Giyimde ‘yaşı başı’ bıraktı ‘yaşam tarzı’nı izlemeye aldı

Güncelleme Tarihi:

Giyimde ‘yaşı başı’ bıraktı ‘yaşam tarzı’nı izlemeye aldı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 20, 2010 00:00

Yurtdışında ilk mağazasını bayilik sistemiyle Irak ve Bulgaristan’da açmaya hazırlanan YKM, ‘yaşam tarzına göre’ mağaza kurgulamaya başladı. YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, “Şimdi insanların giyiminde, yaş ve gelir gibi nüfustan ziyade hayat tarzları etkili oluyor” dedi.

Haberin Devamı

ÇOK katlı mağazacılık sistemiyle 60 yıldır faaliyet gösteren Yeni Karamürsel Mağazaları (YKM), Irak ve Bulgaristan’a bayilikler vermeye hazırlanırken, mağazacılıkta ‘hayat tarzı’ dönemini başlattı. YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, YKM mağazalarını müşterinin hayat tarzına göre kurgulamaya başladıklarını belirterek, “Eskiden müşterilerimizi analiz ederken yaşlarına ve gelir seviyeleri gibi göstergelere bakardık. Şimdi insanların giyiminde yaş ve gelirden ziyade hayat tarzları etkili oluyor. Örneğin 60 yaşındaki bir kadınla, 18 yaşındaki bir genç kız da aynı şeyleri giyebiliyor” dedi.
10’un üzerinde tarz
YKM mağazalarına yılda 37 milyon müşterinin girdiğini ifade eden Güner, ‘hayat tarzı mağazacılığı’ adını verdikleri sistemi şöyle anlatı: “Tüketici tercihleri sosyal, kültürel, ekonomik, politik dinamikler nedeniyle sürekli değişiyor. Yaş, statü, gelir durumu gibi demografik özellikler artık daha geri plana düşüyor. Baba ile oğul, anne ile kızı aynı giyinmeyi tercih edebiliyor. Dünyada geleneksel, modern, romantik, klasik, moda gibi 10’un üzerinde hayat tarzı var. Hayat tarzı yöntemiyle, müşteriler gözlemlenerek davranışları ve giyim tarzlarını tanımlara göre sınıflandırıyoruz. Müşterilerimizi artık yaş ve gelir seviyelerine göre ayırmıyoruz hayat tarzlarına göre ayırıyoruz. Mağazalarımızda da hayat tarzına uygun ürünleri seçiyoruz.”
Çoğunluk ‘contempo’
Hayat tarzı mağazacılığı konusunda ABD’li Whitaker şirketiyle bir çalışma gerçekleştirdiklerini kaydeden Jaklin Güner, şunları söyledi: “Whitaker, hayat tarzı mağazacılığının amacını insanların nasıl düşündüğünü anlamak ve ihtiyaçlarını tahmin ederek karşılamak olarak tanımlıyor. Müşterilerimiz arasında yaptığımız araştırmada güncel (contempo), moda (fashion), geleneksel (traditional), yeni geleneksel (neo-traditional) hayat tarzlarını benimsemiş durumda olduklarını gördük. Traditional ve neo traditional müşterilerimizin toplamı yüzde 24.8, contempo müşterilerimiz yüzde 42.5 ve fashion müşterilerimiz yüzde 32.7’yi oluşturuyor. Bu çalışmalarımız 2 milyona ulaşan YKM Kart müşteri datasından elde edilen bilgilere entegre edildi.”
Bulgaristan hedefte
Yurtdışına açılma konusunda özellikle Türkiye’nin yakın komşularını incelediklerini açıklayan Jaklin Güner, şunları söyledi: “Irak ve Bulgaristan’da mağaza açmayı planlıyoruz. Çok yakında yurt dışındaki ilk YKM açılacak. Suriye’den de çok ciddi bayilik talebi alıyoruz. Suriye ve Irak’ta çok katlı mağaza bulunmuyor. YKM bu ülkelerde ilk çok katlı mağazalar olacak. Antep, Antakya ve İskenderun YKM mağazalarının satışlarının yüzde 10’a yakınını turistlere yapıyoruz. Irak ve Suriye’liler bizi çok iyi tanıyor.”

Haberin Devamı

60’ıncı yılda 60 mağaza olacak

Haberin Devamı

JAKLİN Güner, bu yılın sonuna kadar yurt içinde 55 olan mağaza sayılarını YKM’nin 60’ıncı yılında 60’a ulaştırmayı hedeflediklerini söyleyerek, “2010 yılı içerisinde, şimdiye kadar Malatya ve Ankara Kentpark dahil 2 mağaza açtık” dedi.

Sanal YKM’nin payı  yüzde 10’a çıkacak

YKM Genel Müdürü Jaklin Güner, “İnternet alışverişinin önümüzdeki yıllarda çok daha artacak. Online alışveriş payını yüzde 10’lara getiririz” dedi.

Hedef ‘çok az’ şaştı satışlar yüzde 20 arttı

YKM’nin bu yılı hedeflerindeki küçük bir sapmayla kapadığını kaydeden Jaklin Güner, bu yılın ilk 5 ayında da sektörün normale döndüğünü ve geçen aynı döneme göre satışlarının yüzde 20 oranında arttığını dile getirdi. Güner, bu yılın sonuna kadar 470 milyon lira ciro hedeflediklerini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!