Ana Sayfa
Son dakika :
Haber
Yaşam
İlanlar
İnteraktif
Arşiv
27 Kasım 2014 Perşembe 17:57

 ADnet  
Reklam için
IMKB 82406 / 0,5 $ 1.7690 / %0 2.3580 / %-0,42 Altın 95,69 / %0,67 € / $ 1.3343 / %-0,32
» Seçim geçti sıkıntı geçmedi
» Seçim piyasaları nasıl etkileyecek?
» Yastık altından altın çekecek
» Hollande'ın büyüme formülü
» Borsa 20 yıllık rekoruna yaklaştı
» Yunanistan seçimleri piyasalara yaradı
» Dünya liderleri Meksika'da
» İspanya'da borçlanma maliyeti rekor düzeyde
» İngiltere'nin ticaret açığında büyük artış
» Moody's Nokia'yı 'çürüğe' çıkardı
AJANDA
HİSSELER
YAZARLAR
KREDİ TUTARI
KREDİ VADESİ
HESAPLA
KREDİ BAŞVURUSU
EKO-TABLO
İMKB II. SEANS
  • İMKB A-F
  • İMKB F-M
  • İMKB M-Z
  • YATIRIM FONLARI
  • A TİPİ FONLAR
  • B TİPİ FONLAR
  • SERBEST DÖVİZ
  • ÇAPRAZ KURLAR
  • ALTIN FİYATLARI
  • MB KURLARI
  • Tüm Ekonomi Haberlerini Okumak İçin
    Önceki Haber     Sonraki Haber

    Türk kahvesi liköre tat kattı, pazar artıya geçti

     
    Demet CENGİZ BİLGİN
    Türk kahvesi liköre tat kattı, pazar artıya geçti
    Türk kahveli kremalı likör, son yıllarda küçülen likör pazarında U dönüşü yaptırdı. Hare’nin Türk kahvesi kremalı likörü, 2006 yılında yüzde 22, 2007’de yüzde 11 küçülen likör pazarının 2008’de yüzde 8.5 büyümesine katkı sağladı.

    TÜRKİYE’de yok olmaya yüz tutmuş likör pazarını Türk kahvesinin hatırı kurtardı. Yeni Rakı’nın ve Kayra şemsiyesi altındaki şarapların üreticisi Mey İçki, geliştirdiği yeni ürünlerle içki pazarını büyütmeyi sürdürüyor. Mey İçki Pazarlama Direktörü Çiçekten Becel, küçülen likör pazarının Hare marka likörle canlanmasını sağladıklarını, ’Türk Kahveli Kremalı’ likörün pazara hayat öpücüğü verdiğini söyledi. Hare’nin pazarda çok tutulan Türk kahveli kremalı liköründen sonra kahve dünyasının çok beğenilen aromaları Beyaz Çikolatalı Mocha ve Caramel Macchiato ile kahve severlere yine çarpıcı tatlar sunduklarını belirten Çiçekten Becel, "Yarım bardak sıcak süte, yarım bardak Beyaz Çikolatalı Mocha veya Caramel Macchiato’yu ekleyip kış kahvesi keyfinizi ikiye katlayın" dedi.

    Pazar U dönüşü yaptı

    Becel, likör pazarındaki değişikliği şöyle anlattı: "Bir yıl önce piyasaya sunduğumuz Hare Türk Kahveli Kremalı likörünü Türk tüketicisi çok beğendi. Kahveli likör sayesinde pazar büyüdü, likör pazarındaki küçülmeyi durdurduk ve 2006 yılında yüzde 22, geçen yıl da yüzde 11 küçülen likör pazarının 2008`de yüzde 8.5 büyümesine önemli bir katkıda bulunduk. Hatta bu büyük oranı ekim ayında yüzde 10’a çıktı" dedi.

    İki ürün daha

    Çiçekten Becel, 5 yıl öncesinde Türkiye’de likör tüketiminin 1 milyon litre civarında olduğunu, 2008’de bu rakamın 350 bin litrelerde seyrettiğini belirterek, yaptıkları yeniliklerle likör pazarındaki iniş trendini durduklarını söyledi. Becel, sözlerine şöyle devam etti: "Tüm dünyada kremalı likörler pazarı büyüyor. Hemen her gün yeni bir ürün piyasaya çıkıyor. Bizim de bu kategoride iki ürün formülüz daha var. Yeni çıkan Mocha ve Macchiato’nun durumuna göre, bunları da piyasaya süreceğiz. Kriz ortamı da tabi pazarı nasıl etkilecek göreceğiz."

    Pazar payı yüzde 64.5

    Çiçekten Becel, likör pazarında Mey’in yüzde 64.5’lik pazar payıyla lider olduğunu hatırlatarak şunları söyledi: "Mey İçki’nin pazardaki liderlik oranı 3’tür, yani kendine en yakın rakibin 3 katı pazar payına sahip. Toplam likör satışlarının yüzde 43’ü Marmara Bölgesi’nde yüzde 34’ü Ege’de, yüzde 12’si de Akdeniz bölgesinde gerçekleşiyor. Yüzde 30’u İstanbul’da olmak üzere satışların yüzde 50’si üç büyük şehirde yapılıyor. Hare meyveli likörler Türkiye genelinde, kremalı likörler ise yoğun olarak metropollerde tüketiliyor. Hedef kitlenin yüzde 70’ini A-B grubu oluşturuyor."

    Kadın-erkek eşitliği sağlandı

    MEY
    İçki Pazarlama Müdürü Zeliha Şener, likörlerin uniseks ürünler olduğunu belirtip, şu bilgileri verdi: "Genelde alkol kategorilerinde kadın oranı yüzde 25-30, erkek oranı yüzde 75-80’dir. Kahveli likör tüketiminde ise kadın-erkek oran eşit; yüzde 50-50. Araştırmadan bu sonuç çıkınca biz de şaşırdık. ’Daha çok kadınlar likör içer’ diye düşünülür, ama öyle değilmiş. Likör ismi aslında meyveli likörleri çağrıştırıyor. Kahve ve kremalı bu üç ürünümüz yeni bir kategori aslında. Kahve dünyasının içinde açılan yeni bir kategori demek daha doğru. ’Alkollü kahve’ yada ’kahve içinde alkol’ diyoruz."

    Kremalı likör nasıl içilir

    TÜRKİYE’
    de bir ilk olan Hare’nin kremalı serisinin diğer likörlerden en büyük farkı kahvenin tamamlayıcısı olarak, sek ve kahve yerine içilebiliyor olmasından kaynaklanıyor. Bu likörler, kışın sıcak sütün, suyun veya kahvenin içine katabilecek ya da yazın bol buz, soğuk kahve veya süt ile keyifle tüketebilecek.

    Eskiden yüzde 50’si bayramlarda satılırdı

    LİKÖR
    satışlarının eskiden yüzde 50’sinin bayramlarda yapıldığını, tüketicilerin eskiden likörü sadece bayramlarda ve aile toplantılarında içtiğini hatırlatan Çiçekten Becel, şöyle konuştu: "Dünyada bir ilk olan Hare Kremalı ve Türk Kahveli Likör ile kategorinin konumu değişti. Kremalı likörler kahve dünyasına yeni bir keyif getirdi ve şimdi de kategoriyi büyütüyor. Likör pazarındaki büyümenin yüzde 85`i kahveli likörden geliyor" değerlendirmesini yaptı."

    Mind ile haber kaçırmaya son!
    HEMEN YÜKLE
    İLK 1 AY ÜCRETSİZ
     
    Yorumlarınızı Yazınız
    Bu haber hakkında henüz yorum yok
    Diğer Haberler
              Vuslat Doğan Sabancı       Tüm Haberler
      Hürriyet Kurumsal Hürriyet USA Hürriyet Avrupa Hürriyet Emlak Yenibiris.com Hürriyet Aile Hürriyet Oto İddaa Avrupa Birliği DYH