Ana Sayfa
Son dakika :
Haber
Yaşam
İlanlar
İnteraktif
Arşiv
01 Eylül 2014 Pazartesi 21:31

 ADnet  
Reklam için
Hürriyet Anasayfa > Tüm Ekonomi Haberleri
Önceki Haber     Sonraki Haber

MAN Türkiye, iki Türk’e sarıldı, Almanca geleneğini bile bozdu

Paylaş Benimsayfam'da Paylaş
Facebook'ta Paylaş Myspace'de Paylaş Twitter'da Paylaş
30 Eylül 2009
Ankara’daki tesislerinde ürettiği araçları 41 ülkeye ihraç eden Alman sermayeli MAN Türkiye’de, 3 yıl önce CEO olan Tuncay Bekiroğlu’ndan sonra üretim ayağının başına da Karsan’dan transfer edilen Münür Yavuz geçti. MAN Türkiye’nin üretim kanadındaki Yürütme Kurulu Başkanı Yavuz, ‘Günaydın’ dışında tek kelime Almanca bilmiyor.

43 yıldır Türkiye’de üretim yapan, o dönemlerde Ercan Holding’le birlikte yürüyen, daha sonra ortaya çıkan sıkıntıların ardından Tunç Koman’ın ısrarıyla yüzde 100 yabancı sermayeli şirket olarak yoluna devam eden MAN Türkiye, tepe yönetimini şimdi de iki Türk’e emanet etti. MAN Kamyon ve Ticaret A.Ş.’nin CEO’luğuna 3 yıl önce Tuncay Bekiroğlu’nu getiren Alman devi, MAN Türkiye A.Ş. adıyla faaliyet gösteren üretim ayağını da Karsan’dan transfer ettiği Münür Yavuz’a emanet etti. Bir ‘beyin avcısı’ danışmanlık şirketi tarafından seçilen Münür Yavuz’un atanmasıyla MAN Türkiye’nin zirvesindeki “Almanca geleneği” bile bozuldu. Yavuz, “Günaydın” dışında tek kelime Almanca bilmediğini söyledi.

Üretimde ilk kez

Ankara’daki tesislerinde ürettiği araçları 41 ülkeye ihraç eden MAN Türkiye, satış öve satış sonrası hizmetler tarafını Türk yöneticilerle yürütürken, üretim ayağında hep Almanya’dan gönderdiği yöneticileri benimsedi. MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu, şunları söyledi: “Satış, pazarlama ayağında başarılı bir yönetim süreci geçirdik. Hedeflere ulaşmayı başardık. Böylelikle ilk kez üretim kanadının Yürütme Kurulu Başkanlığı da bir Türk yöneticiye verildi.”

Beni beyin avcısı buldu

ODTÜ makine Mühendisliği Bölümü mezunu 1965 doğumlu Münür Yavuz, kariyerine 1990’da Toyota’da başladı. Toyota’da Montaj Fabrika Müdürlüğü görevini yürütürken 2001’de Karsan Otomotiv’e geçen Yavuz, en son Chief Operational Officer’ken (COO) MAN Türkiye A.Ş.’nin CEO’luğuna transfer oldu. Yavuz, “MAN Türkiye sizi nasıl buldu?” sorusunu, “‘head hunter’ (beyin avcısı) denilen şirketleri var. Beni bir danışmanlık şirketi aracılığıyla buldular” şeklinde yanıtladı.

Üstelik Almanca bilmiyor

Tepe yönetim kadrolarında Almanca’ya önem veren MAN Türkiye, bu geleneğini de Münür Yavuz’la birlikte bozmuş oldu. Yavuz, “Siz de mi Alman ekolündensiniz” sorusu üzerine, “Ben ‘günaydın’ dışında tek tek kelime Almanca bilmem” dedi. Yavuz, şunları söyledi: “Almanya’daki benim bulunduğum toplantılarda artık İngilizce konuşuluyor. Ancak, ben de Almanca öğrenmeye başlayacağım.”

Türkiye önemli merkez

Münür Yavuz, “MAN Türkiye, üretim ve yatırımda sizinle birlikte yeni atılımlara, yeni modellere geçecek mi?” sorusu üzerine şu değerlendirmeyi yaptı: “Dünyada yaşanan kriz ortamında bile MAN Grubu, Türkiye ve Polonya’yı otobüs üretim merkezi olarak korudu. Yoluna da böyle devam edecek. Şehirlerarası otobüsler Ankara’da, şehiriçi otobüsler de Polonya’da ağırlıklı üretilecek. Ancak, Ankara’da da şehiriçi otobüs üretimini sürdüreceğiz. MAN’ın Ankara’yı otobüs üretim üssü yapmış olması, bu yolda yürüme kararlılığı bile çok önemli. Kriz ortamı nedeniyle yeni model gündemde değil.”

Bu yılı 410.6 milyon Euro ciroyla kapatacak

MÜNÜR Yavuz ve Tuncay Bekiroğlu, MAN Türkiye’yle ilgili son verileri şöyle sıraladı:
* 2008’de iç pazarda 301 adet otobüs sattık. Pazar payımız yüzde 18.1’di. Bu yıl 450 adet satmış olacağız.
* 2008’de 1840 MAN Kamyon satıldı. Pazar payımız yüzde 5.9 oldu. Bu yıl kamyon satışımız 510’da kalacak.
* Ankara’daki tesislerimizde 2008’de 1696 otobüs üretmiştik. Bu yıl üretim 1506 adette kalacak.
* 2008’de 7.9 milyon Euro’luk yatırım yaptık. Bu yıl yatırım rakamımız 3 milyon Euro’ya yakın olacak.
* 2008’de 453.9 milyon Euro konsolide ciro elde etmiştik. Bu yıl 410.6 milyon Euro’yla kapanacak.
* 2008’de 2 bin 116 kişi istihdam ettik. Bu yılki hedeflerimizi 1760 personelle gerçekleştirmiş olacağız.

Ankara için doğalgazlı otobüs üretti Hollanda’ya da sattı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu, global krizin derinlemesine hissedildiği dönemde ortaya koydukları bir başarıyı şöyle anlattı: “Dünyanın en büyük sıkıştırılmış doğalgazlı (CNG) otobüs filosunu Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne kazandırdık. Piyasadaki en ekonomik ve en çevreci olarak bilinen bu araçları Türkiye’de ilk kez üreten firma ünvanıyla bugüne kadar 900 adet teslim ettik. Ayrıca, 217 CNG’li otobüsü Hollanda’ya ihraç ederek, bu konudaki başarımızı perçinledik.”

Yunanistan pazarda giderek büyüyor

TUNCAY Bekiroğlu, Yunanistan’da yüzde 40 pazar payına sahip Papadakis’in 2009’da 160 otobüs aldığını belirterek, şunları söyledi: “Yunanistan’da oluşan pazar payı, MAN Türkiye’nin başarısıdır. MAN Türkiye ayrıca, Abu Dhabi’den 150 adet özel servis otobüsü siparişi aldı. Bunlar gösteriyor ki, MAN Türkiye, kriz dönemini doğru yönetiyor.”

  Yorum Sayısı 1 / 1     Yorumlarınızı yazmak için tıklayın >>
Bu haberin diğer yorumları
FARKLI BAKIŞ 30/09/2009 - 9:31
YABANCILARA AİT BİR ŞİRKETİN BAŞINA BİR TÜRK'ÜN GEÇMESİ GURUR VERİCİ.

AMA DEĞİŞİMİN SEBEBİ ÜRETİMİ GELİŞTİRMEK Mİ YOKSA KESİLEN UMUTLAR MI.

ÇÜNKÜ BİR ŞİRKETİ BÜYÜTMEK İSTEYENLER, KONTROLU ELLERİNDE TUTMA GİBİ BİR SEÇENEĞİ BIRAKMAYACAĞINI SANIRIM.
Çok İyi %21 İyi %25 Normal %17 Kötü %17 Beğenmedim %19
Bu haberin diğer yorumcuları
YORUM ANALİZ
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Hürriyet veya hurriyet.com.tr sorumlu tutulamaz.
  Yorum Sayısı 1 / 1     Yorumlarınızı yazmak için tıklayın >>
Bu haberin diğer yorumları
Diğer Haberler
          Vuslat Doğan Sabancı       Tüm Haberler
  Hürriyet Kurumsal Hürriyet USA Hürriyet Avrupa Hürriyet Emlak Yenibiris.com Hürriyet Aile Hürriyet Oto İddaa Avrupa Birliği DYH