusturya pazarları için harcanacak. Avrupa bütçesinin 13 milyon 800 bin dolarlık ikinci kısmı ise İtalya, İspanya, Fransa, Belçika, İngiltere, İsveç, Danimarka, Finlandiya, Bosna Hersek, Sırbistan ve Makedonya için kullanılacak.
Ortadoğu ikinci bölge
Avrupa kıtasının üçüncü kalemi ise Rusya, Ukrayna ve Kazakistan ülkelerinden oluşacak ve bu bölgeye 8 milyon dolar tanıtım bütçesi ayrılacağı duyuruldu. 2011 yılı Türkiye tanıtım bütçesinin 45 milyon dolarlık ilk aşamasında en çok bütçe ayrılan ikinci bölge olan Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da ise tanıtımın yapılacağı ülkeler şöyle: Birleşik arap Emirlikleri, Pakistan, Suudi Arabistan, Mısır, İran, Suriye ve İsrail. Bu ülkelere yapılacak tanıtım bütçesinin ise toplam 4.2 milyon dolar olduğu açıklandı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!