Çocuk bezi değiştirme aralığı kriz yüzünden 6.2 saate çıktı

Güncelleme Tarihi:

Çocuk bezi değiştirme aralığı kriz yüzünden 6.2 saate çıktı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2009 00:00

Bundan sonra yoluna Ontex olarak devam edecek olan çocuk bezi firması Canbebe’nin Tüketim Ürünleri Genel Müdürü Özgür Akyıldız, verdiği rakamlarla krizin çocuklara nasıl yansıdığını gösterdi. Akyıldız, geçen yıl ortalama 5 saatte bir değiştirilen bezlerin, bugünlerde 6.2 saatte bir değiştirildiğini açıkladı.

Haberin Devamı

2000 yılında Belçikalı Ontex Group tarafından satın alınan Canbebe, Canlady, Canped markalarının üreticisi Astel Kağıtçılık, artık yoluna Ontex adıyla devam edecek. Ontex Group’un dünya CEO’su Michael Teacher, "Astel’i bünyemize katarak hem coğrafi hem de pazar payı anlamında önemli bir gelişme potansiyeli sağladık. 2004 yılında 50 milyon Euro olan ciromuz, 2008 sonu itibariyle 126 milyon Euro’ya çıktı. Artık Balkanlar, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Asya piyasalarına Türkiye’den ihracatımızı artıracağız. Burayı bölgesel üs olarak konumlandıracağız" dedi.

100 milyon dolar yatırım

Belçikalı hijyenik ürün üretici Ontex Group’un yıllık cirosunun 1.2 milyar Euro olduğunu kaydeden Teacher, "Ontex’in içinde bulunduğu hijyenik ürünler pazarında 24 farklı kategorinin her birinde yüzde 50’ye yakın pazar payı var. Avrupa’nın en büyük ’private label’ denilen özel marka üreticisi olan Ontex’in Helen Harper, Moltex ve Euron adıyla global markaları bulunuyor" diye konuştu. Ontex Group’un 2000 yılından bu yana Türkiye’de 100 milyon doların üstünde bir yatırım gerçekleştirdiğini kaydeden Teacher, "Bu yatırımların içinde şirketin kendisinin dışında ilave makine hatları yenileme ve kapasite artırımı da var" dedi.

Haberin Devamı

25 ülkeye ihracat

Ontex Tüketim Ürünleri Genel Müdürü Özgür Akyıldız ise, son üç ayda, geçen yıla göre iç piyasada yüzde 40, ihracatta ise yüzde 50 büyüme kaydettiklerini belirterek; " Biz bu birleşmeyle Türkiye’de sahip olduğumuz payı korumanın yanı sıra önemli ihracat rakamları da yakaladık. Ayrıca, Ontex merkezden bize kaydırılan Avrupa Private Label (özel marka) işler de bu cirolara ulaşmamızda etkili oldu. Lidi marketleri için ürettiğimiz Toujurs, Türkiye’de en çok bilinen 2. marka olan Canbebe, Canlady ve pazarın lideri olan Canped hasta bezi markalarımızla yurtdışı pazarda oldukça aktifiz. Toplamda 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz" şeklinde konuştu.

Akyıldız, geçen sene ortalama 5 saatte bir değiştirilen bezlerin, 6.2 saatte bir değiştirilmeye başlandığını tespit ettiklerini dile getirerek, "Bu yüzde 20’lik bir küçülme demek" diye konuştu.

Haberin Devamı

Cezayir’de en fazla tercih edilen marka

 ONTEX’in Avrupa’da 9, Türkiye, Cezayir ve Çin ile birlikte dünyada toplam 12 fabrikası bulunduğunu belirten Akyıldız şöyle devam etti: "Özellikle nüfusu 33 milyon olan Cezayir bizim için önemli bir pazar. Cezayir’de yeni fabrikamız bu yıl faaliyete geçti. Canbebe, Cezayir’de en çok tercih edilen marka. Pazar payımız bu ülkede yüzde 60 seviyelerine ulaştı. Biz burada Türk malının kaliteli olduğu algısını yaratarak Türk firmalarının da önünü açtık."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!