GeriEkonomi 14 Türk markası MAPIC 2015’te
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

14 Türk markası MAPIC 2015’te

14 Türk markası MAPIC 2015’te

Bu yıl dünyanın en büyük perakende ve gayrimenkul yatırımcılarını 21. defa buluşturacak MAPIC 2015’te, dünya markası olmak isteyen Türk markaları da çok iddialı. Etkinliğe katılım için geçen yıl kurulan Turkish Brands çatısı altındaki firma sayısı 14’e ulaştı.

TÜRKİYE temsilciliğini Alkaş’ın dünyanın en büyük uluslararası perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC, bu yıl 18-20 Kasım arasında 21. kez Fransa Cannes’da düzenlenecek. Dünya markası olmak isteyen Türk perakende devleri için de çok önemli platform haline gelen MAPIC’te Turkish Brands çatısı altına giren firma geçen yıla göre ikiye katlandı ve 14 oldu.

TÜRKİYE’DEN KİMLER VAR

Turkish Brands çatısı altında katılım gösteren firma ve kuruluşlar; Birleşmiş Markalar Derneği, Ankara Ticaret Odası, Avva, Chakra, So CHIC, Kiğılı, Mavi, Penti, Collezione, Damat Tween, Faik Sönmez, Hatem Saykı, Karaca Porselen ve Mudo. Rönesans Gayrimenkul Yatırım A.Ş., Vadistanbul ve Tarık Ediz firmaları da MAPIC 2015’e stant ile katılıyor.

74 ÜLKE BULUŞUYOR

74 ülkeden ve 100 şehirden 8.400’ün üzerinde katılımcıya ev sahipliği yapacak MAPIC 2015’e 700 standla 2.400 perakendeci, 2.300 geliştirici ve 340 yatırımcı şirketi bir araya gelecek, MAPIC’in bu yılki konsepti “Dijitalin Perakende Sektörüne Etkisi” olarak belirlendi.

İRAN İLK KEZ KATILIYOR

MAPIC 2015’teki çarpıcı gelişmelerden bir diğeri ise İran’ın da katılıyor olması Türkiye dahil Batı ülkelerinin İran’a MAPIC sırasında büyük bir ilgi göstermesi bekleniyor. MAPIC 2015’in Onur Ülkesi ABD ise ülkenin en büyük karma projesi Hudson Yards ile Cannes’da olacak.
İran dışında MAPIC 2015’e katılan büyük AVM yatırımcıları arasında ayrıca BAE’den Majid Al Futtaim, Katar’dan Place Vendome, Nijerya’dan South Energy, Çin’den Wanda Group, Singapur’dan CapitaMalls Asia, Avrupa’dan Hammerson, Westfield, Klepierre, Unibail-Rodmaco ve Sonae Sierra da bulunuyor.

Türk markalarına ilgi çok büyük

Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı ve JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş, ticari gayrimenkul pazarının dünyadaki en önemli araçlarından biri olan MAPIC’te, bu yıl çok daha büyük bir katılım olacağını vurgulayarak, şöyle konuştu: “Geçen yıl, Türkiye’nin yatırım açısından ne kadar cazip bir lokasyon olduğu görülürken, Türk perakendecisi de dünyadaki yeni yatırımlarına zemin sağlamak için pek çok görüşme gerçekleştirdi. Uzak olmayan bir gelecekte dünyanın perakendedeki yıldız şehirlerinde ve yıldızlaşacak şehirlerinde Türk markalarının aranan isimler arasına gireceği kesin. Ayrıca, Türkiye’nin dünyaya İstanbul dışında da yeni yıldız şehirler ekleyeceğine de inanıyorum.”

100 firma ile yüzyüze görüşme

Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer, “Şimdiden 100’e yakın uluslararası firma ile B2B toplantılar organize ettik. Türk ekonomisinin giderek yükselen gücünü anlattığımız kadar markalarımızın eriştiği üretim ve kalite gücünü de göstermeliyiz” dedi.

Türkiye ekonomisinin gücünü anlatacağız

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, “Bu yıl, hazır giyim, ev tekstili, mücevherat gibi sektörlerden markalarımızla gidiyoruz. Uluslararası ziyaretçiler, yatırım ve franchise gruplarıyla buluşacağız. Türkiye ekonomisinin bölgedeki en güçlü ekonomilerden biri olduğunu vurgulayacağız. Ayrıca, markaları ve alışveriş merkezleriyle perakende sektörümüzün, Türk ekonomisinin temel unsurlarından ve güçlü aktörlerinden biri olduğunu anlatacağız. Yabancı yatırımcıları Türkiye’ye yatırımı sürdürmeye davet edeceğiz, Türk markalarının uluslararası genişleme planlarını ve yurtdışı yatırımlarını aktaracağız” dedi.

Yabancı yatırımcıları çekmek için gidiyoruz

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, MAPIC gibi önemli organizasyonların yabancı AVM ve ticari gayrimenkul yatırımcılarının yanı sıra global perakende markalarının da dikkatini Türkiye’ye çekmesi bakımından büyük önem taşıdığını vurguladı. Yabancı yatırımcıların 2014 yılında Türkiye’deki toplam AVM yatırımlarının 14 milyar dolara ulaştığını belirten Belgü, “Son 6 yıl ortalaması 9.4 milyar dolar olan doğrudan yabancı sermaye girişlerinin yıllar itibariyle değişmekle beraber yüzde 10 ile 15’lik kısmının AVM’lere geldiğini söyleyebiliriz. Türkiye’de toplam 344 alışveriş merkezi yatırımının 78’i yabancı yatırımcılar tarafından gerçekleştirildi. MAPIC organizasyonunun da, henüz Türkiye’ye gelmemiş global markaların kazandırılması ve Türkiye dışında açtıkları mağazalarla globalleşme yolunda ilerlemiş ve aynı yola çıkmak isteyen Türk markalarına destek noktasında oldukça önemli bir rol oynadığını düşünüyorum” diye konuştu.

74 ülke 100 şehir

MAPIC 2015’te 74 ülkeden 100 şehir temsil edilecek.
2.400 perakendeci, 700 stant katılımı, 2.300 geliştirici, 340 yatırımcı şirket bir araya gelecek.
12.000 metrekarede düzenlenecek fuara 8.400’ün üzerinde ziyaretçi bekleniyor.
25’ten fazla oturumda 100’ün üzerinde lider, konuşmacı olarak yer alacak.
Katılan büyük AVM yatırımcıları arasında BAE’den Majid Al Futtaim, Katar’dan Place Vendome, İran’dan İran Mall, Nijerya’dan South Energy , Çin’den Wanda Group, Singapur’dan Capitamaalls Asia, Avrupa’dan Hammerson, Westfield, Klepierre, Unibail-Rodamco, ECE ve Sonea Sierra bulunuyor.
Onur Ülkesi Amerika, pavilyonunda Thor Equities, Vornado Realty Trust ve Related Companies firmaları Manhattan’daki Hudson Yards isimli karma projeyi tanıtacak.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’nin gelenekselleştirdiği “Turkey Investors Networking Dinner” bu yıl 18 Kasım’da Majestic Otel’de düzenlenecek. Gelenekselleşen yemekte bu yıl da Türk markaları uluslararası sektör liderleriyle bir araya gelecek.
MAPIC 2015’te ayrıca her yıl olduğu gibi Türkiye’ye özel 2 oturum gerçekleşecek. Türk markalarının yer alacağı bir oturumun konusu; “Türkiye Ekonomisinin Gizli Gücü Ortaya Çıkıyor” olacak.

 

 

 

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle