Ana Sayfa
Son dakika :
Haber
Yaşam
İlanlar
İnteraktif
Arşiv
27 Kasım 2014 Perşembe 20:13

 ADnet  
Reklam için
Hürriyet Anasayfa > Tüm Ekonomi Haberleri

Arkas’ın İdol’den sonra ilk markası Smyrna oldu

Paylaş Benimsayfam'da Paylaş
Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş
Hayri ÇETİNKAYA 22 Temmuz 2010
Arkas’ın İdol’den sonra ilk markası Smyrna oldu
Geçen yıl ekim ayında hisselerinin büyük çoğunluğu Lucien Arkas tarafından satın alınan İdol Şarapları’nın, yeni patron döneminde ilk markası Smyrna oldu.

Şarap ilgisini İdol’e yaptığı yatırımla profesyonelce sürdürmeye başlayan Arkas, yönetime gelmesiyle birlikte kaliteli şarabı daha uygun fiyatla tüketiciye ulaştırmayı hedefledi ve İdol’ün, bu amaçla doğrultusunda yürütülen yaklaşık 10 aylık titiz çalışmalar sonucunda Smyrna serisini ortaya çıkardı.

İzmir’in bilinen eski ismi

Smyrna şaraplarının, Rouge Wine House’da önceki akşam tanıtımında konuşan İdol Pazarlama Genel Müdürü Emre Utku, son yıllarda şarap ve bağcılığa artan ilgiyle dünyanın en eski bağlarının bulunduğu Anadolu topraklarının yeniden canlanmaya başladığına dikkat çekti. Utku. “Tamamı İdol Bağları’nda yetişen üzümlerden üretilen yeni serimizin adını bu nedenle antik çağlardan beri süregelen bir şarapçılık ve bağcılık mirasına sahip olan İzmir’in bilinen en eski ismi “Smyrna”koyduk. Şişelerin etiket tasarımında da İzmir Körfezi’nden esinlendik” dedi.

Orta segmente boşluk vardı

Utku, şunları söyledi: “Zaten orta segmente bir şarap düşünüyorduk. Smyrna tescil ettirdiğimiz markamlardan bir tanesiydi. İç ve dış piyasa için uygun, dahası nereden olduğumuzu anlatan bir isim. Söylenmesi kolay, akılda kalması kolay. Bizim portföyümüzde, orta segmente böyle bir boşluk vardı. Ayrıca Türkiye’de orta segment şarap fiyatları da yükseldi. Farklı yapmaya çalıştığımız şey tüm organik ve kendi bağımızdan olması. Genellikle yurtdışında organik ürünlerin fiyatı, organik olmayanlarınkinden daha yüksek oluyor. Organik maliyeti yansıtmadan sık tüketilebilecek, kaliteli şarap üretmek ve daha makul fiyata vermek istedik. 30-40 liraya insanların bir şarabı sıkça tüketmesi zor.”

Kampanya fiyatı 15-20 TL

Utku, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz şimdi Smyrna’yı büyük bir kampanya ile piyasaya sunuyoruz. Bir ay boyunca raflarda ortalama 15-20 lira fiyat aralığında satılacak. Bir ay içinde yine bize doğrudan, internetten e-maille veya telefonla sipariş verenler de bu fiyattan alabilecek. Ancak bu yolla en az bir koli yani 6 adet sipariş verilmesi gerekiyor. Satış noktaları olarak çok yaygın bir dağıtım hedefliyoruz. Perakende satış noktaları, restoranlar, şarap butikleri, ufak marketler ve bakkalları hedefliyoruz. Alışveriş merkezlerinde olmayacağız.”



 
Yorumlarınızı Yazınız
Bu haber hakkında henüz yorum yok
Diğer Haberler
          Vuslat Doğan Sabancı       Tüm Haberler
  Hürriyet Kurumsal Hürriyet USA Hürriyet Avrupa Hürriyet Emlak Yenibiris.com Hürriyet Aile Hürriyet Oto İddaa Avrupa Birliği DYH