60 yıl kadınlara üretti, erkek için külotlu çorap planı yaptı

Güncelleme Tarihi:

60 yıl kadınlara üretti, erkek için külotlu çorap planı yaptı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 06, 2009 00:00

60 yıldır kadın çorabı üreten Öğretmen’in markası Penti, kış koleksiyonuna erkek çorabını da ekledi. Öğretmen Çorap/Penti’nin Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, “Piyasada bulunan erkek çoraplarının kalite ve koleksiyon açısından zayıf olduğunu gördük. 2 yıl içerisinde koleksiyonumuzun birkaç ürününü külotlu çorabın oluşturacağını düşünüyorum” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin en eski çorap markalarından biri olan ve 60 yıldır kadınlara çorap üreten Penti, erkek koleksiyonunu da bu aydan itibaren piyasaya sunuyor. Organik ve dört mevsim kullanılabilen erkek soket çorapları tasarlayan Penti, erkek koleksiyonuna külotlu çorap da eklemeyi planlıyor. Öğretmen Çorap/Penti’nin Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, “Modada yavaş yavaş cinsiyetler karışıyor. Zaman içinde erkeklerin önce çeşitli fonksiyonlar için, daha sonra da gündelik yaşamda külotlu çorap yiyeceğini düşünüyorum. 2 yıl içinde erkek koleksiyonumuzun bir kaç ürününü külotlu çorapların oluşturacağını düşünüyorum” dedi.
Ciroda yüzde 10 büyüme
Erkek koleksiyonlarında kış sezonu için 600 bin adet hedef koyduklarını belirten Kariyo, yeni yatırımları ile ilgili şu bilgileri verdi: “Şu anda Penti’nin 96 milyon TL cirosu ve 15 milyon TL’lik de mağaza cirosu bulunuyor. Yeni yatırımlarımız olan erkek ve bayan soketlerle mağazalarımızın cirosunda yüzde 20’lik artış öngörüyorum. 2010 yaz döneminde çok daha yaygın olarak ortaya çıktığımızda Penti’nin toplam cirosunda yüzde 10’luk bir büyüme gerçekleştireceğini düşünüyorum.”
Koleksiyon eksiği
Piyasada bulunan erkek çoraplarının kalite ve koleksiyon açısından zayıf olduğunu ifade eden Sami Kariyo, şöyle konuştu: “Mağazalarımızın artan ürün gamı içerisinde erkeğe yönelik ürünlerin de eksikliği hissedildi. Penti’nin kadın çorabındaki çizgisini taşımak üzere koleksiyon oluşturduk. Zengin ve ciddi özellikleri olan koleksiyonla tüketicilerimizin karşısına çıkıyoruz. Erkek çorabında makine yatırımı yapmak yerine mevcut kapasiteyi kullanarak ürünlerimizi Penti markası olarak üretiyoruz.”
Erkeğe de külotlu çorap
Sami Kariyo, erkeklerin ne zaman külotlu çorap giyeceğini on yıldır düşündüğünü ifade ederek şunları anlattı: “600 yıl önceye bakarsak Avrupa’da erkekler daha kalın olmakla birlikte külotlu çorap giyiyordu. Avrupa’da erkeklerin külotlu çorap giymesi yadırganacak bir şey değil. Türkiye’de farklı anlamlar çıkarılabilir. Ama artık modada cinsiyetler birbirine karışmaya başladı. Erkeklerin önce çeşitli fonksiyonlar için, zaman içerisinde de gündelik yaşamlarında giyeceğini düşünüyorum. Avrupa’da iki firma özellikle koleksiyon hazırlıyor. Türkiye’de yaygınlaşırsa bunu ilk Penti yapacak. 2 yıl içerisinde koleksiyonumuzun bir kaç ürününü külotlu çorabın oluşturacağını düşünüyorum.”

Haberin Devamı

Desenli çoraba ilgi azalıyor

Haberin Devamı

PENTİ’nin Penti olmasındaki temel faktörlerden birinin desenli çoraplar olduğunu aktaran Kariyo desenli çorap yatırımları ile ilgili şu bilgileri verdi: “Desenli çorabın dünyada bir trend oluşturucağını düşündük. Makine parkının yüzde 35’ini desenli çorap üretecek şekilde gerçekleştirdik ve 7 milyon dolarlık makine yatırımı yaptık. Böylece ilk defa çorap tasarlar hale geldik ve Türk tüketicisine uygun çoraplar hazırladık. 2007 ve 2008’de satışların yüzde 30’u desenli çoraplardan geldi. Ancak desenli çorap artık o kadar popüler değil. Bu sene satışlarımızın yüzde 20’sini desenli çoraplar oluşturacak.”

Vitrine yeni korse çıkacak kadınlar 1 beden incelecek

Haberin Devamı

ERKEK çorap koleksiyonunu piyasaya sunan Penti’nin kadın çorabında da yatırımları sürüyor.Penti ekimde kadın çorabında 20 yeni fonksiyonel ürün ve çorap korseleri de satışa çıkaracak. Penti Ürün Müdürü Işıl Çolpan korse serisini şöyle anlattı: “Kadınların vücutlarının farklı bölgelerindeki fazlalıklardan duydukları rahatsızlıkları ve çamaşır korselerden duydukları şikayetleri göz önüne alarak korse serisini tasarladık. Yapılan ölçümler sonucunda 4 cm’e kadar incelme sağladığı saptandı.”

Komşularda mağaza açacak ihracatını da artıracak

İKİ yıldır ciddi bir mağaza yatırımı yaptıklarını dile getiren Sami Kariyo, şu bilgileri verdi: “Bugün itibariyle 60 mağazaya ulaştık. 6 ay önce yurtdışında iki mağazamız vardı, şimdi on tane var. Komşu ülkelerde Penti markası olarak varız. Marka olarak güçlü olduğumuz yerlerde mağaza açacağız. Kosova, Makedonya’da mağazalarımız var. Mağaza sayımız Bakü’de 2’den 4’e, Kiev’de 1’den 2’ye, Budapeşte’de 1’den 3’e çıkacak. İran, Suudi Arabistan, Suriye ve Gürcistan’da da mağaza projelerimiz var. Yaklaşık 35 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. Bunun 6 milyon dolarını Penti markası ile gerçekleştiriyoruz. Geri kalan bölümleri de private label olarak yapıyoruz. Penti markası olarak yaptığımız ihracat artıyor. Hedefimiz bunların dengesini oluşturmak.”

Haberin Devamı

Evlere çorap talep görmedi

PENTİ’nin başladığı evlere çorap servisinin çok fazla talep görmediğini de belirten Sami Kariyo, “Evde insanın aklına çorap eksikliği gelmiyor. Çorap alma süreci görerek devam ediyor. Bu işi büyük bir umutla başlatmıştım. Nişantaşı- Teşvikiye bölgesinde başladık. En fazla orada kabul görür diye düşünüyordum ama bir süre sonra telefonlar kesildi. Hâlâ bu hizmeti verebiliriz ama talep olmadı” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!